Drömmar om naglar...
Hejsan. Det här är en av mina återkommande drömmar. De andra kan jag någotsånär förstå varför de kommer, men den här är inte logisk i det avseendet.
I drömmen är jag barfota, ibland är jag ensam och ibland är det andra i närheten. När jag tittar på mina fötter ser jag att mina tånaglar är långa, hemskt ovårdade och gula och motbjudande. Det känns förvånande och underligt, och jag börjar fundera på att klippa tånaglarna, men på något sätt blir det inte riktigt av.
Den här drömmen hade jag så sent som i natt, och jag kan tillägga att jag helt nyligen klippte tånaglarna så det är ingen påminnelse från mitt undermedvetna
Någon som kan komma med en bra förklaring till varför en sån här dröm återkommer?
fundera över vad dina fötter och naglar innebär för dig ? hur tycker du att de är?
men fötterna har du kontakt med din trygghet, och naglarna är också ett skydd för de känsliga delarna på tårna. och tårna kan du inte gå utan..har man inga tår, så faller man
kan det vara så att du behöver kapa någon sorts onödig trygghet, någon vana du har som har blivt angripen av parasiter? kanske någon, eller du själv har någon/något som tar kraft från dig i onödan?
Du behöver lanske kapa ett band med något som handlar om trygghet (som du inte längre behöver då) och att du nu ska gå på egna ben, inte stötta dig på dessa gamla föreställningar om hur något är, jag tror det handlar om gemenskap eller vänskap , eftersom det är gult, och det kan också röra sig om gamla föreställningar som nu kan kastas bort.
Ibland är man så van vid något att man blir beroende av det, och förstår eller ser inte att det till slut tar ens kraft ifrån en.
Det man en gång behvde växer man ofta ifrån..då man själv kan klara sig.
(är du rädd att falla utan detta gamla stöd?) Det är isåfal bara en föreställning du har..ditt stöd har blivit angripet och är dags att klippa av nu)
U R us
Hej Choklad, och tack för ditt kloka svar! Jag är verkligen en trygghetsnarkoman, och faktum är att jag de senaste dagarna har funderat över att gå ner i tid på arbetet för det tar för mycket kraft. Jag har ett andra jobb, som är roligare, men som inte ger lika mycket pengar. Din förklaring låter logisk, och då är det väl så att jag bör kapa ner på mitt förstajobb helt enkelt. Det var ytterligare en bekräftelse på att min tankegång är vettig!
Fast jag väntar nog ett år till, för jag håller på med ett par saker både på mitt förstajobb och på mitt andrajobb, och de olika sakerna måste i hamn först. Men sen! Tack, Choklad!
varsegod 
U R us