Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 623 ggr
[Driva]
0

värre med välsignelser

jag har hört att spökerier inte försvinner och att det ofta blir värre om man försöker  driva ut dem elr vad man ska säga med präster och välsignelser.

Personligen tror jag inte på gud, och vet inte varför men känner en förståelse varför andarna skulle bli upprörda om de blev utdriva med välsignelser.. men som sagt vet inte varför.. bara en känsla.

Har jag hört fel, och om det är så, varför blir de arga?

Elisabeth-J
0

Den enda anledningen som jag kan tänka mig är att oftast så spökar dem för att det är något dem vill förmedla, nå fram med budskap och en del vill ha hjälp med att komma vidare. En välsignelse är annars positivt men när inte anden får den hjälp han/hon ber om så kan det bli en frustration och försöker då ännu starkare att göra sig uppmärksam på, vilket uppfattas ofta som att det spökar och att det är obehagligt. Tänk er in i andens situation: Anden vill berätta något och försöker på olika sätt uppmärksamma budskapet men personen fattar inte vad som sker, ringer en präst som kommer och ger en välsignelse men anden får inte den hjälp som behövs med att nå fram och försöker uppmärksamma sig ännu tydligare för att få säga det som är viktigt. Personen uppfattar detta obehagligt och jobbigt för han/hon tror att huset är hemsökt, men det är inte alltid så för i de flesta fall så uppfattar man spökerierna negativt fast det är då en ande som vill hjälpa eller vill ha hjälp.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

dilba
0

Är det präster i fler samfund än den katolska kyrkan som håller på med utdrivning odyl ?

[Driva]
0

jag vet inte på de oprogram jag har sett så har prästen kommit dit och välsignat huset och bett andarna försvinna därifrån.

helenaK
0

Det stämmer att en präst i svenska kyrkan kan göra ett hembesök för att hjälpa till,jag har en vän till mig som är präst som har gjort det i flera hem.han är väldigt medial.

dilba
0

Men om set är en präst i sveska kyrkan som gör det så är det nog på eget bevåg så att säga utanför kyrkans verksamhet. Svenska kyrkan talar inte alls om andar och spöken även om de inte heller förnekar dem. Ialla fall enligt våra präster här där jag bor.

dilba
0

Men om det är en präst i sveska kyrkan som gör det så är det nog på eget bevåg så att säga utanför kyrkans verksamhet. Svenska kyrkan talar inte alls om andar och spöken även om de inte heller förnekar dem. Ialla fall enligt våra präster här där jag bor.

helenaK
0

jo så är det förstås..Glad men dom präster jag talat med i svenska kyrkan  tror att man visst kan behöva hjälp att gå över till andra sidan så att säga.jag har en bekant i Katolska kyrkan och dom tror att anden kan stanna kvar och behöva hjälp och då tar man helt enkelt vigvatten och stänker på väggarna..

dilba
0

Ja katolska präster har det liksom inkluderat i sin arbetsbeskrivning. Men det har inte präster i svenska kyrkan.