Min dröm
Hej.
Jag läste precis att drömmar som man kommer ihåg länge, ofta är viktiga. Och jag kom direkt att tänka på en massa drömmar jag haft som 3-8 åring. Jag är 14 år nu, eftersom det var så länge sedan så har jag glömt en hel del. Så jag kan bara berätta lite och ungefär vad som hände i drömmen. Kan bara tillägga att av någon anledning utspelar sig alla utanför eller i min mormors hus? Huset är över 100 år gammalt och ligger i Dalarna. Drömmarna:
1. Allt jag kommer ihåg är att min mamma sitter på en träkärra med en massa annat folk och hon säger "Jag måste åka" och allt är som en film, jag ser mig själv uppifrån och allt är överdramatiskt. Kärran åker iväg och jag springer efter med handen utsträkt och kärran försvinner längre och längre born på vägen. detta utspelade sig på bilvägen precis bredvid min mormors hus.
2. Jag drömde att vi var rövare och vi var utanför och i mormors hus, det sprang runt höns överallt och vi gömde oss under mormors säng och fnissade. Kommer ihåg någon stubbe med en yxa i bakhuvudet, och att jag sprang i väg på en väg för att komma där ifrån men då hände någonting sorgligt tror jag. Jag kanske tappade bort de jag var med? Direkt när drömmen dök upp i mitt minne igen nu, så kom jag att tänka på den lilla pixiboken jag hade vid den åldern, med en åsna en katt och en hund. Jag sökte på åsna katt och hund och fick direkt upp en historia som heter bremer-musikanterna. I den historien finns det rövare och jag kommer starkt ihåg en bild i boken där djuren står vid ett fönster, hunden står på åsnan och katten står på hunden. Sedan sätter katten klorna i hunden av misstag och alla trillar omkull. Här är en länk till historien.
Höll på att glömma, konstigt nog drömde jag fortsättningar på den här drömmen.
http://hem.passagen.se/kurtglim/del1p/bremmusk.htm
3. Den här drömmen drömde jag när jag var bara runt 3-4 år hos mormor, jag sprang runt och försökte gömma mig i ett land av gigantiska skelett. Jag gömde mig bakom skeletten för en häxa och alla hennes dinosaurier och dom alla flög runt på en flygande matta och sökte efter mig. Det var bara sand överallt, jag kommer tydligt ihåg att jag drömde det efter att ha sett en disney-film, med en flicka som huvudroll och att hon gömmer sig bakom ett skelett i detta land. Jag tror skeletten var från drakar.
4. Den här drömmen utspelade sig mycket senare, jag kanske var 10-11 år. Jag var i mormors hus och det var en massa vargar överallt, vargarna kunde kommunicera tror jag. I mormors hus, vid trappan fanns det helt plötsligt en stor stendörr som jag på något vis måste få upp och det lyckades jag med. Jag tror att jag skrek segerrop hela tiden och att jag skulle befria vargarna där ifrån. Jag fick upp dörren och alla vargarna sprang ut, jag försöker springa efter. Det här djup snö och jag springer ut nära vägen. Vid mormors grind. Och där står en gubbe med en lykta och han kommer emot mig och jag tror han lockar på mig. Och jag känner att han är skräckinjagande och vill mig illa. Så jag försöker förjäves komma ifrån honom, men snön är för djup.
Så vad tror ni om mina drömmar, varför kommer jag ihåg dom?
Kommer antagligen komma på fler drömmar senare, får skriva ner dom då. :)