Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2315 ggr
[Sniff]
0

Drömtydning, tack

Jag drömde inatt att jag skapade en explosion som skickade eldklot efter mig. Jag, och många andra, blev jagade av eld. Det drömde jag igår också. Vad kan det bero på?

Det var också flera vänner till mig i mitt rum, (eller ingen av mina närmsta vänner, mer bara folk från klassen) och de kom på att vi skulle leka någon lek som jag inte förstod. Vi delade upp oss två och två och min lagkamrat började leta efter papper. Hon drog ut mina pärmar med teckningar och saker jag skrivit, men jag ryckte dem ifrån henne, ville inte att hon skulle se. Det återkom senare, jag satt och letade efter ett papper när en kille kom fram och ville titta. Jag gömde undan mapparna. Jag ville inte visa det för någon, kan man tolka det på något sätt?

StillaSinnet
0

att bli jagad av eld låter om du har bråttom…stressad?

dokumet brukar ha med pengar att göra. vill du kanske hålla undan/gömma lite pengar som någon inte ska få veta om, så där som en extra buffet?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Stressad kan jag nog vara, men tycker faktiskt att det har varit ganska lite stress på senaste tiden. Ska fundera på saken.

Hm… Pengar skulle det kanske kunna vara, men jag har inte ens tänkt tanken att spara pengarna jag har nu, tror jag. Lite småsnål har jag väl alltid varit iblandSkrattande Kan det vara att jag vill dölja mina känslor?

tarotlasse
0

Hej detta med drömtydning är ngt som endast du själv kan tolka.

Jag hade tolkat denna dröm helt annorlunda en vad artlink tolkade det.

Jag hade tolkat det som ett uppvaknande och att söka nya kunskaper.

Kunskaper som du inte ska hålla för dig själv utan kunskaper du ska dela med andra och sprida vidare.

Att du inte ska hålla saker inom dig utan få ur dig saker.

Genom  att prata med andra så kommer du lära dig mer om dig själv.

Det du ser och upplever i drömmarna är ngt för just dig och väldigt specifikt för hur du tolkar dom olika bilderna och symbolerna i drömmen.

Om 10 personer tolkar din dröm får du troligtvis 10 olika svar eftersom olika personer tolkar symboler och bilder olika.

Om du drömt om en orm så hade den som varit rädd för ormar tolkat ormen på ett sätt och en person som har ormar som husdjur hade tolkat ormen på ett annat sätt.

En läkare som har ormen som skydds symbol hade troligtvis tolkat ormen på ett tredje sätt.

Därför är bilderna o symbolerna som dyker upp i drömmarna väldigt personliga och rätt betydelse är det bara du själv som kan tolka.

Sedan kan alla som tolkar din dröm få fram saker som stämmer på dig även om dom inte säger samma saker men grund betydelsen är enbart du själv som kan tolka.

Lasse

[Sniff]
0

#3 Tack så mycket för att du sa det Lasse, då får jag helt enkelt sätta mig ner och "känna igenom" drömmen igen och på så sätt kanske lyckas klura ut vad den vill säga mig. Glad

Choklad
0

Jag tror att du har en hemlighet som du är rädd att någon annan ska få se..

och visst kan man tolka andras drömmar, varför skulle man inte kunna det? Symbolerna tolkas lite olika beroende på vem man är och hur man ser på saker och ting, men det går hur bra som helst att hjälpa andra med deras drömmar med hjälp av symbolernas grundbetydelse…

U R us

[Sniff]
0

#5 Kan absolut vara så. 

Hm. Jag tror, som #3 säger, att alla tolkar olika. Håller med dig #5.

Choklad
0

Ja alla tolkar olika eftersom de flesta tolkar efter sin egen uppfattningsförmåga, men har man lärt sig att se hur en symbol fungerar, så kan man tolka både och..

det är som med tarot också, där tolkar man ju också för andra, och där ser man också andras symboler ur "kundens" synvinkel, det är inte konstigare alls med drömmtydning.

Symbolerna går igen i alla sätt att tolka genom olika medier..det kvittar om vi ser i kristallkulor , Tarotkort, kaffesump ..etc..för symbolerna finns med ändå ju.

Alltihop handlar om bilder, känslor och hur man uppfattar det man ser och upplever, och hur pass man kan känna in "kunden".

U R us

tarotlasse
0

Grundbetydelserna är ju trots allt ngn annans tolkning.

Och alla tolkar bilder och färger olika vi ser bara här nu vi har tre tolkningar  och alla tre olika tolkningar på samma dröm.

Det är enbart den som fått drömmen so ka få den rätta tolkningen och det som var menat med drömmen från början.

