Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2205 ggr
nileah
0

Besök i natten

Hejsan!

Jag heter Linnéa och är 18 år gammal. Jag har sedan 14 års ålder haft lite känsla för andlighet/spöken.
Det började då att jag såg människor på platser, ingen annan såg någon, och jag fick obehagliga känslor och valde att lämna platsen.

Sedan dec-09 bor jag i en lägenhet med min pojkvän. Huset är byggt 1922 och är en stor putsbyggnad med tre lägenheter. Vår lägenhet har tidigare varit ett riktigt stort vindsutrymme.
Jag har hört knackningar i taket när jag varit ensam hemma. En gång när jag stod och sminkade mig i badrummet hörde jag en duns (som någon hoppat jämnfota) i vardagsrummet. Jag gick ut för att kolla vad det var som trillat ner, men allt var som vanligt och när jag gick genom rummet kände jag en stor "värmevåg" gå genom mig. Jag tänkte då att det kanske var farfar som ville ge mig en kram.

Vi hade en katt här i 2 veckor och en dag när jag lekte med henne så vände hon huvudet om, precis som hon hört något, "skrek" till och sprang som en dåre in i sovrummet och gömde sig under sängen. Jag kände då att det blev tyngre för mig att andas.

I natt hände något jag aldrig varit med om tidigare. Jag arbetar ibland nätter och sover då på jobbet. Jag hade svårt för att somna så jag läste en bok jag tagit med mig. I ögonvrån ser jag hur takfläkten (en sån klassisk med armar och lampor i mitten, med snören man drar i för att starta) gick igång. Över skrivbordet som finns i rummet hänger ett ljusrör i två kedjor. Detta ljusrör börjar gunga oerhört mycket, mer än vad jag tyckte skulle vara normalt av vinden från fläkten. Jag ställer mig upp, stänger av fläkten genom att dra i snöret och tar sedan tag i ljusröret för att få den sluta gunga.

Går och lägger mig igen och ser då att tre meter från sängen står en kvinna. Blondt lockigt bröstlångt hår, ett nattlinne med långa ärmar i ljust tyg samt en guld/koppar/mässings-ljusstake i handen med ett levande ljus i. 
Hon står kvar och tittar på mig i flera minuter och jag säger högt "Kan du gå är du snäll? Jag försöker sova." Jag upprepade det säkert tre gånger innan hon började "tyna bort".  
Hon var mellan 18-25/28 år någonstans. Rak näsa och fin blek hy.
Har nu kollat igenom alla gamla bilder på släktingar från 1920-30-tal men inte hittat någon som liknar henne till 100%.

Kan hon ha anknytning med huset/marken jag jobbar i, har hon anknytning till mitt hem eller är det en direkt anknytning till mig som person? Jag är oerhört nyfiken på att veta vem hon är!
Upplevde aldrig hennes närvaro som negativ, utan jag blev mest chockad då jag aldrig varit med om något så uppenbart.

Tacksam för hjälp! :)
Mvh
Linnéa