Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1560 ggr
Morsan1
0

Pendel?

Hej vänner!

Fråga 1: Kan man använda en guldring hängandes i ett hårstrå som pendel? Har en väninna som hävdar att så är fallet. Man använder det tydligen bla på gravida förr att fastställa kön.

Fråga 2: Vem ger pendeln svaret? Är det min guide eller andevärlden? Någon/ något måste ju styra pendeln?

Är förövrigt hemkommen från en helg på landet. Glada barn springandes i skogen + nöjd mamma sittandes i solen med en god bok = Redo för en ny arbetsvecka!

Skrattande

drutten53
0

www.lottaaxelsson.com gå im på denna länk..så hittar du mycket…kram

helenaK
0

japp det kan man.har spått alla mina kompisar som varit gravida på detta sätt om kön och det har alltid stämt..Skrattande

Morsan1
0

OK, men kan man alltså använda ringen för att söka svar på andra frågor?

drutten53
0

Tag en köpt pendel, ring eller en kristall och sätt fast i en tunn kedja eller i  tråd…..så här står det i länken jag gav dig

Sätt sedan pendelns snöre/kedja mellan tummen och pekfingret, stöd armbågen mot bordet som Du har framför dig och låt pendeln hänga fritt.

3   Be sedan pendeln att markera ett JA genom att cirkla medsols i en ring, ju större ring det blir desto tydligare Ja får Du sedan som svar på Din fråga.

4   Be pendeln också markera ett NEJ genom att pendla från sida till sida, dvs sidledes.

Morsan1
0

Jag har kollat på sidan. Det var en väldigt bra och informativ sida. Är Lotta någon du känner? Såg att hon kunde kolla ens tidigare liv och jag är lite intresserad av vad jag gjort i tidigare liv och skulle vilja ha kontakt med någon som kan hjälpa mig.

Elisabeth och Bounty och ni andra klarsynta: Är det någon av er som "kollar" tidigare liv?

drutten53
0

hej..morsan1..nej jag vet inte vem lotta är…utan jag tar hen allt o lägger på favoriter  dom som är intressanta…körde lite pendel idag…satt nu och läse lite på hennes sida..hon har mycket som läter kul att pröva..kram

Morsan1
0

Gick det bra när du pendlade? Brukar du göra det?

EwaKristina
0

#5 Jag kollar inte tidigare liv,eftersom jag tycker att det jag får fram inte riktigt går att bevisa.Det får de sköta som klarar av det.Personligen jobbar jag här och nu istället.Tycker att livet vi har här idag är viktigare än de tidigare liv som varit.Sen vet jag att många som gör en regression, kan få fantastisk hjälp,genom att gå tillbaka i tidigare Liv för att hitta ursprungskälla till vissa rädslor te.x.

Morsan1
0

Jag måste bara få upprepa fråga 2 i mitt inlägg:

Vem ger pendeln svaret? Är det min guide eller andevärlden? Någon/ något måste ju styra pendeln?

Måndagskram till er alla!

helenaK
0

Håller med Bounty i det hon säger.Tidigare liv intresserar inte ,utan det är nu som är intressant.Visst kan man fundera ibland men det får vara för min del.kram i måndagssolen..

citronblomma
0

Jag var på en alternativ hälsomässa i höstas.bestämde mig för att köpa en pendel.Kom till försäljaren och tittade,såklart fanns det pendlar av många olika sorter..

Alla var stilla utom en som rörde lite på sig när jag tittade på den.Så klart köpte jag den!Absolut inte den snyggaste och inte i någon vacker sten utan den vara av metall.

Tyvärr märker jag när den används att jag själv kan ändra riktning på den via tanken som då säkerligen går ner obemärkt i handen för att byta riktning.

Alltså,om jag ställer en fråga och pendeln börjar att svarar ja så om jag tänker nej så ändrar den riktning.

Har ni provat?vad gör jag för fel?Vill inte påverka svaren då är det ingen vits med en pendel..

dilba
0

Jag pendlade över magen under alla mina tre  graviditeter, Första två gångerna var svaren solklara och korrekta. Andra gången tvekade pendeln, den visade både pojke och flicka, Det var bara ett barn i magen så det var inget sådant. Däremot hade jag en stark önskan om en flicka till, men det var en liten pojke i magen och jag va dessutom i en mycket jobbig period i livet….jag tror att det påverkade pendeln. Man ska nog försöka att ställa frågorna ärligt och lyssna på svaren man får. Saker som verkligen betyder mycket för en kanske någon annan ska fråga om!? så att man inte kan påverkara svaret med sina önskningar. Bara en teori förstås….

_lia
0

Hejsan

Jag brukar pendla en del både m guldring över gravida magar och över handleder för att se alla barn och i vilken ordning de kommer. Pendlar även m pendel över olika saker som man kan vilja ha svar på. 

