Änglatecken.
Någon sade en gång till mig i något inlägg som jag skrivit, att min skyddsängel kunde ge mig Tecken på dennes närvaro genom att man får syn på fjädrar. MEN kan det då vara vilken sorts fjäder som helst, eller måste det vara en speciell, typ liknande vit ängla-fjäder typ?
För en sån har jag då inte sett, men däreomot andra. XD
Jag får Tecken genom kråkfåglar och deras fjädrar, fast jag vet inte om det är från änglar eller om det är mina hjälpare som är i farten… När allt är i sin ordning för mig eller jag är på rätt väg så ser jag svarta fjädrar på marken. Ett exempel på motsatsen: när jag letade hus skulle jag på en visning som jag hoppades mycket på. Alla bilder på internet på huset var jättefina och beskrivningen lät helt perfekt för mig. Men när jag kom dit var det första som mötte mig en död skata i trädgården! Och mycket riktigt, det visade sig att huset var ett riktigt ruckel som det skulle ha kostat multum att fixa! Fast det gällde att kika ordentligt (ja, förutom de stora sprickorna i innertaken, dem såg jag tämligen omgående…). Undrar hur mycket de hade fotoshoppat bilderna på internet?
Jag tror att fåglar generellt kan användas av högre väsen. Traditionellt anses de ju vara budbärare mellan himmel och jord, tänk bland annat på Odens korpar Hugin och Munin. Finns det någon speciell fågel du känner en extra dragning till? I så fall kan det vara den sorten som din skyddsängel använder sig av för att ge dig Tecken.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En fjäder är en fjäder…. sen spelar det ingen roll hur den ser ut och vilken färg…
andra Tecken kan vara molnformationer, en sten som ser speciell ut, en melodislinga som talar extra starkt till dig osv..

kan väll egentligen vad som helst, poängen är att just du ska förstå …. eller få känslan…
Varenda fjäder man ser är inga bevis på änglar. Så vanligt e det inte!
Alis volat propriis 
Jag undrar bara lite nyfiket varifrån "myten" kommer att fjädrar är ett Tecken på att änglar visar sig?Gäller det då bara ärkeänglar eftersom många andra änglarter inte ens beskrivs som vingbärande?
Jag instämmer med yamer att det är känslan som är viktigast.Känslan av absolut övertygelse bortom alla tvivel att man just mött en ängel eller fått ett bud av en ängel.Den känslan är så rakt in i själen speciell och går inte att jämföra med något annat.Det finns liksom INGA tvivel.Man vara "vet".Det är så klart och tydligt.En klang.En ton.En vibration i själen som bara "känner igen".
Däremot vid bud när man som människa är upptagen i vardagen med en massa andra tankar och görande så kan det dyka upp saker som en envis fjäril, eller jag har varit med om såna där flygande fluff från maskrosor.
Det dyker upp symbolsammanträffanden och upprepningar av saker som kan verka obetydliga som att man varje dag stöter på namnet Mikael i alla möjliga omöjliga och möjliga sammanhang/på saker och föremål/ord osv och när poletten trillat ner blåser en vind av maskrosfluff eller kanske en fjäril eller fler sätter sig på nästippen eller glasögonen
.Så fattar man… och fenomenen upphör för den gången.

Ja, det e snarare vid ensamhets känsla eller något liknande som en anhörig eller om man har en ängel som den känslan av underverk eller fantastiskt att se just en vit fjäder dala. Då är det själva känslan av något fantastiskt..
Söker du ett Tecken är det personligt och ska helst uppfattas av den som ska få det. Det kan också vem som helst ge. Det har inte heller något specifikt med änglar att göra.
jag bad alldeles tydligt om ett Tecken när jag samtalade med en person på andra sidan och jag skulle få det.
Jag gick på en gångväg mitt på dagen. i en vattenpöl såg jag den mest fantastiska månen. Stor som en tallrik så jag såg krater alldeles tydligt det lyste precis som det gör av månen. Fullständigt häpnadsväckande tydlig. Jag gillar vår rymd o planeter. Ett ögonblick och sedan slog det mig att titta upp. Ibland syns månen på dagarna. men så slog det mig att den var för stor för att vara verklig. O naturligtvis fanns det ingen måne på himlen heller. När jag tittar ner igen så var den väck. Det fanns inget mer…
Ärkeänglarna har inget mer speciella Tecken än vem som helst skulle kunna ge…
Alis volat propriis 
Igår satte sig en trollslända på min fot. Min första reaktion var att sparka till. Men den flög genast tillbaka och satte sig. Sen lät jag henne sitta där. Och hon/han satt kvar väldigt länge - en halvtimme. Trevligt sällskap.
Det ser jag som ett Tecken. Ska fortsätta fundera över betydelsen…
Många tolkar just fjädrar som ett Tecken från änglarna eftersom dom avbildats med stora vita vingar i bider…
Dessa vingar är egentligen deras auror så änglarna har inga vingar i verkligheten utan det är deras starka auror som lyser bakifrån så vi tolkar detta som vingar…
Det som kännetecknar änglarnas närvaro är att det alltid är kärleksfullt och hjälpande…
Hej!Vill berätta för dig,ett minne jag har då min mamma hade gort bort.Bara några dagar efter hennes bortgång.Så vaknade jag en tidig morgon och såg en vit dunig fjäder falla framför mitt ansikte,sedan kom det flera fjädrar tillsammans ochså vita.Tror det var en hälsning från min mamma.En slags välsignelse till mig.En tröst i min sorg.
#8, kom dom när du låg i din säng? från ingen stans? :o vad vackert :)
Hej! Ja,dom kom då jag låg i min säng på morgonen.Dom vita duniga fjädrarna.Det är ett så vackert minne,som jag tänker på i bland.

både änglar och ärkeänglar har vingar. Det har inget med deras aura att göra. Vingar har många funktioner. Om man sitter där alldeles ensam och får känna deras vinge om sig - vilken värme vilken kraft och trygghet.
Men alla ärkeänglar o änglar för den delen har inte vingar. Det handlar också om deras arbetsuppgifter o behovet av dem. Betydligt högre väsen har vingar. Men de är ofantligt duktiga på att fälla in dem så att de inte syns.
Deras vingar är förlägning av dem själva, från den dagen de "förtjänar" eller kommit så långt att de får dem. Vingarna varnar dem för fara. De är väldigt viktiga i den aspekten. Att se en stridsklar ärkeängel spänna ut vingarna är en mäktig syn.
De kan också använda dem att "vifta" bort dåliga energier.
De avbildas med vingar o har alltid gjorts… under så många årtusen o nu så skulle en människa komma o hävda att de inte har vingar. …
Alis volat propriis 
Änglar kan ta form som en mänsklig skepnad ochså.Har fått höra sanna berättelser om det.

när de är här kan de visa sig anorlunda, allt för vad som känns tryggast för oss…
Alis volat propriis 
Ja.så är det.Beroende på situationen.
#12 javisst…. Det hände mig för några år sedan Utanför Mölndals sjukhus där jag jobbade… Jag bad om hjälp och fick det ocskå iform av en vänlig man som skyddade mig… såg honom aldrig mera sen…