Pendeln
Första gången jag använde pendeln var för ett par dagar sedan. Det var väldigt konstigt för när jag hade knutit fast tråden i ringen och den var klar så kändes det väldigt konstigt. blev ganska yr och lite glad. Fick svårt att fokusera blicken på någonting och så kändes det som att någon var närvarande, att någon satt och iaktog mig bakifrån..
Eftersom jag lånade morfars gamla guldring (arvegods) som pendel så tänkte jag att det kanske var han?
Men vi stog aldrig varandra så nära.. Hade inte hunnit träffa honom så mycket innan han gick bort i cancer för ett par år sedan och jag kände honom knappt. Så kanske var det någon annan? Guide? Ängel? Någon annan ande/spöke?
Eller vad tror ni "erfarna pendlare
"? Har ni upplevt detta någon gång?
*putt*
*ytterligare en putt* ^^

Det är svårt att veta om det var din morfar eller en guide, din första känsla av vem det var bör du lita till. Fick du en känsla av vem det var?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nej, faktiskt inte. Kände tyvärr bara någons närvaro.. Kan man ta reda på det genom t.ex Meditation?
Och varje gång jag tar upp pendeln så snurrar det till i skallen
Är det en vanlig reaktion?

#4 Att det snurrar i skallen beror nog på att du lätt känner av energier och det kan påverka oss på olika sätt och det är en vanlig reaktion. Nästa gång du känner närvaro kan du blunda och försöka få en känla eller en bild av vem det är.
Önskar dig lycka till!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack så jätte mycket för tipset! Det ska jag verkligen göra :)
Kram!