Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 846 ggr
[xhristoffer]
0

Astral projektion

hej. kollade precis på filmen insidious med en kompis och blev redigt skrämd. Nu till min fråga ni som har gjort detta eller tror på det anser ni att det är farligt , eller till och med att en ande kanske tar eran kropp ifrån er?

yamher
0

det är nästintill omöjligt eftersom din själ är bunden till kroppen o kommar hitta tillbaka till kroppen oavsett var den är, och har första tjing på den. Kroppen blir ganska trött också att ha en annan själ i sig ett längre tag. 1-2 timmar men sen är det ganska tufft att hålla sig kvar (om man tillåter en själ komma ner i kroppen och man själv lämnar kroppen).

Men du kommer säkert att höra olika beroende på vilka som svarar här..

Alis volat propriis Oskyldig

[xhristoffer]
0

#1 okej för ja trodde inte själen var bunden till kroppen utan att det kunde sväva iväg var som helst.

yamher
0

det kan det rent teoretiskt men den har ändå ett band till kroppen.Det e därför du kanske har hört om att personer haft utom kroppsligga upplevelser och sedan har de "sugits" tillbaka när de börjar tänka logiskt som "jag ska inte kunna flyga" eller av andra anledningar…

Haruka
0

Fanns det inte något om en "silvertråd" med? Att det är den som binder själen med kroppen, och att det skulle vara väldigt farligt om någonting hände med den..

yamher
0

den själ som är i kroppen när den dör hamnar på "andra" sidan den med. Värre kan det inte bli om den inte blir hämtad av "någon". Man möts alltid upp av någon eller några…

[xhristoffer]
0

#4 jo jag tror det