Funderingar
HEJ…sitter här nu på morgonkvisten..har lite funderingar kring våra änglar
Är våra änglar medvetna att dom inte finns här.. där vi är…finns ordet död där dom befinner sig..hör våra änglar våra tankar…finns saknaden där hos dom…gråter dom lika som vi gör efter saknaden…saknar dom fysiska kontakten som vi..
Sen hur..Vet inte hur jag ska skriva detta…vad ser/tänker/ en person när den reser över…vet då personen att den är på väg att resa och att den aldrig mer får se oss i verkliga livet…ja det finns många funderingar kring detta..VAD / NU HÄR OCH DÄR…vet våra änglar NU när det är dax för oss att lämnad jorden…Vet våra änglar vad som kommer att hända oss här på jorden framöver…ser våra änglar NU..hur gammla vi blir…m.m…..det kommer nog fler funderingar kring detta…KRAM
Hej!
Här ska du få höra drutten:Jag frågade om döden och han sken upp och sa:det måste upplevas och blinkade.Det hela lät som en positiv erfarenhet och han beskrev det som ett stort språng.Kittlande,hisnande,berusande,som att hoppa från en hög höjd-men en befrielse.men man måste ta sats liksom…Han sa att han inte sitter i en sak-att man inte kan bevara en människa i en sak.-Och att man inte ska samla på skitsaker-att vi fått hela grejen om bakfoten.Men det är svårt för människor att greppa saker dom inte kan se eller ta på.Jag sitter inte i en sak-och det betyder inte att jag försvann sa han och såg på kistan.Han som ligger där inne-vem var han.Hallåååå skrek han och knackade på kistan.Nu blir det snart begravning och han måste gömma sig.-Vi hörs sen -och han segnade ner död på golvet.-Och det var inte det minsta obehagligt efter vårt fina samtal…..
Ja detta är ett utdrag ur drömmen som Kim:s kompis hade-det är mycket mera som jag behåller för oss.Så sant och saker som bara vi i familjen vet om.Jag kan inte svara på alla frågor-men kanske kan detta lindra lite.Kram därute/galder.
I morgon är det 1 månad sen han begravdes, och på måndag har vi urnsättning.Under det vackra trädet som jag skrev om i en annan tråd …
Jag hoppas ingen blir sårad av det jag skrev-men det är Kims egna ord jag återberättar för er./galder

Hej galder….tack för dina svar..ja ha då har du en till liten begravning…jag hade oxå två…med min ängel…ska tänka på dig..på måndag…själv är jag då i tvättstugan..men det spelar ingen roll vart man är…tanken betyder lika än då…det blir fint med trädet…min ängel ligger oxå vid ett träd…jag var flera gånger och titta hur solen o dagen skulle va mot min ängels plats innan jag bestämmde mig..för den platsen…nu skiner o glimmar stenen vackert där den ligger…trädet och ormbunkarna är som parasoller över..där solen tar sig igenom…mycket vackert är det..kram
lämnar en blomma här till min ängel..SAKNAD/ÄLSKAD
Ja drutten,det låter så vackert--.Och har du tänkt på hur fridfullt och trivsamt det oftast är på dom sista viloplatserna.Jag gillar också ormbunkar och träd.Här i Aås har dom en liten anlagd bäck som mynnar ut i en liten sjö med nån typ av ädelfiskar inplanterat.Jättevackert…Sen ligger det 3-4 små barn på samma kulle som Kim.Bl a barn från tsunamin….Så sorgligt…..
På måndag blir det bara dom närmaste så det är jag inte orolig över,det värsta är ju gjort nu…..Sen har man en vacker plats att gå till när man behöver det…
Jag tror att dom vet att dom är döda-jag tror att dom är lyckliga där dom är.Dom vill inte att vi ska sörja-men minnas.Dom finns hos oss mer än vi anar.Kram/galder
Hej Drutten o Galder, läste era inlägg nu. Vill dela med mig lite av vad jag upplevt. Igår åkte jag, min sons pappa o min äldsta dotter för att titta på gravstenar till Patrik,innan jag åkte så sa jag (som jag brukar) "kom nu Patrik(min son) så åker vi" *L* Jag visste bara att detta ställe låg nånstans i Gamlestaden och efter att jag irrat runt lite så bad jag Patrik om hjälp att hitta, med en gång så fick jag bilden framför mig, bilen kunde ha kört själv :) Plötsligt befann jag mig utanför, Wow sa jag högt, jag tackade Patrik för hjälpen. Jag bad Patrik om ett Tecken om det var någon speciell sten han tyckte om (på andra sidan spelar det väl kanske egentligen ingen roll för dom, mest för vår egen skull)
Efter att ha tittat runt så fastnade vi speciellt för en sten som alla var överrens om, då började klockan ovanför entre dörren att pingla några gånger, vi tittade alla fyra och väntade oss någon ny "kund" som kom in men ICKE. Dörren var stängd och det var inget vinddrag eller nåt annat. Då utropade jag högt, det var Patrik! Alla tittade lite skumt på mig men jag visste…*L* Han gjorde" tummen upp" :)
När vi var där inne så var jag "oförskämt" glad, jag skojade o pratade, det var bla. för att jag visste att Patrik var med oss där och sen fick jag veta i morse att en ny bekantskap till mig som är medial tände ett ljus för mig kl 15.00 igår precis när jag befann mig där inne, hon sände över en massa ljusa positiva energier till mig, så underbart vackert gjort!
Jag vet att Patrik har det bara SÅ bra på andra sidan, han har visat mig en glimt av det och det var det mest kärleksfulla,vackraste,underbaraste jag någonsin har upplevt, så nu vet jag :)
Patrik har lärt mig så mycket och jag får mer eller mindre Tecken från han varje dag och hans närvaro är så stark. Han har även fört fram mig till nya underbara kontakter, personer som är så underbara, så TACK PATRIK, jag bara älskar dig så mycket!
Kramar K
tie *L*

