Fågelfjädrar
Är det en period just nu när fåglarna fäller mycket fjädrar med tanke på avslutade häckningsperioder och ungar som lär sig flyga? Jag ser nämligen fågelfjädrar överallt,varje dag.Jag kan inte påminna mig om att jag har sett så mycket fjädrar tidigare.
Jag funderar på om det är ett Tecken på något, och vad de i såfall vill säga mig. Har fågelfjädrar någon känd symbolisk betydelse? Jag har hört att mynt som hittas lite varstans kan vara en hälsning från närstående på Andra sidan och jag undrar om fågelfjädrar har någon liknande betydelse?
Jag var på en mediumvandring i Gamlebyen i Fredrikstad, Norge när en fjäder tycktes dyka upp från ingenstans i luften och snurrade i en snäv tornadoliknande rörelse trots att det var vindstilla, den nästan stod still i luften och rörde sig så tills den föll till marken. Det var fler än jag i gruppen som såg fenomenet och som blev fundersamma över det. Tyvärr svarade inte mediumet på vad det kunde vara, hon såg det inte heller.
Vad har ni för erfarenheter och funderingar kring fågelfjädrar?
Ruggning inför flytten söderut? Det börjar ju bli dags för det snart och det tar tid att rugga.
Och fjädrar, vingpennor har jag för mig, kan snurra på det viset påväg neråt, har sett det massor av gånger. Tyvärr är inte min kunskaper i aeordynamik tillräckligt stora för att kunna förklara varför.
Men det skulle vara intressant att veta om och i så fall vad fjädrar har för betydelse.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har heller ingen erfarenhet av fjädrar, men har också sett mycket fjädrar på marken.
Däremot har jag erfarenhet av medium som inte svarar på frågan. Precis som du har jag inte fått svar på en fråga som jag tycker känns angelägen.
:( Lessen att behöva säga det men jag håller mig till faktat här.
Ok, tack för svaret det låter logiskt med "ruggningen". Fjädern som gjorde en "vindpenna" kanske ramlade ned från ett tak, ingen fågel fanns i närheten ialf och ingen såg när den föll heller. En person frågade mediumet om hon inte kunde ta upp fjädern och se om hon fick någon information, tyvärr nappade hon inte på det annars hade man kanske kunnat få en förklaring direkt om det var någon där eller om det bara var naturens gång.
Ja, oavsett om det har naturliga förklaringar vore det intressant att veta om fågelfjädrar har någon symbolisk betydelse. De används väl en del inom magi ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hallojt
Jag har en bok av Denise Linn som heter vägvisare, universum viskar till dig. I den står det om att bland naturfolk är det vanligt att fjädrar symboliserar kontakten mellan människan och det gudomliga.