Mayakalendern
Hej alla iFocusare!
Jag håller på att skriva ett arbete angående "21 dec 2012" i skolan. Men tycker att det är svårt att hitta information, man måste ju vara lite källkritisk :)
Har lånat 2 böcker av Carl Johan Calleman som jag ska läsa (Mayakalendern och vårt intelligenta universum) men önskar även andra infallsvinklar. Jag hoppas att någon här på iFocus sitter inne med värdefull information angående detta datum (exakta datumet 28 okt -11) Jag tycker att det är viktigt att detta kommer ut i ljuset och vill genom mitt arbete öka chanserna att det gör det.
Ni som har nära kontakt med era guider vad säger de om detta datum? Sådan information skulle betyda mycket. Inte bara för mitt arbete utan även på ett personligt plan. Alla tankar, länkar och disskutioner är välkommna!
Ser fram imot ny kunskap!
Kramar från mig 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då kan jag rekomedera att du läser Diana Cooper som skriver om frekvenshöjningarna som sker just nu på jorden inför 2012… du hittar en del info på youtube av henne med..
Lycka till :)

Jag tror att det finns en viss begreppsförvirring runt hela 2012 grejen. Eftersom Mayaindianerna inte själva påstod att det hände något speciellt detta datum, så är det helt öppet för spekulationer.
De första tolkningarna var helt enkla: jorden går under. Även inom den genren finns det ett par olika ideer, exempelvis att det kommer en ny planet/stjärna/svart hål och förintar jorden eller att jordens magnetfält skiftas och jordskorpan täcks av lava.
Sedan finns det mer new age inriktade ideer, som den kvasthilda föreslår. De är oftast mer vaga och menar att det kommer ske en mer subtil förändring, eller en förändring som kommer över en längre tid (jämfört med de mer kataklysmiska händelserna som ursprungligen beskrevs).
Utöver dessa två huvudgrenar verkar det som om nästan alla subkulturer med övernaturlig profil har en egen ide om vad som skall hända. Många pratar exempelvis om UFO:n.
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Såg en film fick upp den när ja googlade mayakalender, jordens undergång. eller något i den stilen. Såg det då som alltinf ännu var nytt.
Men i allafall till saken i filmen är där en snubbe som ha pratat men Mayafolket som han säger att dom sagt.
Mayafolket vet inte vad som händer, (datumet i denna film 22 dec och ends 23 dec.) Att det kan vara lika med den kalender som en vanlig årsalmanakka att hela kalender bara ställer om sig eller att man ser på den baifrån fram eller nå i den stilen, det var Amerikanska Forskaren som sa att världen kommer att gå under.
I allafall som jag sa så var detta när allting just kom upp, tänk också på detta att världens under gång var 05, 06 och för nåra månader med för det var jämt ?? år som Noak stoppade ut arken så vi alla skulle drunka på grund av översvämmining i juni eller juli.
Och före maya kalender kom helt upp till ytan var det Global Warming. I den sa dom att vi hade 50 år till på oss att leva ifall vi inte gjorde drastiska ändringar, eftersom zonlagret har farit sönder.
Och i och med den händelsen kom det ju en massa rika människor som har redan platser att dom får skippas iväg med raketer ut i rymden så att dom klarar sig när jorden går under.
Är skeptisk över allting men har kommit till den punkten att jag orkar inte bry mig så mycket mera, det är den dagen och ida är ida. Så låt oss leva nu istället för framtiden. Heck, for all I know, så behöver jag inte ens vakna upp i morgon.
Varför har du ett personligt intresse i detta? Och vad tror du sj kommer hända kring detta datum?
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
Jag är stensäker på att det som komma skall handlar om en förändring inom den andliga byten. Att människorna på jorden kommer att vara mer öppna för andligheten. Vi kommer att ändra våra värderingar och kommer , med lite tur, att förtså att det är bara kärleken som kommer att binda oss samman.
/Mr Nitro
Jorden kommer inte att gå under 2012 eftersom jag just fyllt pelletsförråd och vedbod för minst 3 år framåt. Jag är ju känd för att inte varken köpa nåt i onödan eller göra nåt i onödan så att jorden skulle gå under kan ni glömma, det får den vänta med tills veden är slut.
Förresten så går ju jorden under lite då och då, det har den gjort i alla tider enligt vissa trossamfund och forskare som "vetat sanningen".
#5 Jag känner kristna människor som tillhör frireligiösa samfund. De har sagt till mig att de inte ens var rädda senast det begav sig den 21 maj då gubben Campus hade varnat hela jordens befolkning. De säger till mig att om han hade läst sin bibel så ordentligt som han påstod att han gjort hade han varken kommit med detta uttalande eller gått ut och varnat folk. De var lugna och visste att det inte skulle hända något den 21 maj, de kunde bara tycka synd om Campus och undra vad folk skulle ta sig till med honom sedan då de insett att han hade helt fel. Mao, de visste sanningen helt uppenbart.