Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 7095 ggr
Haruka
0

Ryckningar?

Ibland kan man få små okontrollerbara ryckningar, t.ex. när man ska sova och halft drömmer att man trillar, då rycker hela kroppen till. Rätt så vanligt.

Men på sistone har jag börjat få fler mindre små ryckningar (ibland lite större). Visst, vanligtvis skulle jag bara tänka att det är väl något som har hänt med kroppen, någon symptom.
Men detta började efter att jag hade fått en Reconnective Healing på distans.

Under healingen så skedde det en hel del ryckningar i kroppen - armar, ben, fingrar m.m.
Jag låg på rygg, den konstigaste ryckningen skedde vid fötterna, jag höll på att somna (jag blev så sjukt avslappnad under healingen) och då ryckte mina fötter neråt hastigt. Har aldrig fått en så konstig ryckning.
Tänkte väl då, "Kanske är någon som inte vill att jag somnar?".
Men någon minut senare, blev jag jättetrött igen, bestämde mig för att bara somna.
Då kände jag hur det rördes till i mitt vänstra knä, samtidigt som jag hörde ett klart skvalpande ljud, som om någon hade en hink med vatten och skakade den.
Återigen, vaknade jag till utav det. Försökte vara vaken en stund, men höll på att somna igen (hahaha, det var en väldigt skön healing xD), men då ryckte mitt pekfinger snabbt till, typ gjorde en "rotation" (lyftes upp och flyttades lite åt sidan).

Jag lyckades hålla mig vaken under resten av healingen (var väl ca 5 minuter kvar utav den), fick ibland några klara bilder. En utav dom såg så verklig ut, kändes som om jag verkligen stod där (föreställde en gammal stor mur med en tropisk omgivning).

I alla fall, sen dess har jag märkt av flera små ryckningnar, varje gång jag känner mig avslappnad.
Jag kände av mest när jag var i USA och hälsade på min syster (fick också känslan av att någon var där). Tror jag fick mina första astrala projektioner när jag var där också.

Det lugnade ner sig när jag kom hem igen, inte alls många ryckningar, bara några enstaka.
Men fick lite större ryckningar igår kväll, var på väg att somna då hela min kropp hoppade till, men jag drömde inte ens något? Jag såg ingen bild utav att jag ramlade eller något. Vilket jag minns att jag har fått tidigare efter healingen.
Hade också lagt min arm vid ett tillfälle ovanför mitt huvud, där armen låg helt orörd (jag hade ingen vikt mot den vill säga).
När jag var på väg att somna så gjorde den en stor ryckning.

Varje gång det händer såna ryckningar, så kan jag inte låta bli att tänka på om någon är där, eller liknande…

Jag kanske bara övertänker det hela (väldigt mycket?), men skulle gärna vilja höra vad ni andra tycker om detta. Verkar detta normalt? Tycker det är konstigt att detta hände efter healingen, är det på grund av energifrekvenserna som hon skickade över? Som gör att något ändras i mina energier?

Skulle gärna vilja höra era åsikter, det skulle nog lätta en del =)
Tack så mycket! (Förlåt om det blev mycket att läsa)

[aammE]
0

Både jag och min sambo har sådana ryckningar när vi är trötta/håller på att somna (även om vi ej drömmer). Läkaren sa att nästan alla har sådana, vissa mer, andra mindre och det kan gå i perioder.

[mia-38]
0

Jag har hört om dessa ryckningar precis innan man somnar. Det är kroppens försvar. Du somnar så pass fort att kroppen reagerar med ett ryck så att du inte ska hamna i medvetslöshet.
Detta läste jag någonstans för länge sen men kommer inte ihåg vart.

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad härligt att du fått healing och känner välbefinnande av det!

Beträffande ryckningar så är det ganska vanligt att man får liknande fenomen i samband med healing och avslappning. Kroppen slappnar av, släpper motstånd och gamla mönster, slagg rensas ut m.m. och ska nu anpassa sig till den nya formen. Inte konstigt att det "rycker" lite. Samt, som sagts ovan, de vanliga sömnryckningarna man har.

Du är själv inne på att "övertänka" det hela, kanske det? Jag föreslår att du inte "tänker" så mycket, utan bara tar till dig energierna, njuter, låter det vara helt enkelt. När jag fick reconnective helaing en gång på distans, sade hon just åt mig det, att inte analysera, bara vara.

Du kan ju också kontakta den som gav dig helaingen för diskussion och uppföljning. Väldigt viktigt, för det brukar alltid finnas frågor.

Till slut: Allmänt sett vid ryckningar och kramper så behöver man ofta kosttillskott av magnesium. Många, nästan alla, har brist på magnesium, avslappningsmineralet. Vid brist får man ryckningar.

Lycka till i fortsättningen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Haruka
0

Tack så mycket för alla svar!
Var mest nyfiken på vad det var eftersom det började med såna ryckningar efter en healing. Har nämligen inte haft så mycket sånt innan (märker till och med av ryckningar i benen nu när jag sitter och skriver).

Magi-cat: Haha, jo jag har nog övertänkt en del, men tyckte det var så konstigt när jag började få betydligt mer ryckningar i kroppen efter healingen. Inte bara när jag ska sova, utan när jag sitter i soffan m.m.

Tack för hjälpen! =) Då blir det troligtvis The Reconnection om en månad Skrattande

Djinnia
0

Hej!

Det är intressant det du skriver eftersom detta även drabbade mig under min Reconnection. Det satte igång direkt som ryckningar och spasmer i kroppen. Som om kroppen vibrerade konstant. Har inte märkt så mycket efteråt förutom näär jag själv försöker aktivera det, då kommer det tillbaka. Jag tror alltså inte att du överanalyserat saken, men det är som någon sa inget att oroa dig över, ta bara tacksamt emot energierna Glad

Om du sysslar med astrala resor är jag inte heller förvånad om du skulle uppleva dessa fenomen eller om du upplever att din kropp blir som paralyserad när du ska tillbaka till kroppen igen. Kanske är det också därför som du upplever det där tillståndet mellan vakenhet och sömn extra starkt. Men med övning tror jag att du kan kontrollera det där.

Ska bli intressant att se vad du kommer att uppleva efter the Reconnection. Jag har just fått min så det är bara att luta sig tillbaka och se vad som kommer att ske för var och en.

Om du är intresserad av att arbeta med det här så kommer Eric Pearl till Stockholm den 30 september och har kurser i healing.

Må väl!

Haruka
0

#5 Låter så spännande!
Undrar alltid hur min Reconnection kommer att bli, änsålänge har jag haft tre sessioner av Reconnective Healing.
Och ryckningarna har lugnat ner sig en hel del :P Även när jag sitter och är avslappnad vid datorn.
Så jag antar att jag börjar vänja mig vid energierna lite mer nu ^^

Upplevde du också visioner? Har hört om människor som har fått jättevackra bilder under sin Reconnection =)
(Förstår om du inte vill berätta, det är ju ändå en personlig upplevelse)

Jag började syssla med astrala resor nyligen, än har jag inte så mycket kontroll, men har märkt att mer saker ha börjat hända på morgonen och på natten ^^
Har också börjat få många härliga drömmar :D

Jo, min mamma arbetar med healing med jag har aldrig riktigt fastnat för det (tror hon sysslar med Reiki).
Men när jag hörde om Reconnective Healing så kändes det helt rätt för mig!
Så jag skulle jättegärna vilja åka till Stockholm och träffa honom! Men tyvärr så kan jag inte… jag åker nämligen i början av Oktober till Japan =\ (Ska studera språket där i ett år)
Så under den tiden får jag vänja mig vid dom nya energierna från The Reconnection och träffa Eric Pearl vid ett senare tillfälle! :D
Ska du träffa honom? =)

Ha en bra dag! :D
(Tack så mycket för ditt svar! ^^)

Djinnia
0

Hej igen!

