Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 5570 ggr
nagithas
0

Drömmer men är vaken

Detta har hänt fler tal gånger och jag är bara nyfiken på om det har hänt någon annan än mig.

Det är dags för mig att gå och lägga mig och sova. Kan ligga där i mörkret och blunda. Jag har alltid problem att somna och ligger där och försöker slappna av. Varje kväll är det ungefär som om jag drömmer, men jag är liksom fortfarande vaken, så pass vaken att jag samtidigt kan tala om för mig sambo vad som händer. Det som hänt och det jag kommer ihåg nu är att jag befann mig hos en gamla tant som stod och bakade bullar, det doftade bullar i hela lägenheten och jag fick smaka på en och drack mjölk till, framför mig stod det ett mjölk glas till för den gamla tanten väntade på sin son som älskade ljummen mjölk till nybakta bullar. Jag kan förklara vad det var för färg på skåpluckorna i köket och vad det var för färg på tapeterna, jag kan rita formen på glaset och jag kan förklara precis hur tanten såg ut och vad hon hade på sig.

Har också sett en byrå med en massa fotografier på, ni vet bilder på släktningar och nära och kära, bröllops bilder och hela baletten. Jag kan förklara hur byrån såg ut.

Nån mer som drömmer fast de är så pass vakna att det kan förklara för någon annan vad de ser?

Vet inte om ni förstod mycket av detta, men hoppas att nån gör det.

SJW
0

Vad är det för övernaturligt i att drömma?

[mia-38]
0

Jag förstår….du hamnar i nån sorts dvala….där du ser saker och dessutom kan berätta om det medans du "drömmer"

Jag har själv inte vart i det men vet en kompis för länge sen som sa att han med kunde detta.

[mia-38]
0

SJW..
Nu handlar det inte bara om att hon drömmer. Har du läst ordentligt så kan du läsa att hon även kan berätta om vad hon "drömmer" om medans hon sover.

[grinda]
0

Jag har haft såna drömmar. (tror jag om vi talar om samma sak) Jag har varit helt medveten om att jag drömmer och liksom passat på att se mig runt.

En gång gick jag in i en källare som var någon slags hemlig klubblokal. Men jag fick inte vara där det kom ut en man ur ett rum som föste bort mig Han hade kostym och han var så vardagsaktig man kan bli i sin kostym och han sa nähä lilla gumman här får inte du vara.

Jag gick inte med fötterna utan svävade lite ovanför marken så det var inga problem att fösa upp mig för trappen liksom….hela tiden var jag helt å hållet medvetn om att jag drömde och just att jag liksom passade på att kolla på alla detaljerna.

Jag tror det är vad man kallar vakendrömmar eller  lucid dreams på engelska

[mia-38]
0

Jaaaa grinda…Så hette det….lucid dreams…Jag var nyss inne på en sida och läste om detta. Ska se om jag kan hitta den igen.

[mia-38]
0

http://nattknytt.net/oneironaut.html

Här hittade jag nåt….
Men jag vet inte om det är samma som trådskaparen menar..då denne kan berätta om vad hon drömmer medans hon drömmer….så fattade jag inlägget iallafall.
Men detta var så nära jag kunde komma i mina sökningar om detta ämne.

SJW
0

Åter igen, vad är det för övernaturligt i att drömma?

[mia-38]
0

# 7 Återigen…det handlar inte "bara" om att drömma.

[grinda]
0

Den där var intressant! Det var väl lucid dreams hon talar om…nu vet jag inte om mina drömmar räknas som lucid drömmar men just att jag är så medveten om att jag drömmer..och att jag liksom tycker det är så roligt att passa på att registrera och kolla in i "drömvärlden". Men kanske är det astralresor….int vet ja. Men inte är det vanliga drömmar i all fall. Man märker skillnaden…just att man styr själv i drömmen.

