drömmer om min döde far,
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hejsan
nu har jag haft 3 st starka drömmar innom loppet av 1 månad om min far som gick bort för ca 1,5 år sedan skulle vara glad om någon kunde kanske hjälpa mej lite vad dem betyder?
första gången drömde jag att jag vaknade i min säng och han stog i dörröppningen till mitt sovrum och sade "dom har hittat ett botemedel för mig nu" och jag flög upp ur sängen och kramade honom sedan vaknade jag
andra gången så åkte jag på en väg och fick se pappa stå vid sidan av vägen han lixom var mycket klarare än omgivningen, omgivningen avr aldeles grumlig men han var helt klar och jag stannade och kramade om honom sen vaknade jag och kännde ingen rädsla elelr var ej ledsen
tredje gången igår natt så drömde jag att jag stog på ena sidan av en väg och såg pappa stå på andra sidan och han var även nu mycket klarare än omgivningen,omgivningen bestod av annat folk som gick omkring men var lixom suddig,han vinkade dit mig, jag gick då över till pappa,då gick vi tillsammans bort på en annan väg och jag såg hur hela han blev yngre och yngre medans vi tittade på varandra, jag kände även då lycka och var ej ledsen när jag vaknade,
bör tilläggas att han stog mej väldigt väldigt nära, var med honom vid hans säng ända till slutet,när han gick bort 64 år gammal i den otäcka sjukdommen canser
vore mycket tacksam om nån orkar läsa detta och kanske ha några ideer?
mvh/ robin 28
Hej!
Jag har haft en liknande dröm om min älskade vän som gick bort för 3 (!) år sedan.
Saken är den att jag har varit väldigt förstörd över detta (såklart) mest eftersom att jag borde ha vetat och jag har ingen att dela min sorg med eftersom vi inte umgicks i samma kretsar och inte har några gemensamma vänner. Jag fick ett sorts behov av att besöka hans grav jätteofta och om jag inte tänkt på honom på kanske en timme skämdes jag jättemycket för mig själv och tyckte att jag var en hemsk människa.
Men för ett år sen drömde jag att han gick brevid mig, han visste att han var död och han tröstade mig för det, han höll min hand och kysste mig och sa "Du har sörjt länge nog, inte mer nu!".
När jag vaknade var jag lugn, och jag vet att det är ok.
Även om jag inte tror på liv efter döden har jag ändå en tro på andar, och jag tror att de kommer till oss när vi behöver det som mest.
Jag tror att din pappa inte vill att du ska lida för honom längre.
/bea
Hej,
Han ville förmedla att allt var bra. Att han mår bra nu och att du inte ska vara ledsen mer.
Jag har med en pappa som nyligen gick bort i cancer. Han blev 69 år.
Hej, jag tänkte med som Mia säga att din pappa talar om för dig att han nu mår bra och att du ska tänka på honom som han var innan sjukdomen. Så tänkte jag när jag läste om att han blev yngre vartefter ni gick på den där vägen. Kram på dig
Medarbetare på Druid & Shaman
Har haft såna här drömmar om avlidna släktingar jag med, speciellt min morfar, och jag håller med de andra. Underbart med såna hälsningar =)
tack så mycket för era svar=) det glädjer mig, det är interesant att höra att fler har haft liknade drömmar,
Jag har också haft såna drömmar om min nära o kära som gått bort. en dröm som jag mindes bra o tydligt. Min mormor gick bort för tre år sen och då dagen innan begravning så drömde jag om min mormor vandrade på ängen, en bit längre bort från oss. Jag, min mamma, moster o barnen osv…stod och tittade på henne. Vi grät och var ledsna..
Himmel var starkt lysande turkos och ängen lyste i gult. Det var som hon vill visa att hon har det bra och tar farväl. Även från jordlivet till andra sidan.
Åh, vad det smärtar i bröstet… vad jag saknar henne! … ler med all minnen man haft med henne.
Åh jag tog till mig av din text av någon anleding. Inte för att jag har förlorat någon i cancer, men jag står min pappa väldigt nära och kan inte föreställa mig sorgen du måste känt när han lämnade dig.
Jag tror som övriga att din pappa ville berätta för dig att han har det bra.
Allt låter så fint.
Ta hand om dig!
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Min mormor dog i vintras.. Och natten efter hennes död drömde jag att jag var på massa platser, där jag har varit med mormor, och såg henne stå några meter bort. Hon tittade på mig och log, och jag sprang mot henne och skrek efter henne. Men hon bara försvann. Så kom jag helt plötsligt till en ny plats och det var likadant där. Tillslut tröttnade jag, och när jag såg henne på sista stället så sa jag "nu orkar jag inte jaga dig mer mormor," och då kom hon gående mot mig, med ett leende på läpparna och utsträckta armar, o när hon va en meter bort kastade jag mig i famnen på henne och började gråta. "Jag ville inte att du skulle dö", sa jag och så vaknade jag. Jag grät när jag vakna, men kände mig så varm inombords. Jag var förkrossad, men då kändes det som att allt skulle bli bra..