Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 798 ggr
[Driva]
0

skeptism

Min sambo har aldrig upplvet något övernatuligt och har på så sätt väldigt svårt försånt och tror inte alls på sånt. jag respekterar det, alal får tro de dem vill. Även om jag tycker synd om honom.

Men han förstår mig inte alls, utan låter ofta sarkastisk elr frågar "är det något sånt där flummigt/ockult igen". Jag har sagt ifrån, men även om han inte tror på det behöver han ju inte "se ner" elr vad man ska säga på mig eller det jag tror på…
Skulle tycka mycket roligare om han var mer nyfiken… det känns som om hans negtiviti förstör lite för mig..

dilba
0

Kärlek och förhållanden bygger till stor del på ömsesidig respekt för varandra. Om den respekten inte finns kommer någon i relationen ständigt bli trampad på och må dåligt. Det finns ingen ursäkt för att såra andra på det sättet du beskriver.

Din sambo måste lära sig att respektera dig även om det du tror på är något han tycker verkar flummigt. Annars har ni inte någon bra framtid tillsammans. Ta ett allvarligt prat med honom om att visa hänsyn och respekt, det verkar han behöva. Om kärleken er emellan är stark kommer han att lyssna!

drutten53
0

Hej…ja du sambon…är ett stycke för sig själv….min tror inte heller på det…men han har svårta att förklara saker som händer här….han skjutsar mig gärna till medium…ska nu i höst ta med honom till ett medium….storseans…se vad han säger efter detta…jag tror innest inne att dom är lite rädda för det övernartuliga….det är därför dom skjuter detta ifrån sig….nu tittar lilla solen fram igen..kram

Marwe
0

#1 #2 Håller med er bägge. Tror också att det handlar om att respektera varandra samt rädsla.

Min man vill inte tro på det han inte kan se och kunde bli ganska upprörd om han märkte att jag kände ngn energi. Det där med sarkasmer känner jag igen.Vi hade ett snack där jag frågade honom om han verkligen tror att jag ljuger om vad jag upplever, jag vet att han känner och hör saker också. Jag krävde också att han respekterar att det är mina upplevelser och känslor! Jag lovade också att inte berätta vad jag kände och upplevde om han inte bad om det. Det var viktigt för honom. Sedan fick jag lite oväntad hjälp..

Ett tag efter det här så fick vi andligt besök en kväll, min pappa, och han brukar skallra med ngra inramade fotografier som ligger i en trave högst upp på bokhyllan i sovrummet. Ramarna ligger verkligen och hoppar på varandra! (Har inte blivit trodd om detta tidigare).Vi låg bägge i sömndvala just innan man somnar och det skallrade högre och högre så till slut frågade min man: Vad ÄR det som låter? Jag svarade: det är lugnt, det är bara pappa som är här. Då blev han tvär arg och skrek både det ena och det andra och om jag och pappa skulle hålla på och snacka så fick vi göra det ngn annanstans än i sovrummet!! Jag hade väldigt svårt att hålla mej för skratt och sedan dess har jag blivit trodd!