Framtid
Står med 100 frågor om hur jag ska göra med mitt liv..en bit av mig säger. jag vill ha flera barn med denna man jag har nu..en bit säger jag vill gå vidare..en bit frågar om de finns intresse av den man hon är lite nyfiken på eller är de bara tomma blickar och leenden ? finns de intresse? Vad ska jag göra? gå vidare eller finns de kärlek? blir de bättre?
Vill gärna veta hur min framtid skulle se ut beroende vilken väg jag väljer
tacksam för svar
Du vill bli ledd?
jag vet inte hjälp på vägen antar jag?
ingen som vill hjälpa?
Bara som medmänniska och själv ett skilsmässobarn. Så vill jag bara säga en sak: Om din man är snäll så ska du inte välja att kasta dig in i en ny relation. Om du redan har ett barn med din man. Förälskelser tenderar att gå över efter en tid…när vardagen kommer.
Barn slits fram å tillbaka mellan olika hem och dagis idag…har själv haft det så med min son….ingen vidare kan jag säga. Och jag vet hur ont det kan göra när föräldrar skiljs. Och varför vill du ha fler barn samtidigt spanar in en annan man?
min man är snäll, de är jag som lider av dåligt självförtroende vet inte hur jag vill ha något, en del av mig säger att jag vill ha flera barn, en del säger att jag borde gå vidare i mitt liv
Då kanske du skulle satsa på att göra allt du kan för att skaffa dig självkänsla…en egen inre grund så att säga.
Odla något intresse…gå och prata med någon som kan hjälpa dig att stärka självkänslan tex Varför skulle du inte kunna gå vidare i ditt liv utan att kasta bort det du har?
Varför måste gå vidare betyda att du skiljer dig? Gå vidare kan likaväl betyda just att du vidgar ditt eget perspektiv och lägger ett större fokus på dig själv där du är. Att våga utveckla sig själv kan vara en av de svåraste beslut man kan ta under ett liv. Om du vill utveckla dig själv, låt det i såfall ske med början här och nu. Om du är rädd, vet då att rädsla endast är avsaknaden av ett större perspektiv.
tack för era svar, jag får väl tänka lite annorlunda
Jag säger som #7 att vidga dina vyer och ditt perspektiv. Meditera gärna över dina livsfrågor och se om du kan få nån insikt på så sätt. lycka till. kram
tack kram
Lycka tilll med allt snuppis. Lessen om jag lät lite okänslig igår..(ämnet är lite laddat för mig) Hoppas att du kan finna något som ger dig mer ro, glädje och tillfredställese. Tro på dig själv!
jo då de ska nog gå bra =) ingen fara. tack