Gestalter i ögonvrån
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ser dagligen skuggor o gestalter i ögonvrån. Jag blir absolut inte rädd, snarare mer nyfiken
Jag skulle så gärna vilja hålla kvar dom, se dom tydligare, kunna urskilja ansiktet, kläderna mm.Som det är nu ser jag bara i ögonvrån att något sveper förbi, att någon kikar fram eller står brevid mig. Men det är bara som en skugga
Är det någon som har tips eller råd hur man ska göra för att se dom tydligare o hålla dom kvar lite längre?
Min andra fråga är; när jag ser dessa skuggor betyder det att jag är öppen?
Min sambo ser oxå ibland men inte alls lika ofta som jag. Innan han träffade mig har han aldrig sett eller upplevt något. Men nu händer det lite då o då. Hur kommer det sig? Han själv tror att allt mitt prat, alla diskussioner o böcker jag läser har påverkat honom.
Puff,puff..
Det kan vara svårt att se dem rakt på liksom. Du kan försöka att stänga dina ögon, håll dig lugn och öppen i sinnet, och försök se med dina inre ögon. Den bilden kan bli minst lika tydlig. Med stängda ögon kan det vara lättare att sålla bort störande intryck.
Vill du hålla kvar dem så prata med dem. Fråga vad de vill tex. Ta sen emot svaret som det ges, dvs. bestäm dig inte innan för hur det kommer att vara utan försök att vara öppen för allt. Det kan vara både ljus, bilder, dofter osv.
Om du ser skuggor är du iaf inte stängd. Det kan ju hända att du är på väg också och då blir det kanske klarare med tiden.
Skulle tro att det är du som påverkat din sambo. Du kanske har hjälpt honom att inse att det kan finnas mer än vi ser med blotta ögat. Det är väl bara positivt för honom om du har berikat hans liv så också
Lycka till med att finna ditt sätt att komunicera med våra vänner på andra sidan.
Kram Danda
Man ser andar och spöken i ögonvrån bara för att ögat fångar upp mycket mer ljus i ytterkanten av ögat än rakt framifrån. Detta tyder på att anden inte har tillräckligt med energi för att vi ska kunna se dom rakt framifrån där ögat inte är lika ljuskänslig.
Om man ser svarta skuggor så beror det förmodligen på att bakgrunden är ljusare…
Öppen eller inte….ALLA kan se spöken/andar!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ja, eg tror jag också att alla kan se. Men alla vill inte och då blockerar de sig.
//danda
Ja, så kan det vara….det tror jag med, dandamimm
Sen är det nog så att anden/spöken kan välja själv att synas eller inte, samt att dom måste få tillräckligt med energi för att kunna visa sig!!
Värmland"
Absolut kan de styra det själv… Jag tror tex. att de väljer att inte visa sig när de känner att folk kanske inte kan bära det. Då menar jag inte att människor blir rädda för det blir de ju ibland, jag menar mer att olika personer helt enkelt inte klarar det av någon okänd anledning. De(våra vänner på andra sidan) vet mer än vi.
Energikällor, javisst, de behövs ju men det hittar de nog om de vill. De är inte lika begränsade i sitt tänk som vi människor utan lite mer påhittiga, tror jag.
//Danda
Tack för svaren!
Absolut dandamimm….du tänker precis som jag
nannie - varsågod!!
Värmland"
Ser också människor i ögonvrån, men ser också en mörkklädd man med en jacka som inte tillhör denna tid direkt, han har också en svart hund, han står i skogen nästan varje morgon när jag går till jobbet. Han står bara där, stannar jag och tittar åt ett annat håll och sedan tittar tillbaka igen är han inte kvar. Det finns heller ingen chans att han gömmer sig eller att han gått ur skogen och fortsatt ut ur den. Har många gånger undrat varför han står där.
Nästan lite obehagligt…Fråga honom varför han står där o se vad du får till dig.
Jag ser också saker i ögonvrån. En gång såg jag en tydlig svart man, ser inget ansikte.. Oftast ser jag dom när jag är ensam. I skolan när jag är ensam i korridoren ser jag jättemånga.. Men är inte rädd. Dom får vara i mitt sällskap om dom vill. Ska testa att prata med dom någon gång och se om det kommer fler (: Något jag vet är att dom är snälla. Dom kanske känner sig ensamma ^_^
Den mörkklädda mannen tar nu sällskap med mig till jobbet och från jobbet. känner mig trygg med honom och hunden. Jag frågade vad han ville sen dess har han hållt mig sällskap. Men han försvinner alltid vid samma ställe, vid skogsdungen där han stod först.
#12 Låter lite mysigt..