Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 1321 ggr
Achatina
0

Vid valborgselden

Var ute och fotade vid en eld i går. Och lyckades fota en hel radda bilder med ett gröntljussken på. Det är totalt ofixade bilder. Ingen/inget fysiskt sprang runt framför kameran och det är inte utandningsluft, jag fotade med teleobjektiv dvs kameran var runt 40cm lång + att jag håller andan när jag fotar x)

Finns fler bilder men desa är nog de bästa x) känns inte som att det skulle vara damm eller pollen (då hade det väl snarare rört sig om orber). Funkar inte bilderna så finns de här.

[Jessica-B]
0

min första tanke är rök? XD

Achatina
0

Mjo, fast … Det blåste inte åt det hållet (på alla bilderna) :3

[grinda]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag måste säga att bilderna ser lite märkliga ut. Rök-fläcken verkar leva sitt eget liv lång borta  från brasan och man ser tydligt vindriktningen på bilden. Ser ut som en dansande älva!

nosig
0

Ingen aning, men fint var det :)

[Jessica-B]
0

cigarettrök är min sista tanke om det, annars kör jag ärligt talat själv också på gisningen att det är någon utan fysisk kropp som är med och firar in våren. :) Fina bilder hur som helst

maijsan
0

jag ser ett ansikte på bilden som formas av röken på mitten kortet:)

agneta-43
0

Det var märkligt, sedan skulle väll inte cigarettrök bli grön? Jag tror att det är något annat som händer där. På första bilden finns ju fyra personer vid elden eller? Och bilden med den stora gröna ser verkligen ut som ett huvud som är skalligt och tittar upp i himlen bakon ser elden ut som ett rött hår som ligger runt ett osynligt ansikte

Medarbetare på Druid & Shaman 

LePetitLoup
0

Oj, vad häftigt! Enda gången jag lyckats fota sån "grön rök" är när jag varit på konsert och det har varit gröna spots lysande på rök från en rökmaskin. Har ingen aning om vad det är på dina bilder, men jag vet att vissa märken på objektiv kan ge en felaktig bild osv. En kompis som fotade en vanlig kran med ett Sigma-objektiv fick som ett blåaktigt sken runt kranen på nästan alla bilder, och på annat hon fotade kunde det bli som en "ram" eller "hinna" runt själva huvudmotivet. Med det inte sagt att det behöver vara det på dina bilder, det kan nog definitivt vara något övernaturligt! :)

[MissGina]
0

På bild nr 2 ser jag mycket tydligt ett stort ansikte som formar sig i röken snett ovanför de två som sitter där. En lite äldre man med stor näsa och grova drag i övrigt, han tittar snett nedåt fast vänt ifrån de två och han ser ut att tala. Håret är stort och burrigt. Han ser bestämd ut. Det enda jag inte ser (från vår synvinkel) är det vänstra ögat. Snygg bild. Sannolikheten att hinna ta en bild den hundradels sekund eldrök bara råkar forma sig sådär är obefintlig. Klart det är något där som vill visa sig.

[marion69]
0

Rök kan även bli kall och "falla" nedåt berget. Det ser underligt ut.

[MissGina]
0

Av ljusskenet från elden och partiklar från aska tror jag nog röken kan bli grön. Har du dessutom använt blixt är det ännu mer troligt. Det häftiga här är att den formats precis som det är en ande där, vilket jag också tror. Kan bara gratulera till en bild som är helt awesome!

[MissGina]
0

Ps anden ser jag i den röken som stiger upp direkt från elden. Alltså den rök som inte är grön.