Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 1361 ggr
donyaa
0

En orb eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra året så tog jag och mina vänner en massa sjuka hoppbilder hemma hos en kompis… Nu när jag kollar på dom i efterhand så undrar jag om det är jag som är dammig för det är en massa damm/orber(?) i bilderna som jag är med i och dom flesta och dom största är runt mig…. så vad kan det vara ? :)

donyaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild.. :)

putte!
0

intressantGlad,min egna bedömning är att det är orber

donyaa
0

Ah okej =))

Men hur ser man skillnad på Orber och damm?

tarotlasse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta är helt vanligt damm Orber är väldigt kraftfulla och inte detta genomsknliga. 

Dessa damm foton är väldigt lätt att tillverka själv. 

Gara att skaka en filt eller liknande vänta ett par sekunder så får man dessa halvgenomskinliga runda fenomen.

Orber är kraftfulla i färgen ej genomskinnliga stora och under en fotgrafering så ligger orben kvar under stund så man kan ta flera bilder och i olika vinklar o få med det på alla bilder. Dessa damm bilder där ligger inte fenoemnet kvar på samma plats när du tar flera bilder.

Så jätte stor skillnad på en damm bild och en orb bild och det är väldigt sällsynt man får se en äkta orb bild.

Lasse

donyaa
0

Okejj,, tack så mycket =)

putte!
0

bra att du fick hjälp av någon kunnig person,jag har sett Orber i verkliga livet men ej på bild så det är svårt att avgöra då Glad