Provokativt, Absolut !!
Under en tid så har jag testat flera Medium både via telefon och besökt.Mitt mål har vart att se hur många av dessa som utger sig för att kunna detta riktigt verkligen håller måttet,personer som med hemsidor skryter om sin kunskap.
Av nu 20 personer var det enbart tre som kunde leverera sådan information att jag blev nöjd.I övrigt var det mest svammel.Är fortfarande inte klar utan kommer att kontakta fler på min lista,personer som högt vitt och brett går ut som duktiga Medium.
Att det finns bra Medium det gör det,råder ingen som helst tvekan och fullt troende det vet ni att jag är.Har både sett hört och känt andevärlden under hela mitt liv så där står jag trygg.Mitt mål är att se hur många som utger sig för att vara verkligen håller måttet och av dessa 20 var det endast 3 som kunde leverera det dom skulle.
Lämnar ut namn gör jag inte det är inte min uppgift att svartmåla folk men jag har fått se hur många som kommer med halvdana saker.På min hemsida finns inte någon kontaktsida och jag utger mig inte för att vara något jag inte är,gör inte reklam för tjänster ,tjänar inte en krona på andligheten utan går ut med information om det andliga jag upplevt och är säker på.
Gör man reklam för sitt ska man hålla måttet,man ska kunna leverera sådan information att det inte råder någon som helst tvekan om att man står i kontakt med andra sidan.Klarar man inte det kan man lägga ner sin verksamhet som Medium och ägna sig åt att sprida andlig kunskap,men man ska inte ta på sig ansvar för andra människors räkning när det gäller kontakt med avlidna anhöriga.
Många har sorg dom har nyligen förlorat en anhörig och att då klampa in som Medium säga sig kunna men enbart ge rappakalja till information det gör mer skada än nytta.
Det jag finner väldigt intressant är att jag även besökt några Healers både på plats och distans,ingen av dessa har utgett sig för att vara Medium men har kunnat under pågående behandling ge information dom omöjligt kunnat känna till.Jag har vart nöjd med både behandling och bemötande,man har vart ödmjuk och inte kaxig i sin roll där har man levererat men 17 av dom 20 Medium jag kontaktat har inte klarat av detta.
Som jag sa tidigare det finns kanonmedium men dom är få och ofta möter man enbart bullbakande mormördrar eller farmödrar det för mig räcker inte och jag själv utger mig inte för att vara ett medium,medial och kontakt med andra sidan har jag men är inte lämpad att för andras räkning ge en privat sittning eller hålla en storseans däremot har jag kunskapen att besöka platser där det råder aktivitet och få bukt med det.Där finns min uppgift,ingenting annat.
Tränar gör jag på sittning men utger mig inte för att kunna utan deltar i dolda forum där möjligheten finns att öva på folk man inte alls känner.Man kan utesluta cold reading eftersom man enbart har ett nick och en avatarbild att gå efter.Ibland lyckas det ibland floppar det och så länge det floppar ska jag inte ut och jobba som Medium den begränsningen måste vi ha i kroppen när vi har ett ansvar för människors välbefinnande.
Provokativt,absolut men jag kommer att fortsätta besöka eller på distans kolla upp Medium som inte håller mått i det dom utger sig för att vara.Det är lätt att skryta och ta betalt men inte lika lätt att leverera sådan information att man håller som Medium.Mediala är vi alla men fåtalet kan verklgen jobba som ett proffsigt Medium och det är hög tid att rensa ut skräpet och släppa fram dom verkligt kunniga.Dom finns därute men hamnar i skymundan för skrytmånsar som enbart är ute för egen vinnings skull.
Man går inte ut och säger jag är när jag inte är !
Bra WB…..
Tackar 

Det har jag med gjort så jag e väll lika "hemsk" som du walkin, men jag har samma åsikt som du med det där att göra reklam-tjäna pengar-leverera svar.
Om och varför jag själv inte "jobbar" med just den nischen med det är av personliga skäl jag väljer att göra annat, som intresserar mig mer ;)
Fast ska jag vara ärlig tycker jag det är intressant att se hur de som åberopar änglar hit o dit hur de tänker o hur långt de har nått i sin utveckling. De flesta stannar dessvärre upp när de möter deras "karisma" och missar hela poängen!
Tillbaka till ämnen Verkligen BRA jobbat Walkin!!! Bra att det kommer fram!
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har ni en till som testat av några sk. medium. Ytterst få har hållit måttet. Håller med om att det är alldeles för många som kommer dragandes med bullbakande mormödrar och farfädrar som har arbetskläder på sig. Ofta bor de på landet i en liten söt stuga…Blä!
