negativa energier
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den senaste tiden har både jag min m2b och barnen kännt av en allt mer tilltagande negativ energi i vårat hus. Jag har försökt att rena huset med Salvia men utan resultat, vid tidigare tillfällen då jag har renat huset har det varit med god effekt. Men inte denna gången då det istället har blivit allt jobbigare här trots reningen. Finns det någon som har tips på hur jag kan göra. Ska rena huset igen när jag är ensam om någon dag.
Salvia eller salt tror jag är en symbolisk handling för att få en avstörning. Energierna brukar återkomma, det är mycket svårt att ha någon åsikt om detta, och frågan vad det är för sorts energier. Råder dej att ta hjälp av kunning person, för att först ta reda på vilken energiform det är.
Håller med ovanstående talare. Om du känner att du inte rår på det själv så be om hjälp. Det finns en hel del duktiga människor som har detta som sin profession så varför ha kvar besvären?
Hoppas det löser sig för er.
Kram danda
Tack för era svar. Jag har letat runt efter någon som är duktig på detta men har inte híttat någon där jag bor, har inte bott i Blekinge så länge och känner inte några med dessa kunskaper här nere. Men letar vidare, har tidigare varit i kontakt med en tjej som skulle vara bra på att rensa energier. Hon skulle hjälpa en kompis som hade problem med en ande. Tyvärr visade det sig att hon istället rörde upp det ytterligare. Så finns det någon som kan hjälpa vore jag väldigt tacksam för tips.
Ljusa hälsningar
För att permanent göra rent tycker jag du ska tänka på din inredning, ljus och luft och placera ut religiösa eller andliga symboler på väl valda ställen i varje rum, känn efter var du har den döda/energifattiga punkten i varje rum och placera ditt valda föremål där. Rensa också i rummen och bjud in goda energier.

Hur menar du med Negativ energi? Vad är det som Händer?
Min tro i detta är att vi själva tar fram vår dåliga energi..Det kan vara mycket som man går o tänker på som har hänt genom livet.."Mina tankar"
Skall du rena.Så renovera hela huset Städa måla..Det är mitt tips.
Skura tak väggar golv ja allt som du kommer åt…
Att måla över är faktiskt ingen dålig ide, i lägenheten där jag bor nu vet att att ett brott har ägt rum före mig och att mannen avled (jag vet inte om det var på plats i bostaden eller på sjukhuset) iallafall hon ville bli av med bostaden och jag ville ha den så jag tog den. Det bodde även en gammal dam här före dess med mycket sjukdomar, hon bodde här ända till slutet.
Men speciellt två rum har varit obahagliga även om stämningen går igen i alla rum, när jag började renovera, måla - göra det till mitt hem avtog det. Men jag renar några gånger per år med, salvia, rökelser och helt vanlig väldigt grundlig städning. Man kan behöva rena oftare i början, en dag i veckan till exempel.
På det viset har jag kunnat få bort den stämning och energier som har legat här från de förra ägarna och ersatt med min och min familjs i varge vrå. Då har jag också lättare att känna skillnaden mellan isolerade händelser (när nån bara kikar förbi) och stämningen som är vår.
Cleopatra har en bra poäng där med andliga religiösa symboler. Skyddssymboler som är dig nära kan vara bra, har du en kristen bakrund kanske ett kors, muslimsk fatimas hand, wiccan, pegan pentagram osv
Änglar är fina i inredning tycker jag =) och doftljus som sprider en harmonisk doft. Att tända levande ljus renar också likaså doftlampor, det liksom skingrar de dåliga energierna lite och sprider mysig stämning. Men det rår inte på de riktigt envisa energierna.

Hej.. det låter jobbigt..och jag har tyvärr inget att komma med.. bara en fråga. jag skulle verkligen behöva rena mitt hem.. det är fruktanvärt här och jag har hört tala om salvia..men då till frågan, var får jag tag på vit alvia????? skulle vara så tacksam för svar…