Va kul att du ska till Japan. Det verkar spännande. Japaner verkar ha en naturlig inställning till det övernaturliga. Inte som i Sverige där man inte kan prata med vem som helst om detta.

Jag vet ingenting om Reiki-healing bara att det också verkar funka för vissa. Tror att olika former av healing verkar på olika sätt och nivåer. The Reconnection verkar vara snäppet vassare. Det är svårt att säga dock. Jag är bara i början av min process. Jag försöker ha en neutral inställning till det mesta….tills jag blir överbevisad. Hade någon sagt att jag skulle gå på healing för ett år sedan hade jag bara skrattat åt dem. Men nu vet jag att det fungerar. Jag har känt energierna lyfta upp kroppsdelar och fått smärtor att försvinna. Att få the Reconnection kan jämföras som lite av en el-chock. Min healer blev till och med knuffad under sessionen. Av…..något. Några visioner fick jag dock inte. Fortsättning följer….

Jag har inte bestämt mig om jag ska till Sthlm eller inte ännu. Du kan ju kolla om han ska hålla seminarier i Japan.

Var försiktig med de astrala resorna och följ inte med några varelser du inte känner.

Ha en trevlig resa!

Haruka
0

Har dom?
Jag har inte så mycket koll på hur dom är inställda till det andliga, men att höra att dom är naturligt inställda känns bra!
Hoppas jag hittar någon där att prata om andlighet! =)

Jo, Reiki funkar men har också hört att Reconnective Healing ska vara ett snäpp vassare som du säger.
Känns väldigt spännande det du säger! Vill verkligen göra The Reconnection nu och se vad som kommer hända med mig, haha =)
Wow blev hon knuffad?! :O Undrar vem eller vad det var :o
Förhoppningsvis kanske du får reda på det under denna tid efter sessionen?

Ah! Bra idé! :P
Ska se till att kolla upp det =)

Sysslar du med astrala resor? Berätta gärna om du vet något mer.
Själv så har jag bara hört att det ska vara ofarligt, men finns det varelser som kan ibland försöka lura med en om man har otur? :o
(I alla fall så ska jag såklart inte hänga efter någon om jag tycker det känns hotfullt).

madeqs
0

Jag hade förr ibland ryckningar i stortån! när jag låg i sängen och antagligen var i ett dåsigt tillstånd men inte sovande. Stortån böjde sig lite neråt upprepade gånger.

Jag liksom visste att det var någon i den andliga sfären som låg bakom detta. Man kan ju känna på sig sånt. På den tiden var jag ju helt inne i den kristna svängen och tolkade det som Gud som gjorde nåt. Vad han gjorde förblev ett mysterium..

Jag saknar det idag. Det var ett så trevligt litet bevis på att det fanns en kontakt mellan mig och 'himlen'.

Haruka
0

#9 Ja det kanske någon som var och hälsade! :D
Du kan ju alltid be om att få liknande Tecken igen, kanske det händer något då? ^^

Var det länge sen du hade detta?
Man kan ju alltid sitta och reflektera på varför det slutade, eller när det började.
Kanske det började något nytt istället för ryckningar i stortån? =)

madeqs
0

#10 Det var framförallt på slutet av 80-talet och en bit in på 90-talet när jag var som mest aktiv i ett kristet, kyrkligt liv. Så trots att jag idag ställer mig lite skeptisk till mycket som försiggick där så måste essensen ändå ha varit något som gick igenom vår tjocka sfär, 'uppåt till himlarna'.

Jag hade även andra väldigt starka upplevelser under denna tid. Idag äter jag tyvärr antidepressiv medecin och jag tyror att detta är orsaken till varför jag inte har så mycket sådana upplevelser nu för tiden. Hoppas dock att det ska komma nya tider vad det gäller detta för mig :)

Javisst, jag ber de om kontakt och att de ska ge mig livstecken.

MM, kanske stortåstiden är förbi, haha.

