Symbolik - Eld
Hej
Under en distanshealing session fick jag till mig att en av mina högre vägledare visade eld i flammor och täckte sedan detta med grönt ljus.
Är det någon som kan tolka detta?
Tack på förhand!
Gör ett försök och spånar lite…
Elden ser jag som kraft, handling, energi. För mycket eld kan förtära…så där måste vara balans.
Så den gröna färgen ser jag som lugnade, moder jord, spirande växtkraft.
Kan det vara så att den gröna färgen lugnade elden att inte brinna för snabbt och för otåligt?
Behöver du hitta en balans mellan dessa två?
Bara lite tankar från mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej ! Jag är nog inne på samma spår, med starka känslor och helande grönt ljus.
Kan vara transformation(eld) av känslor……. känslor som frigörs och helas. Du får känna efter vad som känns sant, spännande i alla fall !
fri
#2 Ja det var en bra tolkning.
Kanske är det "brinnade" känslor som får healing?
att du ska ta det lugnt, du har för bråttom..guiden ger dig kärlek och hjälper dig att vara lugn.
då du är lugn och grönt står också för kärlek och växande, då kan du få och ge healing med kraft av elden, din inre energi som du då har lärt dig att hantera.
Kraft styrka och kärlek.
U R us
Hej
Tack för intressanta och välformulerade svar. Otålighet är en egenskap som stämmer in väldigt tydligt på mig.
Mina egen tolkning var först att elden stod bokstavligt för eld (hade blixtnedslag hemma som gick igenom hela huset och slog ut elapparatur), men att jag står under beskydd.
Jag kom sedan på att jag bad; under tiden som jag och andra skickade healing till mig ,om att mina blockeringar rörande min kontakt med mina vägledare skulle försvinna. Jag har nu insett att min guide ville visa mig att jag inte behöver anstränga mig så mycket utan när jag bara låter det sker - det är då det händer.
Under direkt efterföljande healing sessioner(har reiki 2) så fick jag kontakt med högre vägledare samt fick till mig budskap. Fick bevis på det min vägledare ville visa mig:)
Tack snälla för hjälpen!
Ljus och kärlek!