Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2138 ggr
desidirata
1

liftare

något som händer mig rätt så ofta är jag får liftare i bilen. För det mesta märker jag bara en energiförändring som varar en liten stund men ibland känns det väldigt otrevligt.

Jag ser liksom en skugga jämte vägen och sedan känns energiförändringen i bilen, det är ingen lång stund -oftast hinner jag bara köra 2-300 meter, som mest har jag nog kommit en 700 meter. En del av dem springer liksom bara igenom bilen och de gör mig oftast väldigt lugn, de som stannar ger mig hjärtklappning och oro.

Det är bara när jag kör jag märker av detta och oftast bara när jag är ensam i bilen.

En gång blev jag så störd att jag var centimetrar från att köra av vägen vilket gjorde mig riktigt rädd…

Varför får jag dessa "liftare" med mig? En väninna tror att det kan vara platsbundna själar som försöker förflytta sig och tyckte att en sax skulle kunna hjälpa men det har inte hjälpt. Det enda som hjälper lite är att prata om fenomenet för då försvinner de -en vecka eller en månad, det varierar…

[grinda]
0

Låter skumt onekligen. Kan det vara samma ande-person som du av någon anledning känner av mer när du är ensam i bilen?

Eller två andevarelser…. en som inte kommit vidare och en som beskyddar din energi.

Eller så är det verkligen  liftare - brukar det hända vid någon särskild plats? Man har ju hört talas om spök-liftare som dyker upp vid vissa platser. Jag kan inte låta bli att fundera vad som händer om det varit en större bilolycka vid en väg…om det är vanligt att platsen kan få platsbundna andar/energiminnen som inte kommer över/helas, utan som kan besöka bilisterna på väg..

Om jag var som du skulle jag söka upp ett kunnigt medium för att få hjälp med detta för de kan ju inte vara bra att bli störd så där när man kör.

MVH Grinda

desidirata
0

det är inte samma ande-person/er då jag är relativt medveten om vad jag har runt mig.

det händer vid vissa platser, inte varje gång kan kör en sträcka utan snarare så om jag råkar köra på den platsen vid samma tidpunkt. Det är liksom som om de väntar på mig som man väntar på en buss. På de sträckor jag kör ofta har det blivit så att jag undviker de tiderna och kanske väntar 5 minuter för att komma senare.

Det är inte heller bara kvällar utan varje liftare verkar ha sin egen tidtabell. Jag kan köra förbi på deras tid ibland utan att möta dem precis som om de hoppade in i bilen jag mötte eller den framför.

Ska göra som du säger och leta reda på ett kunnigt medium

Tack! Känns skönt att berätta för andra utan att de skrattar.

[grinda]
0

Intressant det du skriver…Neehej varför skulle vi skratta vi har alla varit med om konstiga "oförklarligheter" det är därför vi skriver här.

Men som jag ser det verkar det som du nästan blivit utsedd till att köra "astral-taxi"… ha ha inte för att det finns ett sånt ord   - men det du beskriver låter ju så.

Hoppas att du kan slippa ifrån detta och att mediumet kan hjälpa dig att lägga upp någon slags skyddsgrej mot fenomenet.

Fasiken man vill ju kunna köra sin bil i lugn och ro.

