Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 633 ggr
eggebanroth
0

Orättvisor ??

Vilka orättvisor tycker du är dem som ändrar vårt samhälle åt fel håll.

Jag tycker, som en bekant förlorar långvarigt jobb ,när kommunens

hemtjänst priva

vad säger andevärlden ?

Är det rätt att ngn som redan blivir matad med guldsked , ska bli ännu rikare på arbetarens bekostnad.

allhealing
0

Att söka svaret utanför sig själv är en stark indikator på att man inte tror sig själv ha svaret. Att tro att det existerar en andevärld tyder även det på att man tror att separation existerar, dvs att det existerar ett här och ett där tillstånd.

Det sistnämnda är enkelt att förklara när man observerar hur vi ser ut här på jorden, vi befinner oss i en kropp och därför är det givetvis enkelt att förklara det som vi inte förstå i termer som vi förstår, nämnligen hur en kropp ser ut. En ande skulle då vara en kropp utan en kropp. Så tror jag att det fungerar när vi från ett 3D (tre dimensionellt) tillstånd försöker oss på att förklara det som ligger bortom det perspektiv i förstår när vi ser världen genom vänster hjärnas 3D perspektiv.

Det blir därmed genast enklare att förstå varför vi tror att svaret ligger utanför oss själva eftersom vi tror att den vi är är den vi definierar oss som när vi studerar oss själva enbart från vänster hjärnhalvas perspektiv.

En studie av sig själv som inte tar hänsyn till hur vi ser oss själva genom höger hjärnhalvas perspektiv blir därför väldigt opålitlig.

Dagens vetenskapliga studie av det vi idag kallar för vetenskapligt bevisad är en ren subjektiv bedömning av verkligheten genomförd av vår vänstra hjärnhalva.

Sanningen är givetvis sann frän det perspektivet men mycket saknas om sanningen från även höger hjärnhalva framöver ska tas i beaktande i framtida vetenskapliga studier.

Som svar på din fråga. Är det andevärlden som svarar eller är det kanske höger hjärnhalvas perspektiv du refererar till?

Självklart existerar det separation om svaret man letar efter baseras på enbart vänster hjärnhalvas uppfattning. I den miljön är det enkelt att skapa en verklighet som bygger på mitt och ditt, min sanning är bättre än din sanning, vårt kön är bättre än ert kön o.s.v. Är det konflikt man är ute efter och önskar uppleva detta som ett drama så är det väldigt enkelt att agera ut det dramat genom att fortsätta agera ut sitt liv från enbart vänster hjärnhalvas perspektiv.

Separation är dock enbart sant så länge man själv medvetet och eller omedvetet väljer att agera på det viset.

Om förändring från det tillståndet är det man önskar, då är det ett väldigt gott första steg att ta. Nämligen att vilja förändring till någonting mer balanserat.

Ett gott tips till den som önskar påbörja den resan är att ta en närmare titt på följande författares verk. http://www.eckharttolle.com/

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet