Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1008 ggr
[mia-38]
0

Ett gäng myror

Idag var jag hos pappa på kyrogården. Satte dit lite fina blommor.

Helt plötsligt börjar det att krypa på benet. Och döm om min förvåning. Jag ljuger inte om jag säger att det var ett hundratal myror på väg upp för benet.Förvånad Jag fick ruska av mej de och till och med tömma skon.

Vad var detta??? Jag hade inte stått still så pass länge att så många skulle hunnit upp så långt på benet….

Nu är jag konfunderad..Tyst

[mia-38]
0

Kan tillägga det med att för nån vecka sedan så råkade jag sätta mej i en myrgång eller nåt. Blev biten så iniattans. Tror att en viss avliden person tyckte detta var skoj. *L*
Kan myrorna idag har med detta att göra?

Jag kollade ändå om det var så pass mycket myror där jag vart..men jag såg inte en endaste.

[Noriisen]
0

Konstigt ':\

[walkinbeauti]
0

Vad mysko Mia och fy vad otrevligt att bli biten av dom.Har ingen aning om detta,något jag aldrig har hört men däremot har dom ju en stor härlig humor på andra sidan som vi kanske inte alltid uppksattar.

Underligt att det inte kryllade av dom på marken.Invänta och se om fler myror dyker upp,djur av alla slag är symboler och vill säga något.Myran står för samarbete om jag minns rätt.Att samarbeta med andra helt enkelt.Kanske i jobbet eller privat och där är myror experter dom jobbar verkligen ihop.

[mia-38]
0

Ja jag funderar på vad detta kunde vara walkin. Har inte vart med om nåt likande innan. Och inte en myra i sikte på backen heller….Förvånad

Jag får hålla utkik efter fler tecken…kanske klarnar det förr än jag tror..Skrattande

Henke93
0

denne personen kanske inte vill att du ska vara ledsen över bortgången, kanske (han/hon känns som en han) vill påminna dig om att han är där, kanske påminde dig om allt roligt ni hade.

bara en gissning

[marion69]
0

Kolla upp vad myra har för symboliska betydelser också.

[marion69]
0

Jag googlade lite och fick upp detta som en tolkning:

Myror symboliserar familjen – ”tillsammans blir vi starka*

Men även framgång i affärer och obehagligt närmande

tarotlasse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Inget konstigt alls och absolut inget övernaturligt.

Det är den tiden nu när det föds nya myror och även nya drottningar så då ger sig grupper ur stacken för att söka upp nya ställen och bygga upp nya samhällen.

Jag drabbades av det i går när jag var ute o rasta hunden och stod still en stund.

Min dotter berättade i dag när hon kom hem efter hon solat att myrorna var galna hon hade fått flytta på sig tre ggr efter att ha blivit attakerad av dessa myrsvärmar.

Så inget konstigt en normal process i myrornas utveckling som sker varje år.

Lasse

Choklad
0

visst kan det ha en symbolisk betydelse och jag tror nog att myrorna ville säga dig något..andevärlden använder sig ofta av just naturen för att sända meddelanden och budskap.

Så tänk efter vad du tror att denna händelse ville säga dig, Mia..

det var ett personligt meddelande just till dig Glad

tänk efter på din reaktion inför myrorna då detta hände..

U R us

[mia-38]
0

Choklad…

Jag började skratta…tyckte det var hemskt kul egentligen samtidigt som jag blev väldigt förvånad.
Jag kände ju inte ens att de kröp upp på benet då de redan vart där. Precis som om de flygit dit bara så hux flux.
Så jag tror att någon ville förmedla lite bus och skratt….Pappa?

Eftersom jag inte stod still mer än kanske några sekunder så tror inte jag att alla dessa hade hunnit krypa upp på benet…
Så därför blev jag mäkta förvånad.

tarotlasse
0

Var samma för mig härom dagen stod still en väldigt kort stund medans  hunden nosade på ngt intresant i gräset helt plötsligt var det fullt av myror på benen.

När vi ser dessa helt naturliga saker som övernaturligt så är det en av orsakerna att folk blir så fruktansvärt skeptiska till det vi sysslar med.

Vi måste vara medvetna att allt är inte ande världen och allt är inte Tecken från andra sidan.

För att detta med andevärlden ska bli mer accepterat så måste vi börja hos oss själva först och ransaka oss själva vad kan vara helt naturliga orsaker och vad är övernaturligt.

