Valjakt & späckhuggare
Undrar om det är någon som kan hjälpa mig försöka tyda drömmen jag hade inatt. Jag vet att det kan vara svårt att tyda andra personers drömmar, men jag kan inte komma på minsta lilla som min dröm kan betyda.
Det jag kommer ihåg från drömmen var att jag var på ett fartyg, och att jag hade familj/bekanta där, och dessa höll på att harpunera en val. Mitt dröm-jag kände inte något speciellt angående det, eller hade någon tanke alls om deras valjakt. Jag gick bort till aktern/fören och fick syn på en späckhuggare som jag försökte locka fram till båten, genom att gnida mitt finger mot båten så att det framstod ett gnisslande ljud.
Helt plötsligt dyker det upp ett litet mindre björnliknande djur, med lång, tjock svans som jag beslutar mig för att ta hand om.
Jag har drömt om späckhuggare några gånger förut, och varje gång jag får se en späckhuggare i drömmen, så fylls jag liksom av en bra magkänsla och blir ja, glad. (späckhuggare är ett av mina favoritdjur). Att jag inte kände eller tänkte något i drömmen angående min familjs valjakt förbryllar mig, då jag skulle ha känt startk avsky och förakt mot dem om det hade varit verkligt.
Tänker inte försöka tolka din dröm just nu …vill bara säga att jag hade en storslagen dröm om späckhuggare ( för 19 år sen) som jag aldrig kommer glömma. Har alltid känt att den drömmen var en "stor" dröm.
Den var otroligt magisk.