Hur stänger jag av?
Sedan jag var ett litet barn har människor kommit till mig för att prata om sina svårigheter.
När jag var liten var det mest andra barn, men när jag kom upp i tonåren kom det även vuxna och ville prata. Ibland var åldersskillnaden mycket stor, men de lyssnade ändå på de råd som jag gav.
Folk jag träffar för första gången sätter sig ner hos mig och börjar prata om sorg och separationer.
Jag tycker att det är väldigt roligt att jag kan hjälpa mina medmänniskor och att de vänder sig till mig, trots att jag kan vara ganska hård ibland.
Jag säger inte sånt de "vill höra", utan istället det jag tror att de behöver höra.
Ibland känner jag mig taskig efteråt och tänker att jag är arrogant som ger andra råd om hur de ska sköta sina liv.
Som om jag satt på nån livsviktig information.
Just nu har jag själv problem i mitt liv, och jag orkar inte hantera andras. Men jag kan inte riktigt stänga av.
Vad säger jag till nån som ringer och gråter mitt i natten och vill ha mitt stöd?
"Gå och lägg dig, du får klara dig själv"
Det kan jag ju inte göra. Jag vill ju hjälpa, men jag orkar inte riktigt.
Är riktigt ledsen nu. Vet inte vad jag ska göra.
Pratade med en andlig vägledare som sa att jag "läcker ljus". Jag förstår inte vad det innebär, eller vad jag ska göra åt det.
Tacksam för råd.
Hej!
Det var "roligt" att läsa ditt inlägg för jag känner igen mig! Under sån lång tid jag kan minnas har folk i alla åldrar dragits till mig och sökt råd. Från "ingenstanns" gav jag dem råd, ofta med lyckade resultat.
Jag kunde inte förstå hur jag kunde "veta och förstå" så mycket. "Varför känner jag med dem och bara ger svar hela tiden?"
En dag (efter andra händelser) tog "jag tag i det" och verkar inom andligheten idag.
Mitt tips till dig är att be högt till dina vägledare om att du just nu behöver svängrum (säg på ditt sätt) Tala om att du gärna finns där för människor, men att du själv behöver känna dig tillfreds. De lyssnar!
Sänd ett ljus till de människor du vet mår dåligt. Ex "Stina, jag vet att du mår dåligt pga ditt arbete. Jag sänder den kraft till dig som du behöver" Se henne insvept i ljus av kärlek. På så sätt sänder du en helande kraft och får dessutom kraft tillbaka till dig.
(Ljuset kan du se som den klaraste, renaste vita/genomskinligaste färg du kan tänka dig)
Lyckatill!
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack!
Ska testa att be. Har helt glömt att be om hjälp, varit så upptagen med att ge hjälp 
Ska pröva att skicka ljus också, har aldrig gjort det nån gång. Känns just nu som att jag blir dränerad.
Finns säkert nån bra anledning till det. Det kanske var det här jag skulle lära mig.
Tack igen!
Klart! Det fixar du!
Jag skickar en tanke till dig också.
Trevlig kväll!
Sajtvärd på Övernaturligt