Andlig Guide?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejhej alla här på övernaturligt :)
Jag är ny här på forumet och vill börja direkt med några frågor angående sin andliga guide!
Jag har hört och läst många gånger förut om dessa guider och att man kontakta dem och få råd i livet, men nu undrar jag hur jag kan få kontakt med min egna guide? :)
jag har googlat osv men jag är inte riktigt på det klara på hur man ska göra, däremot har jag sett att man ska ''be om skydd'' , vitt ljus och liknande. Så jag vore tacksam om nån av er här inne kunde berätta era erfarenheter gällande detta ämne :) har du fått kontakt med din guide? :)
(osäker vilken grupp jag skulle placera tråden i, flytta om det blev fel ;) )
Välkommen hit Simon 
Guiderna är något som ligger mig oerhört varmt om hjärtat och är uppvuxen med min guide som under hela min uppväxt gett sig till känna och visat sig.Idag är han min högra hand och den jag jobbar allra närmast med.En del av oss jobbar med änglarna men jag har lagt mitt fokus på min guide.
Vissa ha fler guider medans jag har en,men det där är så individuellt.Håller på med en bok om just guider men den är det långt klar på innan den kan gå i tryck.
Att kontakta sin guide sker också det individuellt,en del mediterar andra gör som jag har direktkontakt utan krussiduller.Men ett enkelt tips,det enklaste av alla är att prata med din guide.Be han/hon visa dig Tecken som du känner igen och ju mer du pratar desto närmare varandra kommer ni.
Guiderna brukar aldrig tvinga sig på oss utan det är helt upp till var och en hur nära man känner sig bekväm med att ha sin guide.Dom kommunicerar på olika sätt för mig kommer både känsla,doft fysisk beröring och även hörsel.Att överhuvudtagt kommunicera med andevärdlen är det vanligaste att man går på sin inre känsla,ställer man en fråga kommer svaret omgående i form av tanke eller känslan det är den informationen mediet går på det första som kommer och sen inte göra om informationen hur tokigt det än kan låta.
Har ett medium en sitter privat så kan svaren för mediet låta hur tokiga som helst men det är inte mediet som ska förstå utan den som besöker mediet.Därför är det så viktigt at gå på direktkänslan det är den som brukar vara riktig.
Samma kommunikation med guider,man går på känslan och det som kommer till en här och nu och en guide känner oss så väl att där blir svaren sällan konstiga däremot kanske vi inte alltid får dom svar vi förväntar oss.Dom ger råd och sen är det upp till oss att lyssna eller inte,ingen domm från guiderna om vi inte lyssnar utan dom finns och dom stöttar oss i allt.
Det finns många bra böcker om att ta kontakt med guider,något man inte lär ut så där i en hast på ett forum.Många tekniker som kan passa varje individ efter vad den behöver.Cassandra Easons bok Stora boken om andliga guider tycker jag är intressant,nu har jag nte praktiserat hennes övningar eftersom min kontakt funnits hela livet men den boken kan jag rekomendera och säkert finns många här inne med goda råd och Boktips om just guider.
Din guide hör dig,så enklast är att bara prata om allt mellan himmel och jord,här kan samtalet gå från allt vad som ska fram på matbordet till den mest djupa andliga fråga och dom vill ta del av vår vardag om vi själva är beredda att släppa in dom.Ju mer man pratar desto mer märker man närvaron och med tiden kommer även känslan för kommunikation som kan vara väldigt symbolisk.
Ett annat tips är medial utvecklingskurs där får man bra grunder i hur man lättast kan upprätta en kommunikation,en träningssak och sen sitter det i ryggen.Med lite tålamod så kan alla lära sig kommunicera med sina guider,dom är ju inga främmande själar för oss utan har alltid funnits vid vår sida och då pratar jag om den som är huvudguide sen finns det dom som har mer än en och då kommer dom och går under livets gång medans en huvudguide alltid finns och kommer att finnas.Något alla kan lära in med lite tålamod och träning.
Att be om ljusets beskydd det skadar aldrig så det rekomenderar jag varmt men sen när du funnit din guide och ni har en kommunikation så känner du in att rätt ande finns vid din sida och ger dig allt beskydd,men som sagt att be om ljus skadar aldrig tvärtom :-)
Lycka till 
Oj, tack för det långa svaret! :)
så jag skulle alltså nu kunna gå och sätta mig och ta det lugnt och meditera och genom det, kunna få någon sorts kontakt med min andliga guide? :)
Din guide är inom dig och utom dig och du får svar när du frågar. Svaret kan komma som en direkt tanke, som en dröm, eller som något någon säger, eller en inspiration från något i ditt liv.
När du har en fråga ska du vara lyhörd efter svaret, det kommer väldigt snart ett svar som du behöver använda din intution till att märka.