Andevärlden
En tanke som slog mig, när i födelseprocessen binds en ande till ett embryo? eller är det i fosterstadiet (dvs efter v 9) som anden binder till?
Vad händer vid abort? Är det straffbart från andra sidan? Vad händer med den anden som har hunnit binda till?
Tacksam för era svar, ni med lite mer erfarenhet och ni som har mer kontakt med andra sidan!

det är olika. I vissa fall blir det bestämt direkt och själen är redo tidigt. i andra fall i sista minuten bestämt vem som ska ner. Ibland tom så hemskt att barnet aldrig hinner att få en själ o dör (inte som följd av att de inte har en själ, men att det är döfött).
Jag tex var bestämd till detta livet. Jag var min farfars mor och skulle göra just ett liv till så tätt inpå (endast knappa 10 år mellan dessa liv). Men jag (och jag har minnen av min tid på andra sidan) hade en hel del att göra under denna korta tiden att den sista natten där, blev två dagar här på jorden och jag föddes två dar över tiden (jag antar att avsked kan ta sin tid)
Min yngsta son hans själ var inte bestämt förrän i sista minuten. Det stod o valde mellan några stycken. Han gick jag över med elva dagar och det var ett under att han överlevde och det gick extremt snabbt. Min först födde var också bestämd att just hans själ skulle vara knuten till denna familjen av olika skäl.
Den ena gången är itne den andra lik, det är så komplext hur allting i slutänden hänger ihop o fungerar, även om de teoretiska beskrivningarna skulle vara enkla… Det är så mycket om o när, och hänger ihop med vad som sker och till vilket intresse för "dem" som finns på andra sidan…
Alis volat propriis 
Men utifrån det du säger tolkar jag det som att de på andra sidan borde vänta och oftast gör det? Speciellt med tanke på möjligheten till abort. Att de åtminstone väntar 3 månader minst?!
Om jag tolkar det rätt och utifrån egna skapade teorier borde inte en ande som är meningen att komma till jorden hamna hos någon som är osäker eller går i tankar att göra abort?

det är just det som är komplicerat, trotts att vi har våran möjlighet till val så är en del val redan förbestämda.
Som exp kan vi ta ett husdjur. Det beslutet att avliva ett sjukt djur etc tas egentligen itne av oss, det är redan taget av andra. Vi bara verkställer deras beslut. Oftast velar vi kanske och känner en frid trots allt när vi tror att vi fattar ett beslut…
Om du slår ihjäl ett djur för nöjes skull, så är beslutet ditt och du får stå till svars för dina handlingar.
Men så enkelt som ovan är det inte. Det finns också en rad andra omständigheter som val, andras val och alternativa framtider…
Att göra abort kan således lika gärna vara ett beslut du måste fatta själv o leva med för att lära dig utav, och att förstå likaväl som att det kan vara förutbestämt att det inte kunde bli ett barn just då, för att det inte passar in osv.
Tänk dig vårt liv som en roll. Vi erbjuds rollen, vi tackar ja kommer ner på jorden. Manuset är redan skrivet men under själva akten har du en egen ram du kan agera inom. Runt omkring dig finns det massor av andra som "drar" i snörena för att allt ska fungera. Missköter du dig kommer du att märka det och du kan inte heller i slutänden skapa din egna föreställning utanför manuset. Men det finns fortfarande en rad olika sätt att framföra den på…
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Många menar att när mamman känner bebisen röra sig första gången (när det fått liv) så har själen kommit i kroppen.
En abort ses inte som något illa eftersom gud är kärlek….
eftersom gud är en del av oss alla så vet gud att aborten kommer att ske så ingen själ kommer att ta någon plats i den kroppen, samma gäller missfall…
Allt är som det ska vara så till alla som gjort abort ber jag er förlåta er själva eftersom gud redan förlåtit er…!
Intressant, Yamher! Det får mig att fundera lite - min mamma gick två veckor över tiden med mig. 
Men dom som föddes för tidigt då?
*Kärlek & lycka*