Hehe, orb eller damm!?
Nu kommer en bild med en fråga om det jag fångat är orb eller damm??? Detta är enda kortet det blev såna grejer på… Kortet efter var helt rent från såna grejer.
Jag skrev hehe, för att det kommer ju såna bilder hela tiden, men jag vänder mig till er för jag har ingen aning!
Visste inte i vilken grupp jag skulle lägga detta så det blev foton, någon vänlig själ kan väl lägga det rätt om det skulle bli fel!
Många Goa Kramar
Annisangel
Hej..
Den ovanför barnets huvud tycker jag liknar en orb. Det är synd att det inte går att förstora upp….men de jag sett har vart likadana.
Den snett nedanför vet jag inte vad det är. Det ser ut som den rör sej..
Jag tror att det är damm.
Ena dammet föreställer faktiskt ett hjärta och det passar bra till ett barn.
Ren damm. Fick massa såna oxå innan jag kom på rengöra speglar o det minskade nästan till noll.
Eftersom jag brukar se orber…senast igår vid två tillfällen så why not? De kan väl fastna på bild - damm eller orb? Jag väljer orb;))
Jag valde orb på den översta då jag tycker mej se en tjockare rundad kant runt om som skiftar i blå/lila….
Japp…Nu syns det bättre.
Man ser en rund kant som är tjockare på den största som jag skrev i mitt förra inlägg.
Kolla sedan den andra som är till vänster. I den finns ingen tjockare kant med färg..så den tror jag kan vara damm…Medans den andra mycket väl kan vara en orb från någon.
jag vill färna tro på det, men ack nä du det är damm.
Egge,,,,Var inte så säkert på det du…
Jag är inte helt kukkumissimo. Jag är 100 % säker.
Jag vill gott, men fakta måste endå respekteras.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Typiska damm bilder för dom försvinner eller finns inte med på samma plats vid nästa bild.
En riktig orb som är ett ljus o inte behöver vara en reflektion från en blixt den kan finnas kvar under en längre bildserie.
Däe man kan ta bilder på orben i olika vinklar och där den syns betydligt tydligare en dessa reflekterande dammkorn.
Har sett bild serier på ett 20 tal bilder där man kan se orben som är ett väldigt klart ljus.
O där fotografen flyttat sig och fotograferat orben framifrån i från sidorna och i olika vinklar och orben syns på samtilga bilder och detta skedde av en tid på 20 minuter där orben syndes tydligt på samtliga bilder en riktig orb´är oftast väldigt stora kan i bland täcka halva bild ytan.
Inte ens i närheten av dessa halvgenomskinnliga damm bilder.
Finns även en forsknings station i Spaninen som just foskar på dessa Orber men det mesta som kommer in är sådana här typiska damm bilder.
Orber är faktiskt ngt helt annat finns tusentals av dessa damm bilder här inne på ÖN.
Under dessa år tror jag bara sett riktga orb bilder här inne ´3 ggr.
Det är rätt så ovanligt man får en orb på bild.
Ni kan testa själva genom att tillverka dessa orb bilder själva.
Ta en kudde eller en filt skaka filten eller slå i kudden vända ca 10 sekunder o ta en blixt bild med din digital kamera o du har dessa halvgemomskinliga damm partikalr på din bild.
Du kan även exprimentera med att a fram en dänkflaska med finaste vatten regnet o du får fantastiskt färgglada Orber.
Så man kan ätt tillverka dessa orber själv genom virvla upp damm eller genom att tillföra fukt partiklar.
Lasse
Nä riktiga Orber ser faktiskt inte ut så.
De är mer svallande och större som när jag var i serbien in genom balkongdörren dök plötsligt en riktig orb upp.
Den bara gled in och täckte hela vardagsrummet,det var en fantastisk och helt underbar känsla och mitt i allt stod jag helt omsluten av denna.
Det går inte att beskriva riktigt men här pratar vi orb!
Om man får med något man tror är en Orb, jämför då den med ett foto där du med absolut säkerhet vet att det rör sig om fukt eller damm.
Storlek på Orber som man ser med blotta ögat kan variera från att vara ganska små men många i antal (dessa ser jag) eller väldigt stora.
Jag tror att vi kanske ser olika typer av energipartiklar, jag vet fler som upplever Orber på ett sätt medan andra ser dem på ett helt annat vis.
Inget är rätt eller fel tror jag utan vi har olika uppfattningsförmåga.
Jag skulle väldigt gärna vilja se dessa stora Orber men självklart nöjer jag mig med de små moln av småorber som dyker upp ibland.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Det är sant vi har olika uppfattningsförmågor. Man får ju tro på vad som helst.
Jag tor inte på vissa eller nästan alla medium. Inte heller på sk Orber , det finns riktiga andeväsen , med har inte sett ngt här på sajten. Dessutom är det så att dem är mycket svårt få på bilden.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo visst är det så och andevärlden kan visa sig på bild men som sgat väldigt sällsynt.
Men det finns ett mediumskap där mediumet jobbar just med kameran för att fotografera anden.
Vid sekelskiftet fanns det ett flertal medium som arbetade på detta sätt.
Man tog en poträtt bild av sin besökare och när man sedan framkallde bilden så kunde man även se en av besökarens avlidna släktingar framträda på bilden.
Men tyvärr inte ngt mediumskap som blev så stort och inte så många utvecklade detta mediumskap.
Vad jag vet finns det inget medium i dag som sysslar med just denna typ av ande fotografier.
Dessa gamla andefotografier ör i dag poulära samlar objekt och då och då dyker dom upp på nät auktioner.
Finns även flera böcker om detta ovanliga mediumskap.
Skickar även med en bild på just ett sådant fotografi. Från en föreläsning om just andefotografier som jag var på i England.
#13 Men det är inget man behöver tro om man får med något.
Det känner och/eller ser man utan tvivel när kortet tas.
Just det, man bör väl se det med blotta ögön samtidigt bilden tas.
Vad är en Orb? :D