spökar det ?
för nån kvart sen när jag var ute & fixade äpple grenar till kaninerna så hade jag varit inne i vårt förråd & hämtat kniv & grenklippare(?) så stog allt precis som det skulle , så när jag gick ut & var klar skulle jag gå in & lägga grenarna där dem skulle va så hörde jag hur någonting trillade ner & glas gick i tusen bitar , så jag står helt stilla & hjärtat bultar som bara den & jag står där skit rädd x)
så när jag lägger ner grenarna i en hink så går jag sakta till förrådet & kollar vad som hänt , så låg det massor av glas på golvett & låder över allt.. vad kan ha hänt ? eftersom det hänt andra otäcka saker i min närvaro som t.ex. att jag vaknar upp mitt i natten med känslan av att nån sitter på mej , men inte ser nått. så har jag mer & mer börjat tro på spöken.. vad tror ni..?
Mvh Alice.
skriv vad som hände med din lillebror, hund och sängen! :D lägg upp några bilder på rummen som det spökar så kanske nån kan läsa av :)
#1 , hah , okej 
#3 , när jag var liten så sa jag ofta till min pappa att jag såg en man som satt & kollade på mej när jag skulle sova. verkar som om det spöket/anden följer efter mej & ställer till det för min syster också. eftersom en natt när jag sov där så var hon ganska rädd & kom in till mej & sa att det kändes som om nån hade skakat henne säng. (och det var ingen liten jordbävning eller nått)
sen dagen efter på natten vakna jag av att det kändes som om nån ganska kraftig person satt på mej & när jag kollade såg jag inget..
sen min hund kan vakna helt sådär utan anledning mitt på natten & skälla rakt ut.
vet inte vad det kan vara , det är väldigt obehagligt..
& hos min mamma har jag en lillebror på 3 år & han brukar prata med nån liten kille i huset , han har själv sakt att killen heter Teo & är ungefär lika gammal som honnom.
kanske du var på väg att göra en UKU?(då du kände att något satt på dig?)
Varför skulle en ande sitta på en? 
det med grenarna och glaset kan ju ha varit vad som helst..ett djur som har varit på besök och blivit skrämt ..eller något annat. Behöver inte alls vara något "spöke" . För jag tänker att en ande som vill ha uppmärksamhet gör det nära den som den vill kommunicera med..om den nu inte ville att du skulle komma dit för att upptäcka något viktigt. Undersökte du stället där glaset föll?
U R us
#5 , vad är UKU , hehe 
jag vet inte riktigt , eftersom vi inte bor ute på landet eller vad man ska säga så är det nästan omöjligt att ett djur kunnat komma in , vi har inga speciella djur som kunnat ta sej in..
dessutom när jag kollade så stog allting bra & det såg ut att inget skulle kunna trilla , inget stog ostadigt eller nått.
nej jag undersökte inget , eftersom jag blev jätte rädd så gick min låtsas mamma in och städade undan & sopade upp glaset , heh :p
UKU =Ur Kroppen Upplevelse
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Ja, vad är en UKU? Svara oss Choklad.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 7, Ok, jag såg inte. Ut ur kroppen-upplevelse. Tack för förklaringen. Sorry choklad.
# 7
ok ingen fara 
# 8
men när man inte är rädd längre, vad händer då?
usch det där låter otäckt :(
U R us
# 12
men alla är ju rädda ..speciellt om någon sitter på en och man dessutom inte ser vad det är!
man är ju inte rädd innan det händer.
Tänk alla som är rädda alltid och har svår ångest..det går ju inte ihop, då skulle alla vara utsatta för detta obehagliga besök …
då jag är rädd får jag hjälp av snälla andar som ger mig energi. De tar inte från mig..
Kan du förklara lite mer ingående hur du menar? 

U R us