Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2287 ggr
Galaxy86
0

synsk?

Undrar måste man vara synsk för att se andar? Eller kan vem som helst bli öppen?

Har hört att det är bara söndagsbarn som ser eller är det en myt?

Själv har jag sett en ande en gång och är lördagsbarn.

Pokemon hundar och konst

[NeferNefer]
0

Det där med söndagsbarn är bara Skrock. Jag personligen tror att alla har förmågan att se, men att vissa har lättare, och andra blockerar förmågan (medvetet eller omedvetet, kanske som en följd av omgivningens prat om att det bara är hittepå med andar och sånt).

Själv är jag tisdagsbarn och har kunnat se och kommunicera med folk på andra sidan sen jag var mycket liten. Jag hade tur - det finns redan i släkten så jag blev inte itutad att jag hittade på. Min familj visste vad det handlade om när jag pratade om vad jag såg och hörde.

[dandamimm]
0

Jag är måndagsbarn, mina båda döttrar är födda på onsdagar och vi är rejält synska alla tre. Så det där med söndagsbarn stämmer inte.

Jag är helt övertygad om att NeferNefer har rätt, alla kan men för somliga kommer det mer naturligt och en stor del av mänskligheten blockerar medvetet eller omedvetet sina egna förmågor av olika anledningar.

// Danda

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Precis alla har den möjligheten… Glad

anetteomelett
0

Jag tror också att alla kan kommunicera med andevärlden och att vi alla får budskap från andra sidan och helt plötsligt bara "vet" och känner på oss saker. Oavsett om man tror på det eller inte.

Tror också att det går att öva upp förmågan och som allt annat i livet är vissa mer känsliga än andra och har lättare för att se och kommunicera med andar. Och det oavsett vilken veckodag man är född på.

Jag ser mig inte som något medium. Har haft övernaturliga upplevelser och kontakt och fått budskap, oftare när jag var yngre. Blev riktigt skrämd av en del upplevelser och tror jag stängde av på något sätt för under en lång tid var de borta. Följdaktligen tror jag det går lättare om man vill och verkligen försöker få kontakt.