Min katt
Min katt har lagt sej till med en vana han aldrig gjort innan.
Han har alltid tyckt om att sova på mjuka och sköna ställen. Men tills för nån månad sedan så ligger han på just en och samma plats inne på sonens rum, på golvet. Och exakt på samma plats hela tiden. Där kan han lega en hel dag.
Jag trodde han vart sjuk först…men han är pigg trots sina 17 år på nacken.
Men varför ligger han bara där??
Detta kanske är lite OT…men saken är den att min son har sett sin morfar just där. Han gick bort i Maj.
Är det därför min katt ligger där nu för att han känner närvaro eller? Jag har funderat och funderat.
Eller är det bara en grej just för katten att ligga där…..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mia, ibland om katter ligger på till synes helt omotiverade ställen, det behöver inte ens vara bekvämt utan mitt på en grusgård t.ex. så kan det vara att de ligger på ett currykryss. De "laddar" sig eller t.o.m. laddar platsen, utjämnar energierna. Katter är ett av de få djur som gillar currykryss. Därmed inte sagt att de alltid ligger på dem, långt därifrån. Men ibland som sagt. Kanske kisse "jobbar" med något?
Det kan ju också vara för att din morfar visat sig där. Katter är väldigt medvetna om andra världar och det vi inte alltid ser. Eller så sammanfaller platsen med ett currykryss. Det skulle vara intressant att veta om andar på något sätt "föredrar" vissa jordstrålningslinjer eller platser. Att kanske fälten är mer gynnsamma på vissa ställen och att det är något kisse känner. Det skulle inte direkt förvåna mig.
Ja - det var bara lite funderingar i all hast….
Krama kisse!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack magi-cat.
Hur menar du med att kisse jobbar med något?
Jag vet om dessa curry-kryss och det kan ju vara ett där. Att han hittade ett nytt än det stället han haft innan.
Kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
lite diffust uttryckt av mig, men - läker helar, sig själv eller platsen? Ungefär så menar jag. Katter är ju väldigt speciella och är känsliga för vibrationer. Tänk bara på deras spinnande! Inga andra djur spinner och ingen kan förklara riktigt bra varför. De spinner helt enkelt, vibrerar. Och de är känsliga för energier. Kanske känner han av något och helt enkelt trivs bra med det?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja så kan det vara Magi-cat.
Han brukar ligga ofta på mej och verkar då heala sej….det syns på honom då det rycker i hans morrhår…hahahah…
Nu har han kanske hittat en annan healingplats än mej att ligga på…
*L*
# 3
Jo faktiskt, även råttor spinner..
U R us
Spinner råttor? hahahah…jösses….
Råttor knastrar tänder. Det motsvarar i princip katters spinnande. Men ljuden "tillverkas" på helt olika sätt :)
// Fawo (;
Råttor som spinner det var något nytt men varför inte dom ska ju må bra dom också 
Nu lärde jag något nytt hade ingen aning om det här med katter och currykryss något vi människor undviker letar dom upp.Intressant det ska jag läsa på mer om.
Kan ju förklara varför mina väljer dom mest udda platser och platser jag själv känner jag inte trivs på.Dom är för härliga djuren 
# 8
Jag gillade inte då våra råttor knastrade tänder ..
Jag tycker inte att det lät likadant 
men enligt mina döttrar så är det inte riktigt samma sak som att de spinner, de hörde dem spinna många gånger.
(vet du varför de knastrar tänder) men nu är vi ot…
U R us
#10 ja lite ot vart det nu! Men råttor knastrar tänder när de myser. Dock så kan de också knastra när de är stressade. Då försöker de lugna sig själva. De ploppar också med ögonen när de myser :-)
Det är spinnet du hörde kan troligtvis varit rossel. Nu vet jag inte vart du köpte råttorna men det är vanligt när man köper dem från djuraffärer. Sjuka råttor (ex förkylda) kan också rossla och få mycoplasma. Det kan låta som en kaffekokare.
Och nu en fråga ang ämnet:
Kan hundar också kopplas till dessa currykryss? :)
// Fawo (;
Gör inget om det kommer lite OT i denna tråden. Bara kul att läsa om andra djur med. *L*