Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1294 ggr
aangeleyes
0

ska han hämta min vän ??:S

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej

Jag fick lov av min vän att berätta det här. Jag har försökt "känna" själv men får inga direkta svar, så vore snällt om ni nu kunde få fram någonting.  Han har ofta sanndrömmar och dom brukar ofta inträffa 6månader senare. Till saken ..

I jan någon gång på kvällen så vaknade han och han fick bara en konstig känsla, det var väl inget mer med det. Han gick upp mitt i natten och skulle dricka vatten. I köksfönstret så ser han en skugga som ser typ "flytande ut". Han brydde sig inte så mycket och gick och lade sig igen. När han väl sover så drömmer han om en pojke i ca 10års åldern, pottfrisyr (mörkhårig) med svart kostym och vit skjorta och huden var blek.. Han vaknar såklart och ser pojken tydligt brevid sig vid sängen. Pojken säger : jag hämtar dig snart!!!  Min vän är såklart väldigt kluven nu när det har snart gått 6månader.  Jag själv känner han för bra så jag får inga direkta svar. Men jag tycker det kändes väldigt obehagligt och skrämmande att "själar" kan säga så. Vad får ni för något?

aangeleyes
0

inte en enda =/?

[mia-38]
0

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om detta.
Och jag hoppas verkligen att det bara var en dröm som inte betyder nåt.
Kan ju vara så att han drömde detta just för att han är rädd för att dö eller att någon just ska komma och säga det.

Bara en fundering jag har…

aangeleyes
1

#2 Hej Mia

Ja , han drömde ju om pojken som även sa detta o vaknade på en gång men såg han dock brevid sig :S Mycket möjligt att det kan vara en stor rädsla min vän har. Men kan själar eller ens änglar få lov att säga ens en sådan sak??

[grinda]
0

#4 Det där var ingen ängel precis. Han kanske ville skrämma din vän?

Det finns väl både lögnare och annat hytt å bytt som man inte kan lita på, i vår värld såväl som i astralvärlden.

tarotlasse
0

Hej på dig jag har alldrig ngn sin varit med om att en ande talat om för ngn  när ngn ska avlida  inte heller så brukar ande världen berätta om vad som sker i framtiden.

Utan min erfarenhet är att andevärlden bara håller sig till aktuella saker och nu tid  när dom vägleder inte vad som sker i framtiden.

Samma sak som jag fått lära mig av min egen mentor som arbetade som medium i över 40 år och vad man kan läsa i spiritualistiska böcker om just andekontakt.

Men däremot så har du ju en egen själ och din egen intuition. Du själv har precis samma förmåga som ande världen så du själv kan genom din egen intuition och själ få fram döds fall och vad som kan ske i framtiden. Men inget som andevärlden i sig förmedlar.

Sann drömmar är inte ande världen utan ditt eget inre och din egen själ som berättar vad som kan ske.

Men du ska vara medveten att ingen kan se vad som sker i framtiden det man ser i dessa sanna drömmar och när man spår i framtiden är möjligheter och det troligaste som sker.

Men i slutändan kan vi alltid själva påverka detta och förändra situationen så allt man drömmer och allt man ser  sker inte.

Jag själv drömde väldigt mycket sann drömmar när jag var yngre.

Många saker jag drömde hände ju inom en snar framtid men långt i från alla drömmar  stämde.

För några år sedan fick jag se en väldigt obehaglig scen och ett döds fall i min omgivning som även skedde.

Efter detta så bad jag mitt eget inre om att få slippa se dödsfall och olycks fall och efter det så har jag sluppit att få sådana saker till mig

Så det du såg och upplevde i drömmen är inte alls säkert att det sker.

Samma sak som om du läser gamla profetsior som Maya kalendern Nosterdamus  osv  så har ju en del av det dom sett och förutspått skett men långt i från allt och vissa saker som skett har slagit  100 år fel tids mässigt.

Så siande och sanndrömmar är bara möjlighter inte vad som sker.

Lasse

yamher
0

han kanske ska vara varse på att något kommer att ske??

Det har troligtvis inte med döden att göra för det har knappast den pojken hand om. Som redan nämnts kommer inte vanliga själar och ser till att vi kommer över utan det finns andra som gör det.

Eller kanske pojken vill djävlas och skrämmas..?

#5 det kanske inte är siandet och drömmandet som är fel utan tolkningen som vi gör eller försöker beskriva det….

Alis volat propriis Oskyldig

tarotlasse
0

Jo helt rätt så kan man ju även feltolka en sann drömm.

För många år sedan så skulle jag och familjen resa till Mallorca o innan vi skulle resa så drömde jag om en olycka och tårar.

