Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 788 ggr
Gurkmejjan
0

Funderingar kring drömmar om närstående!

Min farmor och farfar gick bort relativt nyligen. Farmor i oktober -2010 och farfar i februari-2011. Dom stod mig väldigt nära. Båda två gick bort tidigt på morgonen och under dessa nätter kom jag inte till ro, det var nästan omöjligt att somna. Under dessa nätter upplevde jag något jag inte tidigare upplevt, jag minns att jag sov oroligt och drömde intensivt. Båda gångerna vaknar jag av att jag får en kraftig rysning/ilning genom hela kroppen och känner mig rädd, orolig och rastlös. Sedan tidigt på morgonen har jag fått bekräftat att de tyvärr gick bort under morgontimmarna. Jag undrar nu om dessa ilningar kan betyda något, att de på något vis sa farväl? Kort efter att min farfar gick bort drömde jag en väldigt obehaglig dröm. Helt plötlsigt i drömmen var jag i min farmor och farfars hus! Jag stod i deras kök och diskade. Plötsligt sitter de båda där vid köksbordet och de ser ut som vanligt förutom att deras blickar är tomma. Jag säger chockat, men vad gör ni här? Ni är ju döda! De svarar inte på frågan utan sitter endast tysta. Liksom iakttar mig. Jag vaknar återigen med ett ryck och känner mig kallsvettig samtidigt som ilningen/ rysningen åter drar igenom min kropp, från fötterna till huvudet. Efter den drömmen har jag inte drömt om dom något mer, kanske ville de visa att de var tillsammans igen? Är det någon annan som upplevt något liknade eller har någon idé vad det här kan handla om? Har aldrig haft så verklig dröm tidigare, det var precis som att jag skulle kunnat röra vid dem.// Gurkmejjan