Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 758 ggr
Hope7
0

Återkommande dröm??

Hej,

Jag är ny här på forumet och är glad att jag hittade ett forum för detta ämne då jag inte känner många som tror på det övernaturliga som jag gör.

Jag har haft 4 st drömmar som har skappat ett riktigt, riktigt starkt känslomässigt intryck på mig, och jag kommer ihåg nästan värje liten detalj av dessa drömmar.

En av dessa drömmar är en återkommande dröm som jag haft sedan jag var liten (jag var ca 9 år när jag hade den första gången, är 20 år idag). Det var några år som jag hade den sist och totalt så har jag väl haft den mellan 3-5 ggr.

Kan också tillägga att denna dröm började efter att både min morfar och min mormor hade gått bort i cancer och i hjärtinfarkt, och min mormor dog på landet i den storstugan.

Det jag skriver innom [] är fakta.

Drömmen: Jag är på landet med några kompisar och vi befinner oss i storstugan. [Vi har två ingångar till storstugan. En huvudingång som vi väldigt sällan använder, och sedan ingången genom altanen på andra sidan huset. Precis vid altanen ingången på insidan så står det ett soffa] Efter ett litet prat och velande bestämmer vi oss för att gå ut och leka, så mina kompisar springer ut före mig genom altandörren och jag går sist. Men precis innan jag når dörkarmen så ser jag att min mormor sitter på soffkanten precis intill utgången. Hon sitter uppepå ryggstödet och tittar jätteargt på mig. Hon är blek med mörka ringar under ögonen. Jag blir livrädd och vågar inte röra en fena, sedan vaknar jag.

Jag vet inte vad detta betyder för så som jag kommer ihåg min mormor så var hon jättesnäll, men bestämd. Men jag älskade henne och tyckte alltid det var kul att träffa henne. Blev dock lite rädd när hon blev arg, men det var inte så ofta. Denna dröm har fått mig att undvika landet och när jag väl är där så vågar jag inte stanna en sekund själv i storstugan.

Min mamma brukade skoja om att denna dröm var ett Tecken på att jag skulle vara snäll mot henne. Alltså att mormor försökte tala om för mig att vara snäll mot min mamma. Kan det stämma? För jag började analysera det hon sa och kom fram till att varje gång jag hade drömt denna dröm så hade vi "bråkat" samma dag eller iallafall samma vecka. Eller betyder denna dröm kanske något helt annat?