Jag är inte flygrädd men denna resa så var jag rejält rädd och det blev en del whiskey denna resa.

Men vi landade tryggt och utan problem.

Men däremot när vi skulle ta taxin till hotellet så visade det sig att en av oss råkat ut för en fick tjuv och vi blev av med en stor del av res kassan.

Så drömmen ville väl varna för detta medans jag trodde vi skulle störta .

För ngt år sedan när jag var hos några bekanta så dagen innan resan fick jag en syn om en trafik olycka .

Jag blev rätt så orolig över detta så jag planerade om resan och körde en annan väg och körde väldigt försiktigt.

Några kilometer hemifrån så möter jag en bil som vinglar över hela vägbanan och på fel sida vägen och denna bil kör rakt in i mitt räcket o slår runt.

Så drömmen var inte min egen olycka men däremot en olycka jag sedan fick bevittna.

Så lätt att tolka fel i en drömm helt sant.

Lasse

aangeleyes
0

#5 Hej Lasse

Nej jag har heller inte hört liknade men det är samma sak man fick lära sig när man gick på kurser ex får man fram ngt om en persn som vill ha vägledning o man får in döden ex då ska man absolut inte nämna det vilket är självklart. Men förstår inte vem den här pojken kan vara och varför säga det på ett sådant hm brutalt sätt :S  Visst det kan ju också vara en uppmaning till att ngt kan hända dock inte honom men ändå:S

#6 tack för ditt svar men ja har aldrig sett "själar" med kostym dock inte barn .. ch när min vän berättade om detta så fick jag rysningar på en gång :S hm mycket möjligt att den persnen bara vill djävlas, ja hoppas det e så iaf.

[grinda]
0

Jag vaknade i morse och kom och tänka på din väns upplevelse..

Jag drömde  för ett antal år sedan att jag var i femtiotalet och att jag tänkte nu ska jag passa på att titta mig runt nu när jag får uppleva femtiotalet helt färskt liksom. Jag stod vid ett skyltfönster och betraktade några hattar nygjorda och fräscha femtiotalshattar.

Plötsligt står en liten flicka bredvid mig och stirrar med ögon som var hårda och hatiska och iskalla.  Det var riktigt obehagligt. Hon liksom bet sig fast vid mig och hon kändes väldigt stark..på ett otäckt vis.

Senare, jag tänker inte ge alla detaljerna till hur, så kopplade jag ihop denna flicka till en bekant i min närhet och en tidigare inkarnation. Exakt den känsla flickan förmedlade hade jag känt komma från personen men inte velat erkänna det för mig själv.

Så min tanke i morse var. Varför var pojken så blek? Och varför var han pottklippt? En annan tid? Har din vän någon i sin krets  som vill dra ner honom någon som kan tänkas härbärgera denna lilla pojke som en aspekt av sig själv?

Någon som vill ha energi som en blek vampyr?

Choklad
0

Kan helt enkelt tolkas som att denne som drömde drömmen ska bli mera medveten om andevärlden. Och att denna kommer att vara beskyddad då detta sker. Om drömmaren tolkade detta med rädsla, så kan det vara så att denne är rädd för andevärlden, och då menar kanske drömmen att det är en star på en ny rädsla, men att drömmaren är beskyddad , så det denne upplever som ett hot kommer att fösvinna och förbytas till förståelse gemtemot andevärlden.

S.k sannadrömmar känns på ett speciellt sätt och har en speciell atmosfär i sig (iallafall då jag drömmer dem, men jag vill hellre kalla dem för något annat än "sanndrömmar", eftersom ju alla drömmar är "sanna")

Jag skulle behöva prata med drömmaren själv för att hjälpa till att tolka bättre.

U R us

[grinda]
0

Jag tror man ska tolka känslan en dröm ger bokstavligt. Om upplevelsen är obehaglig så har drömmen något allvarligt budskap. Antingen kan det handla om inre psykologiska konflikter eller så kan drömmen varna för något  som pågår i omvärlden (det ena behöver inte utesluta det andra). Jag har själv fått reda på saker som jag haft nytta av genom mina drömmar som visat på att saker och ting pågår som jag inte kunnat uppfatta med mitt medvetna vardagsjag (eller inte velat se).

Jag (liksom många andra här) har också drömt sanndrömmar om världshändelser och personliga sanndrömmar och jag håller med Choklad om att dessa haft något speciellt över sig men jag har också tolkat drömmarna fel.

Nu vet jag inte om drömmaren tyckte mötet med pojken var obehagligt (även efter han vaknat såg han ju pojken) men jag tycker inte det verkar vara en positiv känsla pojken förmedlade. Dock tror inte jag heller att det är en sanndröm om att han ska dö…jag tror fortfarande att pojken är från astralvärlden och att han är tillhör nån.