För som det är i dag närfolk tror dom mest naturliga saker är Tecken från ande världen så får man faktiskt förstå att många blir skeptiska och anti mot det vi sysslar med.

Andevärlden existerar finns inget tvivel om detta men då får vi även hålla oss till fakta och lämna  bevis på att det verkligen är andevärlden och inte helt naturliga orsaker.

Sedan kan man tolka precis allt med sin intuition  formen på molnen eller utsendet på en sten eller  bladet på en buske. Finns inga gränser  på vad vi kan använda som hjälpmedel för att få i gång vår intuition.

Men för den skull är inte allt övernaturligt som sker runt om oss utan finns helt naturliga orsaker också.

Lasse

Henke93
0

lasse: var inte så anti, det kan mycket väl vara hennes pappa. varför inte?

om hon vill tro det. eller vill att det ska vara hennes pappa så är det självklart så. man behöver inte krossa förhoppningar.

allt som händer har en mening.

Choklad
0

ja..eller bilderna på ett tarotkort..det är också en tolkningsfråga Flört

U R us

tarotlasse
0

Ande världen kan inte inta ngn annans kropp och ta över funktionen skulle dom då kunna ta över funktionen för ett hundratal myror ?

Ande världen kan i och för sig ta kontrollen av en individ i trance  men inte genom att den tar över kroppen men genom att dom kan påverka en liten del i hjärnan och styra en  del av mediumets handlingar o kropp.

Men detta kan ske enbart när mediumet är i trance och gett andevärlden tillåtelse till detta.

Att flera hundra myror skulle ge ande världen tillåtelse och  gå i trance samtidigt ser jag som helt osannolikt.

Jag drabbades av  exakt samma sak häromdagen och har drabbats av det för ut.

Min dotter låg och solade i går  och fick flytta sig 3 ggr eftersom hon blev översållad av myror.

Så ngt som sker varenda år vid denna årstid när myrorna bryter sig ur sina stackar och bygger upp nya samhällen.

Så ngt helt naturligt och inget konstigt alls.

Det jag tycker är så synd när sådan här saker dyker upp.

Är det vi kan i dag se i tråden spökfoto när folk set tusen och åter tussentals av bilder av damm och fått höra att detta är ande Orber.

Så när det verkligen dyker upp en riktig andeorb så får man läsa kan ni inte lägga in några riktga spök bilder.

Så blir som sagan om vargen när det väl är på riktgt så är det ingen som tror på det.

Så därför jag kan låta väldigt anti men menar absolut inget illa eller vill såra ngn.

Men för  att sprida kunskapen om andevärlden och få folk att inse att det finns en ande värld så måste ju vi som sysslar med det vara realistiska.

Annars är det alldrig ngn som kommer tro på oss.

Lasse

Choklad
0

ja det kan jag tro ju att det är på det viset att om man jobbar med detta så kan det vara ett problem om ingen tror på en..

det har jag full förståelse för.

De som vill tro på andevärlden gör det ändå, med eller utan någon annans pekpinnar.

Och de som inte vill tro på att det finns en andevärld..låt dem tro som de vill.

Så tänker jag.

Och ja, man bör tänka på att det finns folk som blir sårade..

visst kan andevärlden använda sig av myror, varför inte? de kan allt annat..

men vi i vårt logiska tankesätt har svårt att förstå hur det förhåller sig med det..

andevärlden använder sig av allt det vill för att få vår uppmärksamhet i de situationer där det krävs.

Realistisk..finns det någon som är det egentligen?

U R us

[marion69]
0

Jag tror absolut att andevärlden kan använda sig av egentligen vad som helst för att få kontakt, skicka en hälsning. Det kan vara myror, fåglar, humlor. you name it.

Iliam
0

Hej Mia-38.

Tror att budskapet till dig är att släppa på alla krav du har inom dig, att släppa det som har med morgondagen att göra, att inte prestera över dina förmågor för att någon förväntar det. Stampa foten i golvet och säg "Nu jävlar räcker det"

Massa kramar till just dig.

Henke93
0

håller med choklad. världen och det man tror på är vad man gör det till. man har rätt att tro vad man vill, sen kan dom som bara ska säga att saker och ting inte är som någon tror vara tysta. det är som att säga till en religiös att gud inte finns.