Man ska ha på sig sina kritiska och ifrågasättande glasögon och inte sluka allt de säger med hull och hår.
Tack hörrni 
Vill man jobba behövs ju mycket träning och känner man att man inte presterar tillräckligt öva mer och kom igen när säkerheten sitter,svårare än så är det ju inte 
Många går ut alldeles för tidigt och som medium har man ju ett stort ansvar och jag önskar alla ville ta det ansvaret.Dessutom har vi en massa halvmesyrer så smutsas ryktet ner även för den som kan sitt jobb.Tragiskt nog,det blir lätt hänt att alla får stämpeln odugliga oseriösa när det finns dom som verkligen kan sitt.
Heja dig wb! Jag har träffat några medium (eller säger man medier??) och har inte varit nöjd med alla, även om ett par var duktiga. Särskilt en av dem har jag blivit fundersam över, jag gick kurs för henne (ett ämne som berör andlighet men inte spik på medialitet) och hon ifrågasatte varför jag ville berätta om sånt jag fick fram från andar. Kändes som att hon ville platta till mig, jag var rena rama nybörjaren. Sen sa hon att hon inte förstod vitsen med att stå som medium och hålla seans, prata med döda var väl inget märkvärdigt och nåt att bry sig om… det här var femton år sen. Vad gör hon nu tror ni? Håller seanser
Behöver nog inte säga att jag inte vill gå fler kurser för henne.
# 6 Nja skulle nog inte heller vija gå för en sån person.Men jag tror det bottnade i en avundsjuka från henne hon såg att du kunde men hon kunde inte själv för femton år sedan.
Har mött avund ofta inom detta och det är så trist när det är något som alla har möjligheten till,ett andligt liv med olika inriktningar.
Många gånger ha folk för bråttom ut på plattformen eller in i sittningar just för dom vill vara nåt dom ännu inte är.Alla kan träna upp och en del har det med helt naturligt utan slit med kurser men jag tror det är viktigt att vara ärlig både mot sig sjävl och andra att kan jag ännu inte prestera jobba på det och kom igen sen när säkerheten sitter 
Exakt, avundsjuka är vad jag kände ifrån henne, men blev förvirrad av det. Jag var såpass oerfaren då att jag trodde att hon som lärare skulle veta allt
, vara ödmjuk och uppmuntrande. Tjo vad rätt jag inte hade *s*

sedan måste andra inse att vi som mediala inte är intresserade av samma sak. Ett bra medium innebär inte alltid seanser och kurser.
Jag känner till några, eller snarare en grupp människor som har några otroliga gåvor bortom dessa, som har stora arbetsområden på andra sidan osv, "drar stora tunga" last för mänskligheten/människorna här på jorden men är absolut inte det minsta kända ( några finns men långt ifrån alla).
Alis volat propriis 
Vilken intressant läsning det här var. Det är så sant som ni säger här i tråden. Jag HAR också blivit "tillplattad" av de som trodde att de visste bättre, bara för att de har gått utbildning. De tålde kanske inte att jag var bättre än dem kanske
Inte menat som skryt, men ni kanske fattar poängen med det hela
Jag vet också att man kan få hjälp från andra sidan i sin mediala utbildning, och det räknas visst inte för alla. Så jag håller fullständigt med er. Träning träning och åter träning är vad som gäller även i det här fallet. Man blir aldrig fullärd. Då är man nog ute och cyklar.
Jag tycker också att det är roligt att testa dem som utger sig för att vara medium, hur pass "duktiga" de är.
Mycket bra skrivet som vanligt!
Mycket bra skrivet. Men känner en viss bitter smak i din text. Självklart är det fel att välja att ha det yrket utan att förstå verkan av det man gör eller hemskt nog även kan vara så illasint att man bluffar . Men genom negativa stötar bildas nya. Önskar se duktiga medium visa upp sig och tror att uppmuntrar man detta och visar folk dit så dör halvmakeriet ut. UTAN att stärka deras energi att fortsätta. Jag tror det kan vara en lösning.
Det är väl så som med allt annat att att den som känner sig i underläget den skriker högst och mest medans den som kan sin sak inte alls behöver blåsa upp sig utan det syns utåt ganska snart vad en person går för.
Dom tre som jag vart nöjd med har vart ödmjuka inget högmod och väldigt klockrena med sin information då behöver man inte spela allan utan syns för den man verkligen är.Trevliga okonstlade människor med hjärtat på rätt ställe och bara var sig själva,helt underbart så visst finns dom som verkligen kan och det ser ut som om universum börjar rensa i detta nu,fram för dom som kan ni andra får avvakta tills det sitter en säkerhet.