Men det är bara mina spekulationer förstås;))

Choklad
0

Det är lätt att tolka fel då man drömmer en dröm som skrämmer en, då faller det sig ofta naturligt att lyssna mest på den skrämmande scenen och därutifrån den tolka scenariot ..

eftersom man är rädd blockeras ofta de andra inslagen, som kanske säger något helt annat.

Det kan ju också vara så, att vännen har en inre rädsla just nu för att dö och då skapar det inre en bild , en illusion för att den drömmaren ska ta upp detta och behandla denna rädsla, för att komma ur denna situationen.

Hoppas att han gör så, mardrömmar kan dyka upp i annat fall.

U R us

yamher
0

jag har drömt drömmar som har varit fullständigt allvarliga o betydande utan den minsta skräck eller obehag….

Eftersom pojken visade sig IRL så handlar det säkert om djävelskap eller ett behov som barnet har att framföra något snarare än drömmen i sig. Det är den lättaste vägen för "andra" sidan att nå oss, genom drömmarna, trots att det är osäkert att vi får förståelsen att det är dem och av vad de vill.

De på andra sidan som har hand om dödsfall talar aldrig om det för oss. Det är en skriven lag att de inte får berätta något sådant fram tills vi är mogna. Alla som pratar om döden till oss är oseriösa eller av elakhet oavsett om det stämmer eller inte. Vi är här för att leva våra liv inte gå o vänta på döden…

Alis volat propriis Oskyldig

[Zorita]
0

Jag har alltid väldigt livliga drömmar och tyckte förut att det var väldigt skrämmande. Men nu har jag insett att mina drömmar bara är ren inspiration, och jag använder dem ofta som grund till idéer. Nyss började jag fundera på en bok, men saknade en viktig komponent. Så en morgon vaknade jag livrädd och svettig. Två sekunder senare satt jag med anteckningsblocket och hade lösningen för historien jag letat efter.

Jag skriver så också mycket skräck, så om de är läskiga drömmar är det ännu bättre för mig…

Bara en input till att bara för att drömmen får en att känna en sak behöver det inte vara så. Tror mer på vad Choklad säger iom att jag levt hela livet med sådana mardrömmar. Själv har jag lärt mig att vakna om jag tycker det blir för obehagligt, och det är ett trick som varit väldigt användbart i mitt fall. För ofta, i min erfarenhet, är en mardröm mest ett uttryck för någon underliggande rädsla. I mitt fall det att jag försöker, helt själviskt, skrämma upp en massa oskyldiga människor och spenderar stora delar av dagen i ett lite halvskrämt tillstånd ;)

Yvonne H
0

Jag vill berätta att samma sak hände min mamma för många år sedan.

Hon vaknade av att någon satte sig på sängkanten ( mamma levde ensam )
då hon tittar upp ser hon en mansperson som sitter väldigt nära henne och hon lägger märke till hans svartmålade naglar!

Han stirrar stint på henne och säger " du kommer att dö inom 2 år ", han ler och försvinner när mamma tänder lampan!

Det var en väldigt obehaglig upplevelse, men mamma var väldigt medial och upplevde väldigt mycket så hon förstod vad det handlade om.
Händelsen var mycket verkligt och tydligt och så var allt när hon såg och upplevde saker och ting.

Efter denna händelse levde mamma i yttterliggare 30 år och somnade in för 5 år sedan vid en ålder av 82 år.

Aldrig mer upplevde hon något otäckt, dock många fina och positiva mediala upplevelser!

Så säg till din vän att det finns en del "låga" andar som bara vill skrämmas och har väldigt roligt i sina försök att nå sitt mål!

[grinda]
0

#15 Tack Yvonne för att du berättade. Tror absolut inte att nån ande av "normal sort" eller vad man ska säga, skulle säga en sån sak och skrämma upp… Och din mamma är ytterligare ett bevis på att det bara är nys.

Choklad
0

Ur symbolisk synvinkel betyder ordet eller bilden av död inte att personen ska dö, utan att man lägger det gamla destruktiva eller andra beteenden bakom sig, man lämnar det man inte längre behöver ha kvar i sin personlighet.Man har lärt sig något av det och kan gå vidare, börja på något annat att lära sig.

Så det handlar inte om död så som vi tänker i vanliga fall.

I andevärlden finns det ingen död, därför talar de inte om den.

Övergången till andra sidan visas på helt andra sätt, och dessa är mycket personliga, de finns i olika symboliska bilder som kan visas för den som mottaglig, och då kan det t.om vara så att det är något Tecken som vi ärver av våra äldre släktingar.

Så man kan "dö" på många sätt…Glad

U R us