nagithas
0

Det är inte astral resor iallafall, men lucid dreaming kan det nog vara. Det är bara så skumt att det händer så ofta och ofta möter jag personer som ger mig sådant välbehag att jag ofta blir sur när jag "vaknar". Som den där tanten, hon var verkligen mysig och jag kunde ha suttit i hennes kök hela dagen. En vanlig dröm är liksom bara en dröm, jag drömmer inte likadant när detta händer, då jag kan kontrollera hur föremål ser ut och kan lyfta och vända och vrida på dem med egen fri vilja och allting är väldigt detaljerat, det kan jag inte i vanliga drömmar, vanliga drömmar är som en film som visas på TV. Detta är något helt annat. Jag har haft så här längre och det är inget som egentligen skrämmer mig, jag är bara nyfiken på om någon kan göra likadant och vad de ser i sina "drömmar". Berättade detta för min mamma för att luska ut om hon kan göra samma sak, men det kan hon inte. Berättade detta för min far som sade att han kunde göra det ibland, men att det då ofta var släktingar som hade gått bort och hälsade på honom. Nu vet jag dock inte hur dessa släktingar till mig ser ut, men det har skapat mycket intressanta frågor hos mig, var tanten någon släkting till mig? Eller var det bara en tant? Det jag däremot inte kan glömma i hennes kök är hennes hemma virkade grytlappar, någongång skall jag göra likadana som hon hade i köket, i exakt samma färg.

SJW
0

Hör ni, läs på lite. Det är inte lucida drömmar. En lucid dröm är en dröm i vilken du är medveten om att du är i en dröm. Du är inte vaken då du drömmer.

Åter igen, vad är det för övernaturligt med att drömma?

nagithas
0

hör du #11 du kanske skulle se till att läsa lite själv! Öppna ögonen! Jag drömmer, jag kan tala om vad jag ser medans jag drömmer. Jag kan röra på föremål och vända och vrida på dem. JAG ÄR VAKEN MEN DRÖMMER!

SJW
0

Förvirrande. Är du vid medvetande om verkligheten och kan kommunicera i verkligheten så är det snarare fantasier. Alla kan se saker inuti sitt huvud.

SJW
0

Fast jag kan förstå hur du menar. Ibland när jag är på väg att somna hör jag också röster och ser bilder. Det är bara hjärnan som börjar göra sig redo att ta itu med vad som bekymmrar den. Jag upplever det som något helt naturligt. Åter igen, vad är det för övernaturligt med att hjärnan kan föreställa sig saker i ett slumrande tillstånd?

[mia-38]
0

#11 Jag skrev ju det med att det är inte säkert att det är detta som trådskaparen just menar…med Lucid dreams….

Vad är det du vill åstadkomma här inne?

[grinda]
0

#10 Jag kan bara säga ang. din fråga om tanten vad jag tror.

Ja jag tror att det kan vara en person som du har någon slags anknytning till.

Jag har träffat folk i drömmar innan jag träffat dom i verkligheten det har hänt. Tack vare drömmen har jag också fått personlig info om dem.

Och en gång när jag hade en stor kris ringde en vän upp mig som jag inte hört ifrån på ett par år - hon sa att jag kommit till henne astralt och bett om hjälp. (hon visste inte något om min situation den var känslomässig)

Nu kan vi ju inte säga vilket plan denna tant befinner sig om hon är på andra sidan eller om du liksom reser  i tiden (vem vet) eller om hon finns i verkligheten (fysisk här och nu) ? Kanske det finns någon här som har liknande erfarenhet?

Kan du inte fråga runt i släkten lite om någon känner igen henne och hennes kök?

#14 SJW Okay det räcker nu. We got your point! Du tror inte att drömmar kan vara verkliga. Forumet är ffa till för folk som är öppna för det övernaturliga som vill diskutera med likasinnade och utbyta erfarenheter.

SJW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lugna ner dig några hekton, va. Jag har aldrig hävdat att drömmar är något annat än verkliga. Vad jag undrar över är vad som skulle vara övernaturligt med dem. Kanske du har ett svar?

[mia-38]
0

#17 Det som kanske är lite övernaturligt i detta fallet är att trådskaparen kan säga det hon drömmer om när hon sover.
Har du ens läst vad hon skrivit?

SJW
0

Jag har läst vad hon skrivit. Jag ser fortfarande inte varför det skulle vara övernaturligt, finns massor av människor som talar rakt ut i sömnen. Du kanske har ett svar?

[grinda]
0

#17 Söta du jag är såå lugn. Jag tänker inte diskutera med dig eller svara vad jag tror till dig, jag har mina funderingar på vad det kan vara. Läs #16!  Jag samtalar med TS. Där skriver jag om Astralresor tex..

Säger som killarna i Dag Vag: "Vad e´ dröm å vad e´ verklighet är de nån som egentligen vet?"

[mia-38]
0

Talar rakt ut i sömnen ja…men hon berättar vad hon ser och drömmer.
Finns många som pratar i sömnen bara sådär…men kanske inte så många som återberättar det de drömmer om och ser i sömnen medans de sover.