Sedan kan ju mtcket väl all dessa 3 tolkningar stämma på personen.

Det är precis som med att använda sig av grundbetydelserna i en tarotläggning det stämmer hyffsat.

Men skulle du i stället använda dig av ditt eget inre och tolka det själv så hade du fått ett betydligt bättre resultat.

Vi har gjort flera olika tester på juste detta med tolkningar av bilder färger o symboler.

Tolkar flera personer samma symbol så för man alltid olika tolkningar.

Ställer du däremot en fråga  och dessa personer får till sig  olika symboler så kan dom ge samma tolkning och berätta samma saker fast dom fått helt olika symboler till sig.

Samma så körde vi en tarotchatt på nätet där jag ledde chatten och så fick en ställa en fråga och vi var i bland upp till 20 personer alla med olika lekar och symboler och samtliga fick skicka sina svar privat till mig så lade jag ut dom på chatten när alla skickat svaren så ingen såg varandras svar och fick väldigt lika svar från samtliga  även om alla hade olika symboler.

Jag har även gjort samma sak på tarotkurserna där när man lägger med olika lekar olika vilder får upp samma resultat.

Sedan har jag ställt en annan fråga och gett alla samma tarot kort

och bett dom tolka detta och fått helt olika svar.

Så enbart den som får bilderna och symbolerna som kan tolka det på ett rätt sätt.

För ingen ser en bild elller färg på samma sätt.

Samma sak med grunderna vi har flera olika böcker om just drömtolkning i vårat bibliotek och även där får du olika tolkningar även om alla böckerna säger att det är en grundtolkning.

Så det där ger jag inte mycket för.

Däremot kan man hjälpa personen som drömt  att bena upp drömmen i bild form och fråga dom själva  hur tolkar  du elden  och hur tolkar du leken hur tolkar du

och letandet av papper och då får man oftast en ahah upplevelse från den som drömt och den fattar innebörden även om du själv kanske tolkat drömmen helt annorlunda.

Lasse

Choklad
0

Om man är med och läser i dessa tolkningar, så ser man att det oftast är samma tolkning med med andra ord Flört

Och en del tolkningar är ju urgamla och dessa kan variera och vara hur olika som helst, beroende på vilka släkten som haft dem och vilket århundrade det kommer ifrån och vilket land osv ..

men som sagt, en grundtolkning är en tolkning där man har funnit symbolens inre kärna, och sedan utifrån den kan man se hur personer ser denna grundmening, men ur sitt eget perspektiv, det är därför som det blir så olika tolkningar. Men man kan, som sagt, få fram grunden i en symbol.

Men man måste ju självklart vara lyhörd för den som har drömt drömmen, eftersom det är där i denna person som svaren finns. Men vad jag vill säga är att man har god hjälp av grundsymbolen och hur man kan känna in sig på drömmaren.

Kan man symbolerna så kan man det mesta av alla de "hjälpmedel" som finns, ..som jag sa innan..Tarot, spåkulan..osv…

Sedan tycker jag att det är så konstigt med alla dessa kurser man ska gå (jag har inte gått någon) men jag har erfarenheten från andra och hur jag blir bemött av de, som gått dessa kurser, att det måste absolut vara på ett visst sätt för att det ska fungera…men man behöver inte låsa sig i alla dessa konstiga "bestämmelser" och förutlärda konstiga "måsten".

Och det är klart att om man använder sig av sitt eget inre så får man ju bäst resultat..självklart.

Men någonstans måste man ju börja, om man inte kan. Och då är det bra att kunna symbolernas bestydelse i grunden. Då är man en god bit på väg.

Och läser vi de vi har skrivit så ser vi att vi har sagt ungefär samma sak, men i olika ord Glad

U R us

tarotlasse
0

När jag håller mina kurser uppmanar jag alltid mina elever att slänga grundtolkningarna för dom ställer oftast till med mer oreda en vad dom hjälper.

Jag ser dom tarotläggare som pluggat in grund betydelserna i korten och  många ger även riktigt dåliga resultat.

Däremot så släpper man detta pluggandet av grundsymbolerna och i stället lyssnar på sin egen intuition och på sin egen inre röst ja då får du otroligt klockrena resultat.

Så lär dig i stället att lyssna på din egen inre röst.

För när det gäller tex tarotkorten så kan ett kort betyda en sak vid ett tillfälle och en helt annan sak  vid ett annat tillfälle.

Så kortet kan betyda helt olika saker gång för gång.

Därför brukar dessa läggningar där man använder sig av grundbetydelserna  stämma väldigt dåligt.

