Utveckla sin "förmåga"?
.. Det här känns superflummigt, jag är inte typen som är speciellt öppen med det här. Men jag har sedan barnsben "sett" saker. När jag var liten var jag, berättade mina föräldrar, vän med "pojken från gården". Jag envisades med att peka och visa på gården som den här pojken kom ifrån.. Det lustiga var ju förstås att där inte alls låg någon gård, men däremot visade det sig sedan när de undersökte saken att det just där legat en gård. Och så fortsatte det. Jag har kunnat beskriva möten med avlidna släktingar som jag aldrig träffat, och - oftast i drömmar - pratat med människor. En gång pratade jag med en arg flicka som berättade om hur hon försökt få kontakt med en kille, genom att göra olika saker. Hon berättade om sin bakgrund, och berättade hur han varit elak och bett henne gå och till och med slagit näven i bordet. Jag talade om det för killen jag sov över hos, han blev lite blek för allt det lät väldigt, väldigt bekant för honom XD Han hade varit med om konstiga saker i sitt rum och känt sig besvärad av det, och till sist sagt åt på skarpen och slagit näven i bordet. Finns många fler exempel.
Sen har jag alltid varit riktigt känslig för närvaron av andra människor. För 5-6 år sedan flyttade jag i lägenhet, och det var en PLÅGA att känna alla dessa folk så nära inpå. Jag fick aldrig lugn, utan det var som att gå i ett konstant brus. Ser inte aura eller sånt som vissa påstår att de gör; det är mer som att jag känner av om det är någon disharmoni i folk.. Som om de vore ett maskineri där kugghjulen går snett.
Nu har jag undermedvetet lärt mig att stänga av. Jag störs inte längre av folk på samma sätt, men det tråkiga är att jag såklart inte är känslig på samma sätt heller, utan har blivit lite "numb", i brist på bättre ord. Dock händer det fortfarande ibland att det blir drömbesök.
Jag undrar om det finns något sätt att tygla det här, för som det är nu så är det någonting jag inte alls råder över - som är väldigt intensivt ibland för att sedan försvinna. Dessutom kan jag inte heller säkert veta vad som är vad, det är först när jag berättar för folk som det kommer fram att det antingen är någon de känt som jag har träffat eller som de också har känt av och som jag har snappat upp.. Hur vet man?
*Tass* (Vill också veta)
Det finns många bra böcker och kurser om medialitet.Där man kan lära sig hantera sih gåva och öppna upp och stänga ner.Många gånger kan vi gå öppna för mycket och då kan vi dräneras på energi.
Det du beskriver om att känna in andra människor kallas för empat och även där kan kurser och böcker ge väldigt bra redskap för att lära sig hantera alla känslor som kommer till oss.Lära sig skilja på sina egna känslor,andevärldens eller andra personer.
Vill man inte gå en kurs finns många bra böcker om medialitet som förklarar vad det är man upplever och hur man kan hantera det på bästa sätt.
#2 Jo tack, det känner jag igen. :P
Jag är säker på att det finns en hel dröse böcker inom ämnet som inte är värda att slösa sin tid på; för att undvika dem kanske du har några litteraturtips för den oinvigde?
Jag söker svar av mina andliga vägledare. Ett tips är att göra likadant du/ni också.
Om man har svårt att veta vem/hur man får kontakt, rekomenderar jag att man besöker någon som är medial. Fråga om h*n har möjligheten att få en kontakt med dina vägledare och om du kan bli guidad i form av en Meditation - möte med din (a) andliga vägledare. På så sätt vet du vem du har med dig.
Vi är i olika faser här på jorden. Ett tips är att ju mer ivriga vi är, desto mindre utvecklas vi. Det "kommer med tiden"
Alla är vi mediala, men som sagt, vi lever i olika faser och alla är inte här för att leva "med" andligheten. Är man intresserad och dessutom har möjligheten att känna mer än andra, kan man utveckla sin gåva. Dock så är min tro som så, att antigen ska vi verka medialt eller inte.
Jag har direktubildats av mina andliga vägledare (där har jag fått de svar jag sökt) och blivit upplärd (påmind om min kunskap) på det sätt som jag ska "arbeta" (tycker inte om det ordet) Inget är rätt eller fel, däremot så tolkar vi saker olika. Vissa människor dras till mig, vissa till andra.
Någon som också är (var) helt fantastisk och som varit min mentor är, Betty Shine. Läs hennes böcker, där finner du allt. Men det är som det mesta här i livet (samma gäller andligheten) Allt fungerar individuellt.
Sajtvärd på Övernaturligt