Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 848 ggr
Annisangel
0

Gissa boken...!

Vad är det för bok som jag givit utdrag ur?? Detta är bara på skoj och den som gissar rätt vinner äran, berömmelsen och en varm kram!Skrattande

--------------------------------------------------------------------------

Hur är det då med: "Hämnden är min, säger Herren"?

Det har jag aldrig sagt. Det var en av er som hittade på det, och resten av er trodde på det. "Rättvisa" är inte något ni upplever efter att ni har handlat på ett särskilt sätt, utan för att ni handlar på ett särskilt sätt. Rättvisa är en handling, inte straffet för en handling.

Jag förstår att problemet med vårt samhälle är att vi försöker skipa "rättvisa" efter att en "orättvisa" har utspelats, istället för att "göra rättvist" från första början.

Mitt i prick! Du slog huvudet på spiken! Rättvisan är en handling, en aktion, inte en reaktion. Kom därför inte till mig och tro att jag på något sätt ska "ställa allt tillrätta i slutet" genom att inrätta något slags himmelsk rättvisa i "livet efter detta". Jag säger er detta: Det finns inget "liv efter detta", allt är samma liv. Döden finns inte. Och ert sätt att uppleva och skapa era liv, som individer och samhälle, är ert sätt att visa vad ni anser er är rättvist.

-----------------------------------------------------------

Många Goa Kramar

Annisangel

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det skulle kunna vara ur boken "Samtal med Gud" Glad

powerofthebass
0

dal ilama,,,  hoppas det är rät stavat…

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[walkinbeauti]
0

Samtal med Gud Glad

Annisangel
0

#1 + #3 GRATTIS DET VAR RÄTT! Bok nummer 3 också!Kyss

Stor varm kram på er bägge!Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Tack Glad Kram tillbaka!