Så inget bra att plugga till sig vad symboler betyder utan lyssna i stället på vad din inre röst säger och du kommer märka en markant skillnad i resultaten.

Det händer rätt så ofta att ngn ringer och frågar mig jag fick upp tio i bägare vad betyder det.

ja det finns tusentals lekar och lika många bilder på en lek kan det vara en som skrattar i en annan lek är det ngn som gråter  och det säger ju säg själv att man inte då kan använda sig av samma betydelse även om det är samma kort.

Lasse

tarotlasse
0

jag kan ge ett exempel från i veckan vid en tarotläggning där en person frågar om en dom ska flytta eller inte.

Jag får upp Överste prästen och berättar att jag kan se att det rör sig om ett gult trä hus  i två våningar och som ligger lantligt.

Vilket stämde med det hus dom tittat på och dom fundera på att köpa sådant jan du inte få fram i ngn grundbetydelse överhuvudtaget.

Så ska du kunna var specifik och träffsäker kan du inte använda dig av några grundbetydelser.  utan använda dig av det som kommer upp i din inre röst när du tittar på kortet viket kanske inte finns en uns logik i att man skulle få fram i det kortet.

Lasse

Choklad
0

men man behöver inte "plugga in" vad symbolerna betyder man brukar ju förstå ändå.dessutom är det roligt och intressant att lära sig vad de betyder nu och har betytt

.och går man på känsla så lägger man ju över sin egen känsla på den andres och då blir det ändå fel …

och det är många som du säger nu, att man ska lyssna på sin inre röst, men de flesta kan inte inte det i början och då är det bra att kunna symbolerna, man behöver kunna det ändå, och det är ju så ändå i Tarot..annars hade det inte funnits Tarotkort, de står för något i grunden. Hur man än tänker på det så är det så.

Sedan har de ju olika betylse vid olika tillfällen och olika personer. Jag brukar lägga Tarot för mig själv,. men kan inte Tarots grundbetydelser men jag kollar bara på vad symbolerna vill säga mig, och de säger lite olika vid olika frågor som jag ställer dem.

Men jag missar en del eftersom jag inte kan det där med siffror så bra..de är ju, om något, en grundbetydelse i sig, dessutom är de logiska. Finns inget mera logiskt än siffror…sedan vet jag inte hur det är i Tarot, men i drömmar kan de stå för en mängd olika saker, och där får man läsa av drömmaren och vara uppmärksam på hela drömmens förlopp.

U R us

tarotlasse
0

jag har lagt tarotkort proffesionellt och hållt kurser i tarot  och i symbol och färgtolkning nu i flera år.

Och under alla år har inte en enda som har läst in grunderna inte kunnat släppa detta utan det påverkar dom i deras läggningar.

Det syns så väldigt tydligt att dom faller tillbaka till boken vilket dom medger själva för det sitter där i bakhuvudet sedan tyvärr.

Så det absolut sämsta man kan göra  är att läsa sig till grundbetydelserna.

Mänga har även svårt att byta tarotlek för blir ännu mer fel när dom  fortsätter o använder samma grundregeler till helt nya bilder.

Om man ska ha några grundbetydelser överhuvud taget så ska det vara ens egna och vad man själv ser i kortet och i bilden inte  vilken familj eller nr kortet har.

Vilket är ett bra sätt att lära sig sin tarotlek.

Men även detta kan ställa till det i bland när det dyker upp andra saker en vad man fått till sig tidigare.

Bättre att redan från början lära sig att lyssna på sitt inre och sin intuition det är lättare en vad många tror bara dom försöker.

Jag lägger alltid in övningar i kurserna där eleverna inte får använda några hjälpmedel utan enbart använda sig av sin intuition och alla blir överaskade hur träffsäkra dom är genom att bara använda sig av sin egen inre röst.

Vilket alla mäniskor kan göra bara dom försöker.

Det är också det som skilljer en bra tarot läggare och en sämre den som använder sig av intuitionen är betydligt mer träffsäkrare och får mer specifik information en den som håller sig till grundbetydelserna.

Lasse

Choklad
0

Jag tror inte du förstår hur jag menar ?

Om man lär sig hur man tyder, så kan man sedan och behöver inte plugga in och kolla i böcker hela tiden..om man vet hur man får fram grunden så löser sig resten av sig själv, och det krävs träning att inte blanda ihop sig själv med den som man ska hjälpa att tyda.

Det är bra med lite logik också, tillsammans med det andra.

Jag kollar aldrig i böcker…och jag vet hur man tyder drömmar, så jag vet att det fungerar.

U R us