Hjälp med drömtydning
Undrar om det är någon som kan hjälpa mig att tolka en konstig dröm jag haft.
Jag drömde att jag var på väg till mitt ex för att hämta mina saker efter vår separation (ska snart bli verklighet). Fick reda på av en gemensam vän att han redan skaffat en ny kvinna och att hon bodde där. Jag tittade mig omkring i lägenheten och såg blommor på borden, hennes te stod på bänken i köket.
Helt plötsligt är vi utomhus. Exet cyklar på min sons cykel, har höjt upp sadeln så den är superhög. I nästa stund står jag och väntar på en båt tillsammans med en vännina. Jag måste ta flera båtar för att komma hem…
Jag vaknade med en ledsamhet i kroppen. Känns mycket märkligt.
Vet att det kan verka rörigt, men finns det någon själ här som kan hjälpa mig.
Tack på förhand
Kärlek&Ljus
/compassion
Hallå där. Jag personligen tolkar att du medvetet eller undermedvetet går och bär på en rädsla att du inte ska duga som du är. Att alla andra verkar ha det bättre än du. Och speciellt vad gällande kärleken så har du problematiska känslor som står ivägen för att du kunna komma "hem" . Det är min tolkning. Men är ingen superdrömtydare som "vet" . Vill bara säga att det självklart kommer bli bra för dig. // skymningsaga
Tack Skymningsaga, det är alldeles rätt. Du är vass :-). Nu ska jag bara komma fram till hur jag ska kunna släppa hitta hem…
Tusen Tack!
Glad att jag kan vara till hjälp.