Är jag sjuk?
Jag undrar lite över en sak…
Ibland kan jag känna att det krampar i hjärtat när jag andas! Så jag måste hålla andan ett tag innan jag kan ta ett andetag igen. Det har pågått rätt länge och jag undrar ifall jag är sjuk?
Snälla hjälp mig isf innan det är för sent :( min farmor dog i cancer….
RiP Farmor, älskar dig <3
Bild ifall det hjälper.
Ingen aning vilken grupp :S
Du ska gå till läkaren ang såna saker…ingen här kan ställa en diagnos kära du=) ibland känner jag också att hjärtat "stannar", typ att jag måste hosta igång det hehe..detta händer när jag är stressig inombords, är du det också kanske?Oroar dig mycket?Hur som helst så kolla upp det så du slipper tänka mer på det tycke jag
säger desamma sök läkare =)
Själv känner jag att de brukar hugga till i bröstet där hjärtat sitter, vet själv inte om de e farligt lr om jag är sjuk, men orkar inte kolla upp de :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
okej, men man kan väl inte bara komma och säga till en läkare att det hugger i hjärtat? måste det ina vara lite mer allvarligare typ?
#4 Du kan visst säga så till läkaren. De får inte nonchalera en sån sak.
Så gå till läkare och be dej undersöka dej.
Kram
#5 Okej då får jag väl göra det :)
Samma råd ger jag:-) hellre ett besök för mycket än för lite 
Är det inte nå't problem med hjärtat - vilket jag hoppas och tror att det inte är - så låter det väldigt likt spänningar och ångest i kroppen. Så känner du att du har mycket inre stress så kan det vara en bra idé att göra avslappningsövningar medan du reder ut vad det är som triggar igång dessa känslor.
Men -du har fått jättebra råd här, det är aldrig fel att kolla upp hjärta och kärl en gång för mycket!
Lycka till!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja gå till läkaren först tycker jag med. Ibland kan det även vara nervrötter i bröstryggen som påverkar hjärtat. Det har jag lite problem med. Lycka till!
Hej Linnea!
Oregelbunden hjärtverksamhet, dubbelslag osv. det har jag själva råkat ut för i perioder, inget farligt har jag förstått och beror oftast på stress. Men jätte otäckt att uppleva! Jag blev väldigt rädd och oftast kom det på när jag lagt mig på kvällen.
Det gick över efter ett tag av sig självt, men gå gärna till läkaren och säg till att du är orolig för du upplever en oregelbunden hjärtrytm och tala om att du tycker att hjärtat "krampar". En läkare möter så många olika problem så det är inget att vara orolig för.
Om du tycker att du vill prata med någon sjukvårdskunnig innan om problemet, ring till Sjukvårdsupplysningen! Telefon nummer i katalogen! Gratis konsultation av kunniga sjuksköterskor : )
Lycka till och återkom gärna med besked om hur det gått!
Kram/ Yvonne H
Huggningar i bröstet/hjärtat är ganska vanligt hos folk.. min bonus mamma som är sjuksyster säger att det känns som det är hjärtat som det hugger i men det är en muskel som sitter framför hjärtat så det är inte hjärtat det hugger i men det är på samma ställe :) jag hade det en gång i en hel halvtimma och hade så ont när jag tog djupa andetag så jag fick ta korta andetag i en halv timma så till slut började jag få panik & börja gråta för jag kände att jag var tvungen att andas djupt men vågade inte för att det skulle göra ont men var tvungen för att jag inte fick någon luft typ! men det gick över sen.. men det är inget farligt alls! men håller med dig det är riktigt obehagligt! och gör fruktansvärt ont att andas :) men håll inte andan ta istället små korta andetag och tryck lite på bröstet där hjärtat sitter när du andas in.. brukar inte hugga till då lika mycket när man andas :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
både jag och min mamma har en liknande, återkommande grej där det liksom hugger i bröstet och är mkt obehagligt att andas in. mammas läkare säger dock att det är nerver som kommer i kläm och det är ingenting att oroa sig för :)
men ändå, säger som alla andra, kolla alltid hos läkaren först!
och lycka till :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har varit utsatt för det ena och det andra. Som följd fick jag hjärtklappning, panik, anfåddhet och ett blodtryck som var alldeles för högt osv. Jag trodde att det var en naturlig följd av det och gjorde inget omedelbart. Efter ett år sökte jag läkare och det blev ett himla pådrag för det. Nu är mitt hjärta så undersökt det kan bli. Så det är helt riktigt, de får inte nonchalera en sån sak.
Skönt att ha det utrett, de hittade inget på mig, men blodtrycket verkar jag få leva med. Gå till läkare som sagt,, hittar de inget och det alltså inte är något fysiskt, måste du hitta lugnet någon annanstans. Jag är inte expert på säga vart men jag skulle börja med att försöka hitta guiden. Jag försöker själv hitta min guide för att "komma in på rätt väg igen" men tycker det är svårt.
Hoppas allt löser sig för dig. Kram