#6 Vilken underbar berättelse och upplevelse kath! Att få det så starkt bevisat att han är med er och den styrka, tröst och hjälp du får av honom, ja det gläder mig och berör mig så jag fick tårar i ögonen nu när jag läste din berättelse.
Kramar / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack Elisabeth! 
Ja det är så otroligt underbart, denna tunga sorg "försvann" den 20/2 när Patrik kom fram när jag var hos ett medium OCH det har hållt i sig,han fyllde mig med en sån kärlek och glädje, jag har nu förstått att detta är bestående, var lite rädd att det skulle "försvinna" :) Men inte…*L* Denna glädjen jag känner "trots"… Det blir många "TACK PATRIK" ska du veta.
Jag önskar så innerligt att jag kunde dela med mig till alla er andra det jag känner, om jag bara visste hur, jag vill så fruktansvärt myket!! Sänder allt ljus till er alla drabbade
Kramar till dig Elisabeth och till alla ni andra!

Hej kath..jo du upplevelser det får man titt som tätt..jag vet att jag sa innan det var dax för begravningen…min älskade ängel..var med oss idag på din stora dag…tror om du vill..ju du min ängel blåste på ljusen i kapellet..har även en avbild på golvet där på min ängel…några dagar efter så ringde jag ett medium..där fick jag bekräftelsen från min ängel…att begravningen o klädsel på min ängel var fin…men det är stor saknad…är ofta vid min ängels plats..det är fridfullt och tyst…man hör fågelkvitter…och man känner att någon är med mig där ozå…jag vet att våra änglar har det bra där…men men saknaden att få känna dom känna doften o kramen från dom..men vet att vi får träffa dom igen och då för alltid…
nu mina vänner..har jag gjort en sommar duk till köket idag..så här blev den..var rädd om er..KRAM
Ja du Drutten, visst är dom med oss, våra änglar! Denna saknaden, mest att jag kände att jag aldrig skulle få krama han igen, prata med honom mer var så otroligt smärtsam MEN det har jag upptäckt att det kan jag visst göra ändå.. Han har kommit till mig och hans syster o kompisar har varit med då i "drömmarna".Jag kramade han så hårt (kände verkligen det) pratade med han och jag sa då till min dotter o hans kompisar, "ser ni inte att jag kramar han, pratar med han" men dom bara såg att jag kramade om nåt i luften o "pratade" med mig själv. Då frågade jag Patrik: "Varför är det bara jag som ser dig? Då svarade han leende, "krama mig så vet du att jag finns" och hans leende han visade mot mig kändes som att han skulle kunna heala vad som helst.. Jag "vaknar" av en sån underbar,kärleksfull omfamnande känsla så det går inte att beskriva riktigt i ord..
Skulle kunna skriva en bok om allt som hänt mig, vem vet…
Kramar K
tie *L*
Vilka härliga berätelser ni skriver om här!! Visst värmer det i hela kroppen av att få både läsa om och uppleva sånt här även själv.. Själv har jag också många fina ögonblick med andevärlden, som absolut knappt kan beskrivas i ord. Det är en så enorm kärleksfull känsla, som är så oerhört healande och framför allt gör att man får en ny syn på livet i sig självt!! Kram på er alla fina medmänniskor…