Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2092 ggr
mawilh
0

Andar provar parfymer..!!

Har kännt Stark doft av herrparfym,kvällstid…Dagtid kan jag komma in i sovrummet,och det känns som någon gått igenom hela mitt parfymförråd..Detta har upprepats några gånger.

Kan det vara så att det finns någon ande,som tycker om detta?Klarar dom av att "parfymera" sig…??

[grinda]
0

Jag tror att det är ganska vanligt att andar kan visa sig genom lukter.

Jag hade en ande hemma som gav lukter…inte parfym men annat… Har även känt cigarrök  mm En vän till mig kände en som han sa "typiska lukten av psykofarmaka" och det visade sig att mannen som gått bort mycket riktigt gått på sånt.

Men har aldrig hört att andar skulle snylta på ens egna parfymer…men varför inte? Du kanske har en god samling som lockar;))

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att parfymera sig klarar dom nog inte, inte på det sättet som vi gör iaf. Men däremot så kan dom transformera känslor och tankar i form av t.ex dofter som i detta fallet, så att vi kan känna av det.

Jag har också känt olika lukter som tycks komma ifrån ingenstans…fantomlukter som jag brukar kalla det!!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[NeferNefer]
0

Ett bra sätt att ge sig tillkänna på är genom en doft som de efterlevande kan känna igen. Min pappa var storrökare, och som sådan gick han bort alldeles för tidigt. Men även tjugo år efter hans död kunde det hända att min mamma väcktes av först cigarrettlukt, och sen doften av kaffe från köket… Min pappa mtyckte väl att hon hade sovit tillräckligt länge, hahaha!

Ghosthunter
0

#3 ja precis….det är ett sätt för spökena att tala om att dom är närvarande. men det kan också vara residual - alltså platsminne eller kvarvarande energi!!Glad

Värmland"

Fantasygirl91
0

jag tror inte dom provar andras parfymer men att dom har med sig doften efter dom dog? har ingen aning faktiskt..

Magi-cat
0

vi har nog lättast att uppfatta dofter, de går liksom rakt in i hjärnan och medvetandet utan filter, Om vi ser eller hör något så rationaliserar vi lätt bort det, utan att ens märka det med hjärnans filter eftersom vi "vet" vad som "ska" synas och höras. Men dofterna går mer rakt in - så lita på luktsinnet!

Ang parfymer så vill jag minnas att det medium som hade bordsdans (har glömt vad hon heter nu igen) berättade att hennes dotter som gick över till andevärlden i mycket ung ålder, brukade leka med och prova hennes parfymer. Från andevärlden alltså. Så kanske…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fantasygirl91
0

ok ja precis man ska lita på luktsinnet:)

tarotlasse
0

Ande världen har olika sätt att komunicera på det är sällan man får till sig saker i klartext från ande världen även om detta också sker.

Att andevärlden komunicerar med våra sinnen allt från hörsel syn o känsel.

Lukter är inte alls ovanligt sätt att komunicera så har anden använt en speciell parfym som förknippas med anden så kan den mycket väl visa detta för att bli igenkänd.

Samma sak om en ande rökt väldigt mycket under sin livstid kan man känna en doft av tobaks rök.

Händer även att man kan känna dofter av speciell mat som anden tyckte om.

Händer även i bland att man kan känna smaken av vissa maträtter i munnen som anden tyckte om.

Så helt naturligt sätt för ande världen att komunicera med oss.

Hälsningar Lasse

mawilh
0

Med tanke på allt annat som"händer " här i huset får det mig bara att le…när jag jobbar natt,brukar jag öppna garderoben(som öppnar sig själv om nätterna,)och säga till dom att härja fritt..Till och med min son har pratat med dom,om att lägga sina leksaksbilar i garderoben..

Dom är en del av vår vardag och måste erkänna att det kommer kännas tomt när jag flyttar härifrån i höst..

widmer
0

Jag har hört att andar kan kommunicera med lukter. Det ska finnas ett slags luktspråk som man kan lära sig att tyda. Jag har självt tyckt mig utläsa mening i de lukter som lämnas av andarna i mitt hus. Vad tror ni?

Ghosthunter
0

mawilh - jag skulle aldrig flytta om jag hade spöken i husetTungan ute…men ibland blir man ju tyvärr bli tvungen att flytta. Men har du tur så kan spökena följa med dig!Skrattande

Värmland"

mawilh
0

Har inget val..men som du säger,dom som får mig att le får gärna följa med…de andra som får mig sömnlös kan gärna få stanna kvarFlört