Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3650 ggr
Henke93
4

Mystiska ljus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan! tänkte skriva här för att söka svar på något. som jag minns så har min familj alltid varit utsatt för andar.jag såg den första dagen innan jag fyllde fem.

nu har vi flyttat runt mycket och igår så satt jag i soffan hemma hos mamma. och skulle precis resa mig upp, tittade åt sidan och en bit upp i luften träder en stor ljusboll upp! inte jätte ljus, utan lite dovt som ett stearin ljus, rund som en fotboll. lyckas beskåda den i ca 2-3 sekunder innan den försvinner helt.

fick ryssningar, men sa inget till mamma eftersom jag var lite i shock. sade sedan till mamma och hon berättade att min bror sett en stor ljusboll alldeles ovanför golvet häromdagen.

vad kan dessa ljusbollar vara? dom är då rakt inte Orber. något annat måste det vara!

senare gick jag och lade mig, stängde sovrumsdörren och plötsligt kan jag se i ögonvrån hur någon går fram och tillbaka i rummet så jag tänker "gå härifrån, det är jag som ska sova här inne! om du inte kan visa dig för mig nu, så gå. eller träd in i mina drömmar och berätta vem du är!" sedan dröjde det ett tag och det kändes som att det inte var något i rummet längre, utan nu kändes det som någon tittade i fönstret. men somnade.

Min dröm: Utspelade sig hos farmor och farfar. jag satt i deras vardagsrum. en telefon ringde, så jag svarade men det var tydligen min andre lille bror som satt och skrattade i andra sidan av telefon. jag lade på och såg en annan telefon som inte var inkopplad. jag tog upp den och lyssnade i luren, sedan sa jag "hallå… *inget svar* .. HALLÅ!?" det dröjde några sekunder tills jag hörde en man säga "hallå? höhö" jag sade "vem är det?.." väntade några sekunder hörde "ingvar" sedan lade jag på och vaknade.

Ingvar.

jag skrev upp det i telefon för att minnas namnet. tog senare på morgonen mammas pendel, och tog kontakt jag frågade om det var en man svar: ja kvinna: nej

har han bott här förut, mannen? svar: kanske.

heter han ingvar? svar: kanske.

sedan avslutade jag och nu sitter jag här.

hjälp mig!

Choklad
0

det är ju namnet på en rund form, "orb" betyder det på engelska om jag minns rätt.

så just orb har väl inte direkt med "ande" att göra, så ja, du har sett en orb.

och visst kan det ha varit andeväsen av något slag som du såg, de beter sig och ser ut just som du beskriver.

lysande klot = (orbs)

du bad anden ta kontakt med dig i drömmen och det gjorde han

han visar med telefonen att du har en kommunikation med honom.

Jag tror att du klarar dig bra utan hjälp

fundera på vem Ingvar är och fråga honom vidare..

du kan Glad

det jag funderar över är, tt en del orbs befinner sig väldigt ofta just i träd..har sjääv sett det..jättevackar och i olika färger kan de vara.

Men det är en annan fråga för en annan tråd Glad

U R us

Henke93
0

jag tror lite på att "orber" kan vara reflektioner av vatten ånga eller vatten droppar som reflekteras i ljus. och ett träd är fullt med vatten.

men kan också vara andligt. kanske båda delarna?

det känns bra som du skrev om ingvar. att han kanske kontaktade mig. "orben" som jag såg inne liknade inte ljusbollar som man ofta ser kort på. utan den var ganska stor ungefär som en handboll. rund och den sken med ett varmt ljus och var lite liksom… inte lika starkt lysande i kantrerna som i mitten.

Choklad
0

de kan vara stora och de kan vara som små blänk i luften..

som små gnistor.

de har ingen speciell storlek. Varför vet jag inte, men det är vad jag har upplevt.

De kan "flyga" väldigt snabbt och stå still i luften.

Jag tror att de är andarnas "essens" att då vi går över til andra sidan blir vi Orber som sedan kan forma sig till vad vi vill..men det är min högst personliga teori..och funderingar.

U R us

Henke93
0

ja, låter intressant.