Har ju även besökt tränande medium och då har dom vart väldigt tydliga med att dom ännu inte vart klara och i såna lägen kan man inte dömma om en sittning går fel,alla är ju barn i början.Men dom i trådstarten har vart såna som ugett sig för att full ut jobba och jag har under flera år haft kontakt med dom och det var resultatet.
# 12 Du känner alldeles rätt,har en bitterhet efter att ha blivit bemött på dom mest fula sätt,blivit motarbetad i det jag sagt för att sen bevittna att man själva använder sig av det jag redan talat om.Men när jag sagt det så var det bara fel men man tar informationen och gör om den till sin så visst finns en bitterhet men jag glömmer inte dom som verkligen jobbar med kärleken,heder till alla som orkar hela vägen ut utan högmod 
Har sagt till min guide att kommer den dagen då jag blir en högfärdsblåsa,sätter mig på höga hästar då får han knuffa ner mig så det visslar om det och det är något jag inte behöver be två gånger om blev hans svar.
Allt gott till er !
Mycket bra gjort av dej Walkinbeauti
Tack scared666 
Jag instämmer. Det är nog så viktigt att var selektiv när man söker hjälp av utomstående så att informationen är ren…och inte sprungen ur någon annans egobehov.

bra ! ;)
Alis volat propriis 
16-17 
# 16 Så sant som det är sagt. 
# 12 som i andra yrkesgrupper så finns det dom som inte gör ett bra jobb.Det är väl bra att det tas upp en diskussion i ämnet.
Bra skrivet WB!!!!
#20 tänkte inte det som något dåligt med att föra in en diskussion. Tvärtom e det bra. Jag försökte mer benämna det som en altenativ lösning jag tror fungerar. Om man föder de duktiga medium och hjälper de upp och göra de mer synliga så dras folk dit och bluffarna eller de som ej kan leverera bra mattas av. Endast min tanke.
OK!
Jag tycker väl egentligen inte att man kan bilda sig en klar uppfattning enbart på en sittning huruvida ett medium är bra eller dåligt.
För mig finns det dock en tumregel
Pengarna tillbaka till missnöjd kund!
Så oavsett kvalité på ett Medium, Shaman, Vägledare, Änglapratare eller vad det nu finns Out there…….
Får man inte pengarna tillbaka om man är missnöjd så är det aldrig ok.
Man ger helt enkelt pengarna tillbaka och rekommenderar dem att vända sig till ett annat medium eller om de vill, boka en ný tid för en ny sittning som förhoppningsvis fungerar lite bättre.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
# 24 En sittning,jag nämner 20 talet personer jag genom åren mött och där höll tre måttet övriga var rena besvikelsen.Poängen är att många kastar sig ut fastän dom inte kan leverera sånt smutsar ner för andra som kan och proffsigt gör sitt jobb.
Är man ärlig och schysst som medium, eller vad man nu kallar sig, , så talar man också om för klienten ifall man har en dålig dag eller om man tyckte själv att avläsning blev dålig.
Jag uppfattar det som att du haft en sittning / medium och det jag skriver är att det är svårt att göra en klar bedömning huruvida just det mediumet håller måttet.
Vem vet, just det mediumet kanske har 100 nöjda sitters och 1 missnöjd.
Däremot, pengarna ska krävas tillbaka!
Sedan är jag själv troligtvis mer kräsen på allt vad paranormalt heter än vad du själv är.
Skillnaden är bara att jag ser inte bara till Medium utan hela etablissemanget.
Hur många Shamaner står inte och viftar och uttalar besvärjelser som inte fungerar?
Hur många vägledare lämnar inte sina klienter i tårar på grund av att de fått hemska spådomar
Hur många människor får inte reda på att de är besatta av demoner…utan att sedan få hjälp eller svar.
En Storstädning behövs, inte bara bland Medium utan över allt vad Paranormalt heter
//Hellas
Jag håller till en viss del med Hellas att man ska ha pengarna tillbaka, risken jag dock ser är att det kan finnas folk som sätter detta i system och ser på så sätt till att få gratis spådomar osv..
Jag tror universum kommer att sköta denna sak att rensa bort det som är dåligt…
attraktionslagen och karmalagen får vi inte heller förglömma..
#28 Kommer de tillbaka och återigen inte är nöjda får man vänligen hänvisa dem till ett annat medium.
Vill de fortsätta boka tider så tackar man nej
!
//Hellas
#29 tack det var ett bra tips :)
Håller med dig #1