Choklad
0

Jag tror inte att du drömmer i dessa fallen, utan att du lämnar din fysiska kropp, eftersom du kan ta på saker och flytta på dig och dem.

och jag vet inte, men om du reser med sinnet, så kan man troligen också flytta på saker och känna och se precis på samma sätt. men ändå annorlunda.

Jag har inte gjort någon Uku med hela kroppen, men med sinnet, och jag vet inte om det är samma sak.

Svårt att förklara är det också Flört

U R us

SJW
0

Svårt att förstå också. Hur skulle vi gå tillväga för att testa din hypotes?

Choklad
0

# 23

Testa? Det handlar inte tråden om, några tester, utan vad det är som sker då ts "drömmer".

Det går inte att förklara på ett bra sätt.

U R us

[mia-38]
0

#23 Denna sajt är inte till för tester på det som vi tror på här inne.

[grinda]
0

#23 Nu räcker det.  Det här är inget parapsykologiskt forskningscenter. Om du vill syssla med sånt - sök dig dit och låt oss samtala i lugn och ro utan att behöva bevisa något som är hopplöst svårt att mäta och väga. Du är OT.

Snart ryker du om du inte respekterar forumreglerna!

nagithas
0

Jag vet vilka släktingar vi har och vilka som har gått över till andra sidan, men denna tant stämmer inte nånstans, och jag kände mig inte riktigt som mig själv, jag menar jag kände mig äldre än vad jag är idag. Denna tant pratade svenska och vi har många finnar på mammas sida så det kan inte vara där. På pappas har vi många släktingar som gått bort som det inte finns fotografier på. Det kan vara min pappas mormor, men jag vet inte hur hon ser ut. Ska väl fråga pappa om det senare idag. Både min pappa och jag är underliga, vi ser helt enkelt saker som inte finns, vi kan prata med dem och ha en konversation och det är samma sak i mina "drömmar".

Varje dag eller nästan varje dag jag går till jobbet får jag sällskap av en man som i början stod svartklädd i skogen med en gigantisk stor svart hund och tittade när jag gick förbi. Han var en aning skrämmande, men efter att ha börjat tala med honom är han inte längre farlig. Har tar sällskap med mig till jobbet och möter mig när jag slutar och följer med mig hem där han lämnar mig vid porten. Jag pratar med honom på väg och hem från jobbet i mitt huvud och han svarar. I förra lägenheten jag bodde i hade jag ett pedantiskt spöke som skramlade med disken när det hade legat för länge eller blev för mycket disk. Han tröstade mig också när jag kände mig ledsen och nere genom att lägga handen på min axel. Min pappa har gått förbi den lägenheten och sett gubben i fönstret som stod och vinkade till honom, jag hade tydligen glömt något i lägenheten som har tyckte att jag skulle komma och hämta. Har dock inte undersökt vad ännu.

Min pappa har gått på promenad och mött en man som hälsade och som gick förbi honom, när pappa vände sig om fanns han inte någonstans. Totalt borta! Så eftersom både jag och min pappa är lite konstiga så skulle det inte förvåna mig om mina drömmar är av udda karaktär. En av drömmen befann jag mig på BB med min sambos syster, hon födde barn. Samma natt fick hon barn!

[grinda]
0

#27 Tack underbar läsning! Hoppas du kan klura ut vem tanten är…och varför du är äldre när ni träffas.

Choklad
0

Det kan även vara så, att denna tant kom in i din dröm och tog dig med på en färd till hennes liv då hon levde..det där lite mysko, men jag kan väl säga så att i drömmens värld kan allt hända, och hon gav dig intryck av upplevelser från hennes tid. Kanske hon har på något sätt ett samband med dig? Om jag vore du så hade jag sökt efter äldre släktingar och kollat upp vem hon är.

Eller så ville hon bara komma till just dig och ha dig med…

Dessa "drömmar" kan visa oss vad som helst och ta oss med var som  helst, bakåt i tiden och även framåt i tiden.

De kan ta oss med till andra världar, till väsen och ut i naturens allra innersta …

Vad coolt att du får dessa upplevelser och jag hoppas att du utvecklar dem vidare.

Du fick helt enkelt andebesök i drömmen.

Men lika ofta kan det handla om din egen ande som reser i dessa olika världar..och då kan det också vara en annan ande som tar dig med på en tur, eller så kan det vara ditt eget Högre Jag som vill resa lite..

jag tror att du även kan besöka dina tidigare liv…

U R us