Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 2610 ggr
Shasti
0

Söker healing

Jag skulle vilja be någon vänlig att skicka lite healing till min vän som fått cancer.
Hon är alldeles för ung.

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

[mia-38]
0

Hej.

Beklagar…Vad är det för sorts cancer?

Shasti
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet tyvärr inte. Har inte vågat fråga. Men det sitter i magen.

[mia-38]
0

Det finns ett forum här inne som heter Cancer Ifokus…dit är du gärna välkommen om du vill diskutera detta.
Och jag hoppas någon kan skicka lite healing till din vän.

[walkinbeauti]
0

En fråga först är din vän med på noterna att ta emot healing om så skickar jag gärna och hoppas hon får styrkan att orka igenom sjukdomen och bli fri.Man måste alltid fråga den det rör om dom vill ha healing,inte alla är ju med på det tyvärr Flört men med hennes tillstånd sänder jag gärna.

Tråkigt när en sån ung person drabbas hoppas hon kommer till rätta med det.

Shakti
0

Hej. Jag skulle rekommendera din vän natriumselenit 400 - 600 microgram dagligen. Här är en sida med info om det och på nätet finns det mycket mer att hitta.

http://www.vitaviva-info.com/sv/content/view/full/805

allhealing
0

Enligt svenska lag är de endast av socialstyrelsen legitimerad personal som får befatta sig med exemplevis cancerpatienter.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[grinda]
0

Man får inte behandla cancerpatienter om man inte är behörig läkare.

Men om man vill ha healing så är det man själv som bestämmer. Det är heller inte förbjudet att ge healing till en som har cancer.

.

Shasti
0

#3 Ja jag kommer säkert titta in på det forumet.

#4 Jag har inte frågat om det. Trodde inte det behövdes.

#5 Ska kika på den sidan.

#6 Menar du angående healingen och/eller natriumselenit?

Tack för allt stöd

allhealing
0

Att be om en handling d.v.s. behandling är enligt min mening att göra en handling, d.v.s. att aktivt handla genom att starta en healing.

Healing betyder hel. Healing är således en akt där man hjälper en person som befinner sig i ett inte helt tillstånd, d.v.s. en kropp som inte befinner sig i balans eftersom den uppvisar ett sjukdomstillstånd som är ett obalanserat tillstånd tillbaka till ett mer balanserat tillstånd som är det healing gör. Därifrån kan sedan kroppen klara av att starta igång den självläkning som behövs för att kroppen ska kunna tillfriskna. Således har healingen förändrat personens tillstånd och således är detta en handling som ägt rum.

Jag menar ingenting, det är lagen som menar. Som jag har förstått lagen är det således helt förbjudet att befatta sig med detta oavsett i vilket form det än utförs eftersom det i förlängningen kan leda till rättsliga påföljder. Oavsett om den som utöver detta är medveten eller omedveten om sin handling.

Kanske finns det en jurist här inne som kan tydliggöra detta?

När det gäller barn är det även där bra att känna till att de inte heller är tillåtet att behandla barn under åtta år om man inte är av socialstyrelsen legitimerad personal.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

linnease
0

Ha! Det hade ju vart ett intressant lagfall.. i så fall skulle de vara tvugna att bevisa att healing funkar för att kunna fälla! :D  Vilket typ ingen i den världen tror på..

Shasti, du kan själv hålla positiva vibbar för henne också, se henne som frisk, se henne komma igenom det här! Healing är egentligen inte mycket konstigare än så.

allhealing
0

Jo, men även man om använder sig av kunskap som sträcker sig utanför den begreppsvärld lagen klarar av att beskriva är det klokt att inte göra lagen till åtlöje. Jag påstår inte att du gör det utan det är lagen i sig i sin egen konstrultion som skapar detta åtlöje.

Det är bättre att påvisa att det lagsystem vi idag använder oss av faktiskt genom sin konstruktion undanhåller männsikor som behöver hjälp den hjälp de kan få.

På så sätt går det att påverka. Helt enkelt genom att påvisa att människor t.o.m. dör på grund av detta.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[walkinbeauti]
0

Lagen förbjuder ju inte att sända renade energi och styrka i någon annan människas väg oavsett det är cancer eller något annat,däremot den som ger sig ut och säger nu botar jag dig då har vi ett dilemma eftersom healing alltd är ett komplement till annan vård.Blir då en patient piggare en tid och kanske avbryter sin behandling men sen blir dålig igen då har patienten lagen på sin sida,då har healern utgett sig för att vara något den inte är.

Alla kan sända renande stärkande energier och vill en person ha detta oavsett sjudom så har den all rätt att ta emot,lagen förbjuder inte en person att ta emot utan med sjukvården och deras behandling i botten kan stärkande energier göra underverk oavsett en person avlider eller blir frisk från sina åkommor.

En patient i ett dödssjukt läge orkar själv inte hämta kraften där kan vi komma in som en länk från andevärlden att på bästa möjliga sätt kunna ge styrka så personen orkar med att genomlida sin sjukdom,säger jag däremot nu blir du frisk då är jag genast ute på farligt vatten och därför har denna lag uppstått just för några inte kan hålla sig inom universums lagar att healing är ett komplement till annan vård.