Haruka
0

#11 Då förstår jag nog om det hände saker! :)
Jag vet inte hur mycket medicin påverkar "kontakten" men jag är säker på att du kommer få mer Tecken om det är det du vill :)

Änsålänge har jag inte fått så många (en del är väldigt otydliga), men det gäller att man är tålmodig :P Ibland kommer det när man minst anar det :D

Djinnia
0

Hej!

Jag är verkligen ingen expertopå astrala resor. Det händer mig kanske en gång vart tionde år vad jag vet om i alla fall och det är inget jag kontrollerar själv. Men en gång var det någonting som försökte fånga in mig och jag har alltid undrat vad det var. Det verkar också logiskt att vi inte är ensamma i den astrala världen. Men som sagt jag är ingen expert. Glad

linnease
0

Hej! Läste mest trådstarten och snabbspolade resten av inläggen.. Blev så sugen på att svara så jag hade inte tid att läsa, ha ha..kanske missat nåt :)

Men, jag får också ryckningar, som de flesta skulle jag tro. Hursomhelst verkar det vara två kategorier! Ena är just den när man slappnar av, släpper hjärnans kontroll över kroppen och låter den sköta sig själv - då börjar musklerna rycka om jag varit spänd. Känns som de gör det för att komma i fas igen, spänningarna har säkert hindrat alla möjliga processer för återhämtning, så ryckningarna är en biprodukt av den rent kemiska/biomekaniska återhämtningsprocessen.

Den andra kategorin är ren o skär kommunikation från min Inner Being (själ, större medvetande, gud, vad man nu vill kalla den större och bredare aspekten av oss själva som vi inte alltid har tillgång till i vårt vardagsmedvetande)!

Händer väldigt ofta när jag hittar en ny extra smart tanke, eller jag tänker nåt om nånting och är på rätt spår (lite 'varmare' - 'kallare' över det, som 'ja, ja, häråt ska du, du är på rätt spår!!').

Ibland är det precis som för dig i healingprocessen du beskrev, just när jag ska till att somna men det är mer meningsfullt för mig att förbli vaken ett tag till! Tror det var det som det handlade om - du var sjukt avslappnad = i en vibb som är grymt powerful!! Och ju längre man lyckas hålla sig kvar i en viss vibb/känsla/tillstånd desto lättare är det att hitta tillbaka dit senare. Så, din Inner Being (a.k.a den större, allvetande delen av dig själv) väckte dig för att du skulle hänga kvar och bygga upp mer moment av den sjukt avslappnade vibben!! :D

Hm, varför tänker jag nu såhär? Började som för dig, märkte att kroppen ryckte när jag körde avslappningsövningar, mera ju mer spänd jag varit under dan. Sen när jag väl lagt märke till dem blev jag nyfiken på varför, och började lägga märke till dem mer och mer  - och började lägga märke till att jag nästan alltid fick nån ryckning här eller där exakt i samma stund jag fick en insikt eller idé eller filosoferade över nåt och sen tänkte 'det kanske är såhär?'. Verkade jäkligt märkligt :D Hände för ofta för att vara ett sammanträffande.. så jag började acceptera det som kommunikation, och numera blir jag alltid sjukt nöjd när jag kommer på nåt extra smart (t.ex. att skriva här!) och så rycker det till i en muskel nånstans  - då vet jag att det är bra grejor :D

♥ Linn

linnease
0

just det - lägg märke till när det rycker och vad du just tänkte och vilkenkänsla du hade! kanske vill din Inner Being kommunicera med och heja på dig med! :D den kanske oxå säger ja! ja! ja! genom muskelryckningar!!

(säger inte att det är så för alla, men jag fick sjuk inspiration att svara på den här tråden, så det kan va nåt liknande på G för dig!)

madeqs
0

#14 #15  Det  där var riktigt intressant, linnease . Ska verkligen kolla om detta sammanfaller när jag får en ryckning igen (hoppas snart :) )