Fråga 1: Kan man använda en guldring hängandes i ett hårstrå som pendel? Har en väninna som hävdar att så är fallet. Man använder det tydligen bla på gravida förr att fastställa kön.

Detta fungerar helt klart. Använd dennes ring som man ska pendla över för att få bäst ("rätt") svar. Brukar oxå använda dennes hårstrå, för att få med alla dennes energier.

Fråga 2: Vem ger pendeln svaret? Är det min guide eller andevärlden? Någon/ något måste ju styra pendeln?

Om du pendlar m höger hand får du svar av ditt ego. Din högra hand styrs av vänster hjärnhalva, som styrs av logiken.

Om du pendlar m vänster hand (över ja och nejfrågor) styrs den ist av din högra hjärnhalva, som styr över intuition & mentala sida. (prova dig fram om du är vänsterhänt).

Be att få komma i kontakt med ditt högra inre jag. Annars kan det vara lätt att andra energier styr pendeln och leker lite… alltså energier omkring dig kan påverka tex andar, vattenådror, magnetfält currykors…

boktips; lilla pendelboken av Pehr Trollsveden

_lia
0

Ursäkta det skulle stå "be att få kontakt med ditt HÖGRE inre jag". (Fingrarna var för snabb.)

Vill även tillägga att oavsett vilken hand så är det tyvärr så att man på ett eller annat vis styr över pendeln. Men visst är det spännande ändå?!

Morsan1
0

Tack för alla bra svar.

Återkommer med info om hur det går med min ring, jag har nämligen ingen pendel.

Kram

Tita
0

Men om man är vänsterhänt som jag då ??

_lia
0

Man kan pendla m vad som helst, en del anv oxå skruvar: Det viktigaste är nog att den känns "magisk" :) så att man kan ha tilltro till den. Ringar brukar man anv vid familjefrågor. Pendlar man m en ring är det ringens betydelse som styr energin. Om det finns en sten på ringen så har den oxå en viss betydelse för svaret.

Lycka till :) å försök att inte tänka så mkt när du pendlar. Ska vara avslappnad, så att impulserna styr pendeln.

_lia
0

#16 Du får prova dig fram om du är vänsterhänt :) Det är så olika… Du märker ju om du kan styra svaret, så byt då hand.

Tita
0

När jag pendlar håller jag pendeln i vänster hand över  min högra hand när jag ställer frågor.

Hittils har svaren jag fått stämt, och även svaren på frågor jag ställt åt andra =)

_lia
0

#19 Perfekt :) Då har du hittat ditt sätt att komma fram till "rätt" svar, Tita. Mycket nöje :)

Tita
0

Bra =)kände att jag måste fråga endå ;)

susanne.s
0

Kan inte den andliga vägledaren/guiden komma och pendla åt mig? Det trodde jag??? Är det bara jag som bestämmer svaren så är det ju inte så tillförlitligt. : (

Elisabeth-J
0

#5 Vi har en ny gäst här på forumet som heter Rose-Marie Bengtsson, ställ gärna frågor till henne här om tidigare liv.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pendlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pendla! jag kan prata mig varm om det men kan ändå inte förklara varför. Jag bara älskar det! Det e bara min grej.  Typ som andra har tarotkort.

mitt råd e att alla som provar det ska lyssna till sitt  inre. Inte hur man "ska " göra… de  kommer lösa sig.

Morsan1
0

#23 Vet du vad hon kallar sig här på forumet? Jag skulle vilja höra med henne om min upplevelse.

// Å

Denna kommentar har tagits bort.
Pendlan
0

något e fel… Det jag skrev var inte rättt

Perla
0

Det är vårt undermedvetna som skickar signaler till hjärnan som i sin tur skickar signaler till fingrarna som håller i pendeln.

Att det är tanken som styr pendeln kan man prova själv gm att be pendeln svänga åt olika håll; fram och tillbaka, sidledes, i medsols cirklar och i motsols cirklar och stanna upp helt. Du kan också be den att svänga kraftigare och svagare i mindre cirklar och i vida cirklar.

Därför är det viktigt att vara helt ren i tanken och känslan när man pendlar över något för den minsta önskan kan ge ett felaktigt utslag gm att man omedvetet styr pendeln. (Sen kan det ju vara så att önskan och verkligheten går ihop men det är en annan sak.)

Varma hälsningar/Perla

Perla
0

Tillägg:

Man kan också prova pendelns utslag gm att försätta sig i olika sinnesstämningar t ex sorgsen, glad, entusiastisk, motvillig, osv

/Perla

drutten53
0

Hej Perla..nu har jag en fråga…måste man hålla i pendeln..kan man inte sätta fast den på en ställning tillexempel…så då finns det ingen riska att arm o hand skakar…kram

Perla
0

# 30

Prova får du se! :)

Vh/Perla