Ska man vara riktigt fräck och hårddra detta så skulle tex en hand på axel eller en kram vara olaglig eftersom vi genast då automatiskt öppnar upp och ger healing oavsett vi jobbar med det eller tror på det så sänder vi healing så fort vi är i kontakt med en annan människa,frisk eller sjuk.Så man kan ju faktiskt älta sönder detta och då har lagen inget syfte längre.

Men absolut inte utge sig för att nu botar jag din sjukdom,alltid oavsett vad det gäller tala om via hemsidor,kvitton och till klienter att detta enbart är ett komplement till annan vård.Det är healernas ansvar annars kan man genast lägga ner om man utger sig för att vara något man inte är.Det ska helt enkelt finnas skriftligt på det då har du ryggen fri och då följer du universums lagar.

Shakti
0

Lagen gäller dom som yrkesmässigt undersöker och behandlar andra. Goda råd och kärleksenergier oss andra emellan, barn som vuxen, sjuk som frisk är tack och lov inte förbjudet ;)

allhealing
0

För att göra diskussionen enkel kallar jag vänster hjärnhalva för den blå och höger hjärnhalva för den gula hjärnan.

Den verklighet vi idag lever i och definierar runt omkring oss som ett universum definieras av den information vi uppfattar genom den blå hjärnhalvan.

All vetenskap är blå, vår lagsystem är blått och så är även vår sjukvård.

Det du säger är alltså att bara för att den blå vetenskapen idag ännu inte har mätmetoder för att förklara det perspektiv den gula hjärnhalvan är kapabel att uppfatta omfattas därför inte den gula hjärnhalvans perspektiv även fast den hjärnhalvan befinner sig i en fysisk kropp. Har jag förstått dig rätt då?

En fysik gul hjärna som har förmågan att uppfattar en verklighet som ligger bortom den verklighet den fysiska blå hjärnhalvan klarar av att definiera frånskrivs därför allt ansvar eftersom den verligheten är osynlig för den blå hjärnhalvan eftersom den blå hjärnhalvan inte klarar av att definiera det som ligger bortsom den fysiska verklighet som fyra dimensioner klarar av att uppfatta? Har jag förstått dig rätt då?

Om jag skulle hjälpa en person som befinner sig i en väldigt starkt blå fokuserad verklighet och påpeka att från mitt blå gula perspektiv lägger jag märke till att om den personen valde att göra en liten förändring i sitt tankesätt skulle den sjukdom personen bär på inte längre kunna förbli förankrad i den personens kropp eftersom personen när personens tankar förändras även förändrar den personens verklighet?

För om detta är sant och det blå lagsystemet inte kan döma det den med blå vetenskap inte kan bevisa existerar det inga hinder att hjälpa någon person oavsett sjukdomsscenario eller diagnos eftersom jag i så fall aldrig berör det blå perspektivet. Har jag förstått dig rätt då?

Om detta är sant står vi inför ett paradigmskift eftersom det i så fall existerar metoder för att hjälpa människor med en mängd sjukdomar som idag inte får ta emot hjälp eftersom det blå lagsystemet förhindrar den som det försöker uppnå detta.

Om detta är sant. Är det då sant? Är du 100 % säker att detta är möjligt att genomföra? Är detta inte någonting som en jurist i det blå lagsystemet borde granska bortom alla tvivel för att klargöra vad den alternativa vården får och inte får göra per definition?

Givetvis går det att inom det blå lagsystemet för oss som inte arbetar inom den blå sjukvården fortsätta att uppvisa förbättringar gång på gång som ligger bortom den vård det blå vårdsystemet enligt det blå lagsystemet får utföra.

Det är kanske dags för en lagförändring där lagen inte längre diskreminerar den gula hjärnan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[grinda]
0

Om jag förstår dig rätt så menar du att den nuvarande "vetenskapen" inte ser till helheten och inte kan förstå hur healing och sånt kan fungera för att de är så fast i den vänstra hjärnhalvans linjära tänk till skillnad mot den högra sidan förmåga till greppa helheten…och att dessa politiska lagar bygger på det linjära tänket där man ser människan som en separat del och att kroppen ses som en maskin med separata delar istället för att kroppen och själen och allt är sammanlänkat och en del av något större…

Fast nu kom vi lite OT kanske skulle passa i en egen tråd. Om lagar och förordningar som bygger på det linjära (dvs vänstra-hjärnhalve-tänket som inte tar hänsyn till högra hjärnhalvan) ?

linnease
0

ja nu blev vi lite väl off topic.. sorry Shasti :)  men intressant att se vad alla har för olika syn på regler!

kom så snackar vi vidare om det på en ny tråd, här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4e634c7c88f472489d009124-lagar-och-regler-fran-shastis-trad

Shasti
0

#16 Tack! Det vart lite mycket där en sväng. Jag orkade inte igenom hälften å det beror på mig själv. Annars finns det säkert en hel del läsvärt i tråden. Jag orkar inte gå igenom det just nu bara.

#8 Jag anklade dig inte för att mena något. Det var bara en fråga om vilket av det som det syftades på var olagligt.

[marion69]
0

Då måste det ju vara fel att be för någon annan också…… Glad Att skicka healing och be för någon är nästan samma sak.

Trams, säger jag.

Shasti
0

#18 Ja lite så tänker jag oxå. Jag har bett massor nu vilket jag aldrig gjort tidigare. De ville att man skulle be för dom å då gör jag det. Hjälper det dom så varför inte? Blir de starka av det så ber jag varje kväll.
Känns som att det är en tunn gränns mellan healing och böner men vad vet jag?