Skuggfigur
Jag och min sambo sov hos hans mamma när vi nere och hälsade på. Vi har sovit där rätt många gånger och de är inget spec. Men en natt förra gången jag var där, så precis när jag hade somnat så liksom dröme jag, tror jag är inte säker, att de stod en skuggfigur vid sängen. jag halvsov så när jag vaknade till ordenligt, inte jätterädd, men lite. och kände att den stod kvar där ett tag, jag tror inte jag såg nåt annat i "drömmen", men jag kände skuggfiguren. Min sambo hade inte somnat elr vaknade samtidigt och gick upp och hämtade vatten. och då bleknade känslan. den fanns fortfarande kvar där ett tag, men efter min sambo tänt lampan försvann den..
undrar om jag drömde elr om det verkligen var en skuggfigur..

Jag tycker att du bara drömde. Fast man kan bli rätt skrämd när det är natt, alla sover och man tycker att det är nån skugga eller en spöke som befinner sig nära en 
jag vet inte.. föär ed var så verkligt.. och jag liksom halvsov och när jag vaknade så kände jag den fortfarande där.. fast vem vet det kanske var inbillning.. men annats brukar jag bli så rädd när jag tänker på spöken och de är mörkt och de blev jag inte nu..
Jag tror att du kände av något där.
En morgon när jag vaknade såg jag vid mina fötter en stor vit skepnad. Känslan som kom var att jag kände mig lugn och trygg. Någon som vakar över mig helt klart. Härligt att veta.
Frågan är vad som är mer verkligt, drömmen eller den vakna världen? Eller om båda är verkliga?