Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1348 ggr
[postmortum91]
0

levande lämnar kroppen

Hej, såg nyss skräckfilmen som hette insidious, den var läskig. 
Handlar om att sonen i familjen "lämnar" kroppen när han sover, alltså själen.
Går inte det på riktigt också, och vad heter det isåfall? Att man lamnar kroppen. vaken eller sovandes men ändå lever liksom.

När jag var liten en gång drömde jag att jag såg mig själv sova i sängen, rummet såg ut som på riktigt och de va inga konstigheter, jag var ovanifrån och såg ner på mig själv. Var detta bara en dröm eller lämnade jag kroppen ett tag?

powerofthebass
0

UKU heter det när man lämnar den fysiska kroppen.

(UKU)= Ur Kroppen Upplevelse

finns en bok som berättar om detta , kan leta upp den och säga vad den heter

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Lorita
0

sovande lämnar jag ofta min kropp och flygger fritt i runt, det är oftast perioder då jag mår bra i min reumatism

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[light-bringer]
0

Astralresa.
Går att utföra i vaket tillstånd med, krävs bara lite träning :)

[postmortum91]
0

kan alla göra detta?
varför gör man det frivilligt?

Lorita
0

#4 jag gör det bara när jag sover, jag blir lätt och viktlös och kan röra mig fritt i luften, det är som att flyga, det är faktiskt en riktigt underbar känsla och inte alls inärheten av skräkfilmens fasa utan för mig blir allt ljust och lyckligt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[walkinbeauti]
0

Gör detta både under sömn och i vaket,varför man gör det är nog olika men för egen del handlar det om en enorm frihetskänsla när anden slipper den tunga fysiska kroppen.Under resan är anden alltid i förbindelse med kroppen genom en silverlina som kan tänjas hur långt som helst.

Ibland vaknar vi efter sömn med ett ryck och då är det mest troligt att anden astralrest och kroppen vaknar tidigare än beräknat,silversnöret som håller samman ande och kropp drar snabbt in anden i kroppen igen för att en vaknande kropp inte ska känna en dödsångest och då blir det ett ryck vid uppvaknande.

Faktum är att detta är helt ofarligt och man kan tack vare silverlinan aldrig dö skulle vi dö då är det i så fall  meningen att vi är klara med livet men en astral resa är aldrig ett hot utan vi är sammanlänkad med kroppen genom den lina som jag även brukar kalla livlina.

Alla kan träna upp detta och alla astralreser under sömnen även om man inte minns resan så gör anden astrala resor och behöver sin frihet utan den fysiska kroppens tyngd.

[light-bringer]
0

Alla kan göra det.
Varför inte?
Vad är det för fel med att lära känna sin kropp och hur man kan använda sig utav dess förmågor?

[postmortum91]
0

Kan man komma vilse när man är utanför sin kropp?

[walkinbeauti]
1

Glad Vilse tror jag aldrig en atsralresenär kommer anden hittar alltid rätt  Flört

yamher
0

oavsett tid o plats kommer själen alltid tillbaka i kroppen. Det e bara tänka "hem" mer eller mindre så kommer själen tillbaka. Förnuft är ofta den orsaken som många avslutar sina resa. dvs när de kommer på att jag kan inte flyga osv… visst skulle andra kunna komma in i kroppen men då krävs att "ägaren" tillåter den som kommer in …

Alis volat propriis Oskyldig

[postmortum91]
0

okej, intressant ^^