Poltergeist?
Hej!
Jag skriver här för att jag nu är osäker på om det som försigår är äkta eller inte.
Allt började med att jag fick otrolig "otur" tappade glas och fick sy i foten och hade 7 liknande glas olyckor inom loppet av 2 månader. Nu har även saker börjat "flyga" till andra platser. Och en nyckel har hittats efter 2 år i min mammas kjol..
Vet inte vad jag ska tro.. vad tror ni?
Med tanke på att det finns naturliga förklaringar så tror jag att det är precis sm du skriver: Otur!
Man har perioder i livet då all världens otur verkar samlas precis hos en själv.
Givetvis är det inte så men visst är det ändå lätt att istället för att skylla på sin egna klumpighet så försöker man finna andra mer onaturliga förklaringar.
Själv är jag världens klumpigaste och jag tappar saker hela tiden, speciellt vid sådana tillfällen då man inte ska klanta sig
!
Tips!
Se på dig själv med lite distans och Humor, skratta åt eländet och gå vidare men inte är det Poltergeist utan snarare lite mänsklig faktor i form av otur.
För mig handlar övernaturliga fenomen om att det inte finns några som helst naturliga förklaringar.
Ett flygande glas som kommer farandes i luften, det kanske dessutom "dansar" fritt, ja det är väl lite svårt att förklara.
Eller som min GPS som ibland lever och pratar av sig självt……utan ström och batteri.
Dessutom tystnar den när jag säger till att jag vill ha tyst.
Fast vem vet, det kanske finns strömspänning kvar som gör att den kan tjata om att jag ska svänga åt en det ena eller andra hållet 
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/