Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 275 ggr
EwaKristina
0

Jag och min bil....

Idag kom ett svar,snabbare än blixten från andevärlden.Har under 2 månaders tid haft min gamla Saab-93:a ståendes utan att någon hittat något nämnbart fel på den.Den startade bara inte.Killar som kikat på den har sagt att det kan vara det,eller så är det den grejen,eller nåt helt annat.Igår var 2 killar hit,bogserade bort bilen,de skulle byta startmotor.Glad i hågen överlämnar jag nycklar,och tackar dom naturligtvis för deras vänlighet.Idag på eftermiddagen då jag kommer hem så har de lagt nycklarna i mitt brevinkast,med en skriven lapp där det står att nu är det bara att tuta och köra.Överlycklig ringer jag och tackar,ut i bilen ,sätter i nyckeln,inget händer.Jag blev lite ledsen,ska erkännas.Bilen var fortfarande lika obarmhärtigt ovillig att starta.Ringer killen igen,han ber mej att köpa nytt batteri,för då måste det ju vara det felet*L*,sagt och gjort,upp till macken,nytt batteri och jag och min kompis ska sätta i det.Men vi får inte ens loss muttrarna.Jag kände frustrationen öka,och jag säger till kompisen,ursäkta mej men nu måste jag be Andevärlden hjälpa till.2minuter senare kör en bil upp på parkeringen,vi står nästan bredvid varandra men har inte setts så många gånger.Skrattandes hoppar han ur bilen,och säger att han var imponerad av att 2 "tjejer",kunde byta batteri.Vi skrattade vi oxå och sa att,se det kan vi inte,vi får inte ens loss muttrarna.Varpå han grep in och fixade detta.Ytterligare en gång kliver jag in i bilen för att starta,INGENTING HÄNDER,lika illa än en gång.Jag tackade killen för hjälpen med batteriet och trodde i min enfald att han skulle gå hem till sej men killen kikar vidare,och efter en timme,hittar han felet på bilen.Det var kabelfel,nånstans,vilket han med glädje åtgärdade…Denna kille hjälpte mej med bilen efter att ha jobbat en hel dag,på BILVERKSTAD!!! Jag är så otroligt tacksam att denne kille kom bara några minuter efter att jag bett om hjälp från Andevärlden,och att han naturligtvis lade ner så mycken möda för att hjälpa bilen igång.Och jag måste säga att detta var det snabbaste svar jag nånsin fått,och att de såg till att en bilmekare kom,glad och trevlig,utan mankemang ställde upp och hjälpte till.TACK!!!

[QueenTizzan]
0

hehe vilken lycka :)
Och va snällt att han verkligen hjälpte dig att fixa bilen.

Och att han va bilmeckare. hehe