BASHAR en utomjording!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar Bashar. Han är kanaliserad av Darryl Anka. Av alla kanaliseringar man kan ta del av så tycker jag att Bashar är en av det bästa. Han är rolig och rak på sak. Han kan verka lite "brutal" men det är bara hans sätt att prata.
Han ska komma från någon planet nånstans kommer inte ihåg namnet…men jag är övertygad att han är äkta. Han pratar som en kulspruta, pausar, tvekar aldrig, orden kommer klockrena och det han säger känns mycket tankeväckande och intressant.
Här lägger jag in en video där Bashar pratar om vad ÖVERFLÖD verkligen är.
Vilken skön lirare och vad han kunde förmedla suveränt.Ska kolla in fler filmer och hemsida,visste inte en han fanns.
Tack för tipset goa Grinda 
Åhh vad kul att du gillade honom…jag har sett många videor av honom och blivit knockad av hans klockrena visdom (och humor)..t o m forskare brukar lyssna på hans föreläsnngar.de lär sitta med anteckningsblocket i högsta hugg därför Bashar förmedlar även teknisk info som intresserar dem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Och här en till..där han talar om 2012! Den är såå bra. Han talar bl. a om parallella dimensioner…att efter 2012 (om jag fattar han rätt) så kommer inte längre de olika vibrationerna (vi vibrerar all på olika frekvenser) existera på samma plats….som jag ser det att den förtryckande tunga vibrationen kommer skapa sin värld och den frihetliga kärleksfulla sin värld etc….
.ähh lyssna hellre…
Och här en till…En kvinna ställer en fråga som nog så många av oss brottas med. Hon kan inte förstå konceptet att man VÄLJER sin verklighet när det kommer till små barn som tex föds in till fattigdom och svårigheter..
Bashar svarar något om hur en människa som ur så djup kärlek och medlidande kan välja lidande för att erfara och utvekla medkänlsa och förståelse. Han säger det finns lika många orsaker som det finns människor till vilka liv vi väljer. Det tycker jag är en viktig tanke eftersom, ibland verkar det som om inom nyandligheten råder ett idé om att ett lyckligt liv är liktydigt med andlig utveckling och att ett liv i lidande skulle vara ett bevis på att man inte kommit särskilt långt i sin "resa". Så behöver inte alls vara fallet - det kan lika gärna vara tvärtom…det kan vara på alla sätt, från fall till fall…

jag håller med dig grinda, att det du skriver om Bashar att det finns lika många skäl till att komma ner på jorden som det finns människor, Varje liv är som ett recpet med olika mängder av olika känslor, blandat med mina val, andras val o lärdomar. Vad resultatet blir, blir ju efter ingredienserna och vad vi gör i enhet med hur andra väljer.
Därför har andlig resa inte heller något som helst med det du ska lära dig på jorden. Vi kan inte heller döma efter hur vi har levt i tidigare liv eller kommer att leva utan bara att vi kan stå tillsvars för våra egna val och vårt egna handlande.
Andlighet är väll egentligen bara hur mycket vi är medvetna om, om andra sidan. Men eftersom många väljer att skapa sig en uppfattning om andra sidan snarare än att förstå den som finns så tvivlar jagpå om man ska kalla sig andlig.
Hade vi däremot mer generellt varit mer andliga o öppna så kanske mer spännande saker skulle kunna ske på jorden!! (istället för förnekande, påhittade existenser osv som sätter stopp för kontakt mellan oss och "omvärlden").
Alis volat propriis 
Det var intressant att lyssna på :) Tack för länkar!
åh, kuuuul me fler Bashar-fans!! Bashar är en av mina favoriter, massa intressanta konversationer och ofta grymt rolig! :D
#5 "Recept med många ingredienser" Bra beskrivning.
#6 Kul att du gillade länkarna:-)
#7 Trodde nog att du skulle gilla Bashar, du har samma slags sköna sprudlande entusiasm som honom!;))

Problemet bara med denne person som kommer ner utgår från sin egen planet och vi har inte nått dit än. Vi är en ganska ung civilisation i dessa sammanhang (otroligt dumdristig sådan imånga fall) och behärskar otroligt lite och förträngt alldeles för mycket för att egentligen förstå och leva med frekvenser i dess fulla betydelse. Hans civilisation är en mer erfaren och mycket äldre.
Vi gör små steg hela tiden och utvecklas som civilisation men jag tvivlar på att det han pratar om kommer att kunna ske inom en mansålder. Om inte på många?! Det kommer inte över natten. Så många som det finns på jorden som inte accepterar livet efter detta eller ens har förståelsen hur det hänger ihop, hur skulle vi klara något mer avancerat?
Bra tycker jag att det kommer hit personer från andra civilisationer för att lära människan att utvecklas osv och det kommer bli spännande den dagen de kommer hit mer irl.
Alis volat propriis 
Men Bashar talar inte om att det kommer ske över en natt…utan som han säger före 2012 en lutning mot det negativa och sedan efter 2012 en lutning mot det positiva…nåt sånt. Men alla måste göra sin resa.
En annan kul analogi han gör är om gummibandet att en civilisation som såå extremt dragit åt begränsningar…när det väl släpper så går det fort åt andra hållet..som ett gummiband som dragits hårt och skjuter iväg.
Sedan handlar det också om hur många människor som vaknar…alltså ett "kritiskt antal"…som en kollektiv "tipping point" det är därför denna tid nu (de senaste åren) är så viktiga.
Tycker också det är bra att folk från andra planeter kommer hit och hjälper till;))

jodå, vi kommer som civilisation bli mer upplysta osv men det kommer inte tippa över så otroligt mycket över. Det han pratar om är utifrån sin civilisation. Det fungerar så på hans planet men det finns inte en chans att det gör det här. Vi är alldeles för unga o omogna. Se det som om vi är tonåringar… och han snarare medelålder.
Vi kommer inte att nå dit som han antyder för det krävs många många år till dess… Vi som civilisation har bara varit här ca 3000 - 4000 år. Hundra år är inte lång tid alls med tanke på denna tid som varit och vi har förkastat Gud/Gudarna osv. Pratar med en ärkeängel, eller har "monster" i garderoben så är vi sinnessjuka… För att inte tala om vetenskapen som gör sitt idag för att bevisa att det inte finns något!
2012 är bara ett år, det som är sakt att inträffa nu är baserat på en lång profetia som finns på andra sidan om dem och om oss bland annat. Det kommer att inträffa förändringar och en del har redan inträffat. Det har inget med att jorden ska gå under eller att himlen ska komma ner på jorden.
Och ja, man skulle kunna beskriva att vi ska in i en ny fas, bli mer upplysta som många beskriver men kanske inte riktigt på de sätten många tror eller upplysta om heller för den delen
Alis volat propriis