Tredje ögat!
Jag har fått hjälp med att öppna mitt tredje öga. Ända sedan jag har fått healing för att öppna upp har jag haft en ihållande smärta i pannan som kommer och går och just nu är den extra stark. Hur länge brukar man ha ont innan det släpper och den är aktiverad? Kan ju inte ha det såhär hur länge som helst. Har legat i sängen ända sen jag vaknade imorse och kommer inte iväg till att göra något…
Har någon förslag på bra sidor med information om det tredje ögat? Om vad olika signaler har för betydelse? Hur man ska tolka det som kommer till en?
Tacksam för all hjälp!
Hoppas ni har en trevlig helg :)
Min erfarenhet är att när man låter någon annan hjälpa till att öppna upp olika saker som har med andligt uppvaknade i olika former att göra så ökar tendensen till smärtkänsla hos den som fått "hjälpen".
Inkl att hjälpa en annan person att öppna sitt "tredje öga".
Vad jag fått förklarat till mig är att det i regel är bäst att låta sin egen andlighet och utveckling ta sin tid och få möjligheten att mogna fram själv utan att andra skyndar på eller "hjälper till" då just smärtan kan vara ett Tecken på att just ditt tredje öga inte var redo för att skaka liv i på detta sätt här och nu.Då kan du reagera med smärta.Olidlig smärta som sitter som en spik mitt i pannan.Huvudet känns som ett brus och man kan inte focusera tankarInte ens huvudvärkstabletter brukar hjälpa nämnvärt.
Har man väl hamnat i den siutationen får man antingen be om ytterligare hjälp av samma person som redan hjälpt dig att stanna upp flödet av energier så det anpassas efter din egna flödestakt i dina energier i hela systemet så allt är i samklang.Balans i flödet i alla områden.
Nu vet jag inte vilken slags hjälp du fått eller genom vilken metod men det är ju inte meningen att du ska bli sängliggande och hemma!
Du kan också focusera,så gått det går med huvudvärk,att själv att sluta det tredje ögat tills du känner att trycket och smärtan släpper.De som arbetar inom detta område kan säker förklara bättre hur det går till
#0 Oj det där låter inte kul. Hoppas du kan snart få bukt med värken.
Jag måste säga lite som EeWeeM var inne på…det kanske inte är så klokt att forcera den andliga processen. Jag fattar inte varför en healer ska hålla på och "öppna ögat"…det kommer ju naturligt när tiden är mogen. Det är samma sak med de som forcerar fram en kundaliniresning. Man brukar tala om "premature kundalini awakening" och det är heller inte så bra.
Vill passa på att säga här att den mediala utvecklingen inte ett självändamål. Behovet att kunna se auror, prata med andar etc kan bli lite som vilken nöjesgrej som helst utan någon djupare betydelse för ens personliga utveckling om man inte samtidigt arbetar på sig sjäv. Det finns folk med utvecklat tredje öga men som inte har något utvecklat hjärtchakra. Vissa sketna sektledare till exempel, som utnyttjar sin gåva helt skamlöst.
Därmed inte sagt att ens nyfikenhet och lust för magiska upplevelser är fel -tvärtom, det leder ändå till utveckling, men det är hjärtats utveckling som är det allra viktigaste…det anser i alla fall jag, ska vara själva grundvalen.
Jag undrar om du ska gå tillbaka till denne healer kanske ska du söka upp en mer erfaren och trygg healer som kan lite mer än den du varit hos.
Lycka till du kommer säkert få ordning på det där.
Tusen tack för era svar!
Börjar inse som ni säger att jag nog inte var redo trots att jag kände mig helt och hållet redo att öppna upp tredje ögat.
Det hela började med att jag fick hjälp av en kvinna att ta bort alla blockeringar som fanns i mina chakran, det tog ett tag och 2 sessioner bland annat. Efter det trodde jag att jag skulle vara redo för att öppna upp men väntade ett tag tills jag helt och hållet kände att nu var det rätt tillfälle.Då bad jag en annan person om hjälp med att öppna upp helt och fick den healingen, vet inte hur hon gjorde. Men hon kollade min aura först och hjälpte mig att öppna upp. Under den tid jag har varit i kontakt med henne har jag inte uppfattat henne som oseriös och jag tror inte hon är det heller.
Men efter öppningen började smärtan komma och jag var helt ofokuserad i en hel vecka, det var lite jobbigt att jobba då för de andra måste ha trott jag var helt knäpp, eftersom jag hade tappat så mycket basic info om hur jobbet skulle utföras. Efter ytterligare healing från hon som hjäpte mig att öppna upp har det blivit bättre men som sagt ibland kommer den outhärdliga smärtan tillbaka.
Eftersom det var jag som initierade det hela så känner jag mig lite dum att hela tiden gå tillbaka och be om hjälp, men blir tvungen att göra det ibland när det gör för ont. Har inte tagit några piller i samband med smärtan eftersom jag itne trott att det ska hjälpa.
Det enda jag gjorde iförrgår när jag hade väldigt ont var att jag gjorde en chakra balancing Meditation som jag hittade på youtube. Den fick pannan att lugna ner sig lite.
Det jag är rädd för är att jag ska råka illa ut och bli knäpp, men men
Tack återigen för era svar och lyckönskningar!