elise93
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej det som händer dig när du åker förbi platser som du får "liftare" så som du tolkar det.. är det att du passerar en plats där energin av en händelse är väldigt stark. Tänk dig att du kör igenom en vägg med burkar och du kan nog förstå hur det kan kännas att köra igenom en slags energi då den verkligen är så kompakt! Självkart är det något som kan kännas obehagligt men det är inget att vara rädd för. Det är samma sak som att du besöker ett hemsökt slott där mycket historia har ägt rum energin stannar ju där. Och den växer tills någon tar tag i det och rensar bort det. Och visst kan det ju också hända att du får med dig någon ibland..men det är väldigt ovanligt för en ande måste fastna i din aura för att den ska kunna färdas med dig…vilket betyder att du behöver vara öppen…Om du vill bli av med problemet och slippa få med dig andar i bilen så stänger du dig själv innan du åker. Du blundar i lugn och ro och tänker att en ljus pelare går rakt igenom dig och när du vill stänga av så tänker du att du har en dimmer som drar ner ljuset tills det släcks. Efter det så tänker du att du sitter i en bubbla och den skyddar dig den gör att alla energier som kommer i närheten av dig inte fastnar i din aura. För att vara säker på att dom inte fastnar heller så varje gång innan du går in genom ytterdörren så putsar du bort det på din kropp du ruffsar av dig allting som du kan ha dragit med dig på vägen detta brukar hjälpa mig enormt!

[grinda]
0

Elise93 det där tycker jag låter som en bra förklaring…och kanske är det så att vid vissa tidpunkter så är aktiviteten där starkare.

Och att du, desidrata är så medialt öppen och därför drar till dig dessa energie/spöken.

desidirata
0

att jag stundtals är väldigt öppen vet jag…och det lät väldigt troligt att det kan vara sådana energier.

Ska försöka komma ihåg att stänga mig inför bilfärder, tack!

Emilie8
0

Hej!

Har varit med om precis samma sak som du, och detta hör ju verkligen inte till vardagen…Kvinnan hade tagit sitt liv och behövde hjälp till andra sidan, hon såg att jag var öppen och tog chansen, som tur var skulle jag på en kurs till helgen där vi tillsammans hjälpte kvinnan över till andra sidan, vilket var en fantastisk upplevelse.

Men som tidigare sagts måste du stänga dig morgon och kväll, för energier finns överallt omkring oss. Jag brukar visualisera mina chakran som blommor som stängs, och tom dörrar som låses över det, för pelare och liknande har inte varit kraftfullt för mig.  Efter detta "rotar" jag mig med tanken att rötter växer ner i marken från mina fotsulor och håller mig fast i nuet. Hoppas du kommer på något bra som funkar för dig.

Lycka till!

"You can only see yourself in still water"

desidirata
0

jag "bygger" en guldbur runt bilen när jag kör själv numera och det fungerar jättebra för mig :) har inte haft en enda "liftare" sen jag fick hjälp att komma på den.

det är väldigt intressant det där att vi har så olika sätt att stänga oss.

[grinda]
0

Åhh vad roligt att höra att du fårr ordning på problemet! Tack för att du skrev och berättade hur det gåttGlad

[MissGina]
0

Desidirata, vilket trevligt slut på det som besvärat dig. Allt detta bevistar, tycker jag, att man i tanken kan ändra på problemet. Det jag tänker på efter denna berättelse är: Hur kan det komma sig att det funkar oavsett vilket sätt man kommit på att avhjälpa problemet. Det verkar inte finnas en enda riktig väg utan det kan se ut hur som helst. Vad är det som gör att det funkar med ljuspelare för en, blommor som stängs och dörrar som låses för en och med att bygga en guldbur runt om för en annan, och ändå funkar det?

Missförstå mig inte, jag tvivlar inte på att det funkar, undrar bara vad som gör att det funkar med vilken metod man än valt?

desidirata
0

jag kan säga hur det känns för mig :)

jag kan inte stänga för nära mig själv, så allt som jag skulle göra med min kropp som yta blir så fel och jag mår illa.

Jag måste ha minst en halvmeter runt om med mig när jag stänger ute annat, helst en meter runt mig.

tror det kan vara så att de som alltid är med mig vill ha sin yta och blir väldigt förargade om jag försöker stänga dem ute också då de vet hur beroende jag är av dem.

Så att bygga en bur runt mig eller bilen blir en bra lösning -de får plats, guldet är en bra färg för mig samtidigt som det är en skyddande metall… kan praktisera det i många situationer nu när jag lärt mig det.